Gears of War 4 har inte börjat övertygande…

Medlem
Gears of War 4 har inte börjat övertygande…

Jag har nyligen skaffat Gamepass, och efter att ha spelat igenom Halo 5 så var det dags för Gears of War 4 (GOW). Och som rubriken lyder, det har inte börjat övertygande direkt.

Största problemet är att det inte känns som GOW, varken i miljöerna man vistas i eller fienderna man möter längs vägen. High-tech robotar? Kom igen…

Jag hoppas innerligt att det vänder snart, ge mig skitiga miljöer och groteska monster tack.

Vad tycker ni på forumet om Gears of War 4? Blir det bättre längre in i spelet?

Medlem

Nu var det ett tag sen jag spelade det men nej, har inte för mig att det var så bra, kändes mer som en transportsträcka till Gears 5 som var mycket bättre imo


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Jo det blir bättre när man kommer en bit in i spelet. Absolut inte det bästa i serien men helt ok. Blev sugen på att ta tag i femman när jag var klar med det iallafall


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Jag har inte hunnit spela fyran än, men en av anledningarna att jag tycker så mycket om trean i serien var att man fick se lite andra miljöer än det där gråbruna som de tidigare två spelen bestod av.

Robotar känns absolut inte lockande dock....Why even? Gears ska ju vara köttigt.

Medlem

Tyckte början var lite seg men blir helt klart bättre ju längre man kör. Sen är femman betydligt bättre

Medlem

Jag är en bit in i chapter 3 och det har blivit bättre, genom mötet av dom geggiga RE-fienderna - samt intressantare miljöer överlag. MEN det är forfarande inte bra, sett till GOW-standard.

Medlem

Gears dog efter del tre skulle jag nog våga påstå.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Gears dog efter del tre skulle jag nog våga påstå.

Det verkar ju inte bättre, har dock inte testat Gears 5 som många anser är ett ”bra” GOW-spel.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det verkar ju inte bättre, har dock inte testat Gears 5 som många anser är ett ”bra” GOW-spel.

Gears 5 var liiite bättre än fyran, så långt kan jag sträcka mig.

Serien skulle behöva en rejäl reboot, varför inte som ett FPS? Alternativt att de lägger ner den och satsar på annat.

Medlem

Gears 5 är sämre än 4an.
Orkade köra igenom 4an. 5an däremot lade jag av med. Gears ska vara trånga korridorer som ibland öppnas upp till lite större slagfält. Inte stora områden där man åker omkring på och inte möter en fiende på 10 minuter.

Medlem

Spelade igenom det nu, tycker det är okej. Inte det bästa i serien men inte heller det sämsta. Jag stördes inte av miljöerna, tvärtom gillade jag att de tog ett litet nytt grepp.

GoW4 är en hopplös sörja av en utvecklar som försöker ta reda på vad de vill göra. De humoristiska elementen passar inte in tycker jag, sedan är karaktärerna "för" snygga. Det första GoW var skitigt, rått och oförutsägbart, i 4:an gör man samma sak om och om igen och möter plastrobotar.

5:an är lite bättre, men tyvärr har de försökt att få in lite open world i det hela, och det funkar inte alls.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillade GoW 4, framför allt för miljöerna. Men Gears 5 är ett bättre spel på alla punkter.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar