Vad vore ett bra (ie lagom billigt) pris för ett 980 eller 10*0?

Medlem
Vad vore ett bra (ie lagom billigt) pris för ett 980 eller 10*0?

Hej! Min dator börjar verkligen bli till åren, och mitt gamla 960 släpar sig fram. Att köpa en helt ny burk i dessa komponentbrist tider (och i mitt fall svajig anställning) känns lite utanför budget. Men jag kanske skulle göra en liten uppgradering iaf. Jag är dock så sjukt dåligt insatt i hårdvara.
Hur dålig? Var tvungen att googla fram att det var AMD som gjorde "de andra" grafikkorten. Anyways.

Så. Tänkte ge mig in i begagnatmarknaden.

Vad skulle vara ett bra pris för ett 980?
Eller ett från 10*0 serien? (eller motsvarande prestanda från AMD i bägge fallen)

Tack på förhand.

(redigerat för att förtydliga att begagnat är okej. Jag antar att det är det billgaste / bästa )

Inaktiv

Om man ska tro SweClockers marknad så verkar ett GTX 980 ligga runt 1500 kr. Folk verkar tro de ska få 3000 kr för ett GTX 1070 vilket de kanske får i dessa pissiga tider. Både jag och en kompis köpte ett GTX 1070 för 2000 kr men det var bra många år sedan nu, särskilt då jag haft ett RTX 2070 i datorn i några år.

Medlem
Urk
Skrivet av anon_119148:

Om man ska tro SweClockers marknad så verkar ett GTX 980 ligga runt 1500 kr. Folk verkar tro de ska få 3000 kr för ett GTX 1070 vilket de kanske får i dessa pissiga tider. Både jag och en kompis köpte ett GTX 1070 för 2000 kr men det var bra många år sedan nu, särskilt då jag haft ett RTX 2070 i datorn i några år.

Är de fortfarande så dyra? Bläh.
Hade hoppats för typ halva det priset.
Kom igen nu nya komponentfabriker. Bli klara nån gång!

1
Skriv svar