Alla tips mottages - Sony WH-1000XM3

Medlem
Alla tips mottages - Sony WH-1000XM3

Ändra aldrig på det som fungerar.
Sony WH-1000XM3

Har ett par hörlurar med bluetooth och en 3.5 mm ingång.
Jag kör med en lång kabel med skarvar från min TV (65" UHD 4K Flat Smart TV HU7505).
3.5 utgången från tv'n är den som jag har använt, och lurarna på off. Fantastisk bas och ljud även i off-läge på lurarna.

Vax i högra örat gjorde att jag tänkte ändra ljudbalansen i hörlurarna.
Hade inte laddat dem sen evigheter, körde bara på 3.5 ingången.
Uppgraderar appen Sony Headphones på iPad för OS på telefonen var
för gammalt.

Den konfigurerar det mesta. Balans verkar dock inte finnas.
Närmaste jag kom var en "map" på var i rummet man befinner sig i, menande
att appen erbjuder positioner på var man befinner sig i rummet för bästa ljudbild.
Den kompenserade för vaxet något..
Men att spara de settings man hade verkar vara omöjligt.

Min EQ setting som jag en gång satte verkar nu glömmas bort, jag hade mycket bas, nu är allt default.

Som sagt fungerat perfekt innan jag uppgraderade appen och den inbyggda mjukvaran som verkar finnas i hörlurarna.
Men:

Basen är borta, djupbasen definitivt, den rumlade runt på låga volymer innan.. Innan appuppgraderingen.
Volymen är borta, rättare sagt möjligheten till att höja den till höga nivåer är borta.
Wired och Bluetooth var jämvärdiga, men med POWER ON så lät det lite bättre. Men på något
sätt så fick jag till det som att Wired lät intill nästan lika bra.
Men nu I appen så glömmer hörlurarna allt i Wired läge.
Lurarna låter nu som ett dussinköp från (någon kedja) i wired läge.

(förlåt för den osammanhängande texten, den är mycket skriven utav frustration)

Sony WH-1000XM3
Sony Headphones 8.3.0
Sony Headphones Connect

Någon som har en tanke om vad som kan vara en lösning?

Mvh
Mikael Svensson

Medlem

Prova denna EQ:

Medlem

Tack, provat men problemet är att Bluetooth inställningarna inte "överför" sig till wired läge. Dvs, enbart sladd.
När jag först "installerade" dem så fick jag på något sätt mina EQ settings att finnas kvar i Wired läge.
Tack för ditt svar, mottages tacksamt!

Edit:
Om man för jämföra, det känns som en källare gentemot Mount Everest.

Medlem

Jag hade liknande problem för någon dag sedan. Detta var på PC och då märkte jag att det fanns två olika högtalare bland inställningarna, båda under 1000XM3. När jag valde ljud från ena var allt otroligt tamt, låg ljudnivå osv, den andra så lät allt perfekt.

Så, från denna erfarenhet, kolla om hittar fler än en 1000XM3 bland inställningarna.

Medlem
Skrivet av SolidWorks:

Tack, provat men problemet är att Bluetooth inställningarna inte "överför" sig till wired läge. Dvs, enbart sladd.
När jag först "installerade" dem så fick jag på något sätt mina EQ settings att finnas kvar i Wired läge.
Tack för ditt svar, mottages tacksamt!

Edit:
Om man för jämföra, det känns som en källare gentemot Mount Everest.

Okej, ja ditt inlägg var lite rörigt.

Men har du provat och köra en reset? Det är väl prio 1 om du inte gjort det.

Edit: Jag har MX3orna och iPhone. Så kollade mina och det är inga problem alls med inställningar för EQ osv. Gör en total återställning. Sen skapar du kontot hos Sony (om du inte redan gjort det) för då kan du göra säkerhetskopior på dina inställningar.

Sen börjar du om och ställer in dom. Använda den EQ jag postade ovan, fast du som vill ha lite mer bas bör väl kanske ta något hack + clear bass istället för minus.

Nu testade jag blåtand. Är allergisk mot sladdar så aldrig provat dom med det. Jag kan posta skärmskott på mina inställningar i Sony headphones appen om du vill. För det låter bra som fan som sagt i mina.

Medlem

Fuck it. Skärmskottade alla mina inställningar i headphones appen.

https://imgur.com/a/v3EkPoW

Medlem
Skrivet av Marooned:

Fuck it. Skärmskottade alla mina inställningar i headphones appen.

https://imgur.com/a/v3EkPoW

Intressant. tack för det uttömmande svaret!

1
Skriv svar