Indie-hiten Loop Hero ber om att få bli piratad

Robot
Indie-hiten Loop Hero ber om att få bli piratad

Ryska studion uppmuntrar torrents, i sanktionernas spår.

#Ryssland, #Ukraina, #loop-hero, #pirat


Medlem

Är det ett pro-ryskt drag eller en protest?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Är det ett pro-ryskt drag eller en protest?

Heh. Ja, tänkte samma. "Fan vad fint av dem......... hmm?"


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Chefredaktör

Not sure if...

Inaktiv
Medlem

Det här spelet Loop Hero ska boykottas. Varje ryss måste känna att det här kriget svider, att ekonomin och vardagslivet lider av att de hjälpt Putin till makten. Vi måste boykotta all rysk ekonomi tills de avsetter Putin.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det här spelet Loop Hero ska boykottas. Varje ryss måste känna att det här kriget svider, att ekonomin och vardagslivet lider av att de hjälpt Putin till makten. Vi måste boykotta all rysk ekonomi tills de avsetter Putin.

Äh så himla skitnödigt, nog ska man stödja deras spelskapande om man nu vill det.

Medlem

Jag förstår inte, varför skall man pirata spelet, alltså, jag förstår inte nyheten, vad är det som satt käppar för vad? Spelet går ju att köpa och de får ju fortfarande pengar, steam har ju inte bojkottat ryssland(?) och betygen på spelen är ju fortfarande höga, troligen köper folk spelet som bara den fortfarande.

Eller kan man inte köpa det i just ryssland?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av Slimebeast:

Det här spelet Loop Hero ska boykottas. Varje ryss måste känna att det här kriget svider, att ekonomin och vardagslivet lider av att de hjälpt Putin till makten. Vi måste boykotta all rysk ekonomi tills de avsetter Putin.

Det här är främst Putins krig. I sak har du rätt att man bör bojkotta landet och sanktionera dem, men vanligt folk som inte stödjer Putin föltjänar inte något hat från min sida.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här är främst Putins krig. I sak har du rätt att man bör bojkotta landet och sanktionera dem, men vanligt folk som inte stödjer Putin föltjänar inte något hat från min sida.

Nej, vi kan inte hata alla ryssar. Men att köpa ryska produkter stödjer indirekt Putin. Jag utgår att dom betalar skatt. Skattepengar går till militären, militären om du på nåt sätt har missat det, utplånar hela städer med mängder av civila dödsoffer. Men det är väll upp till dig om du vill stödja sånt.

Gnällkuk
Skrivet av KaptenKompis:

Nej, vi kan inte hata alla ryssar. Men att köpa ryska produkter stödjer indirekt Putin. Jag utgår att dom betalar skatt. Skattepengar går till militären, militären om du på nåt sätt har missat det, utplånar hela städer med mängder av civila dödsoffer. Men det är väll upp till dig om du vill stödja sånt.

Förtjänar inte mitt hat = Stödjer alla rysar genom att köpa allt, heja kriget. Oooookej...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förtjänar inte mitt hat = Stödjer alla rysar genom att köpa allt, heja kriget. Oooookej...

Kan du förtydliga vad "vanliga människor förtjänar inget hat" betyder då? Verkar som du är emot bojkott om dom är "vanliga" människor.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förtjänar inte mitt hat = Stödjer alla rysar genom att köpa allt, heja kriget. Oooookej...

Det är väl ungefär som resonemanget "jag ogillar BLM" = "aha du är rasist och älskar polisvåld"
Allt är svart på vitt i fantasivärlden utan nyanser, logik och argument.

Gnällkuk
Skrivet av KaptenKompis:

Kan du förtydliga vad "vanliga människor förtjänar inget hat" betyder då? Verkar som du är emot bojkott om dom är "vanliga" människor.

Skämtar du med mig?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

MEG
Medlem

Ingen lätt fråga om ett land som har fel typ av ledare, men det är trots allt folket som låter ledaren sitta kvar.
Om folket skulle protestera tillräckligt mycket så kan de få han/henne att avgå, så folket bör också "bestraffas".


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Skämtar du med mig?

Du verkar inte begripa vad sanktioner innebär.

Gnällkuk
Skrivet av KaptenKompis:

Du verkar inte begripa vad sanktioner innebär.

Du verkar ju ha grava problem med läsförståelse med dina slutsatser.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar