Undvik Elgato 4k60s+!

Medlem
Undvik Elgato 4k60s+!

Som rubriken lyder så bör man absolut avstå Elgatos capture card 4k60s+.
Efter varje inspelning man gör med kortet blir det tearing i videon, videon laggar och det blir således artifakter i hela videon. Elgato/Corsair vet även om detta problem men väljer att ta bort allt negativt om denna produkt.

Då kortet hade allt för många negativa recensioner på deras hemsida har man nu valt att ta bort recensioner helt och hållet på produkten. Man tar även bort kommentarer på deras trailer på Youtube för kortet som är negativa.

Att ett så stort företag som Corsair gör detta för en produkt som är så dyr som 4000 kronor är helt vansinnigt. Man lyssnar alltså inte på sina kunder om hur dålig denna produkt är, man tar istället bort recensioner och kommentarer där användare bifogar med bilder/videor på hur detta kort presterar.

Jag personligen kommer hädanefter att bojkotta Elgato/corsairs produkter. Det här företaget tänker bara på att sälja och skiter i att kortet, i mina ögon och andras, inte fungerar.

Undvik detta skräpföretag!

Här är en video filmad med just 4k60s+ där man runt 34:50 ser vad jag menar. Fanns förut även mängder med bilder på detta på deras hemsida under reveiws av just denna produkt.
Här är länken till produkten: https://www.elgato.com/en/game-capture-4k60-s-plus

Där kan man även se, just när jag skriver detta, att reveiws är borttaget.

Andra elgato produkter har fortfarande kvar recensioner.

Medlem

Kör med Litecam 100FPS game capture, lite outdated just nu, men funkar hyfsat bra upp till 2K (1920x1080).

Använder den till allt, spelar in spel, online presentationer (syns inte till skillnad från Zoom/Teams) och annat. Har spelat in upp till 3 timmars sessioner och har inte haft några problem över åren och på 3 olika burkar jag kört den på. Klarar av fullskärm eller del av skärm, AVI/MP4 och en massa andra format stödjs (jag väljer dock att komprimera MP4 med FFMpeg).

€15 på Steam, ofta billigare vid rea.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Kör med Litecam 100FPS game capture, lite outdated just nu, men funkar hyfsat bra upp till 2K (1920x1080).

Använder den till allt, spelar in spel, online presentationer (syns inte till skillnad från Zoom/Teams) och annat. Har spelat in upp till 3 timmars sessioner och har inte haft några problem över åren och på 3 olika burkar jag kört den på. Klarar av fullskärm eller del av skärm, AVI/MP4 och en massa andra format stödjs (jag väljer dock att komprimera MP4 med FFMpeg).

€15 på Steam, ofta billigare vid rea.

Tack för tipset. Själv kör jag med denna för tillfället: https://www.asus.com/Accessories/Streaming-Kits/Video-Capture...

Fungerar hur bra som helst och har även stöd för 4k, dock bara i 30 FPS.
Men kör man i 2k, 2560*1440, fungerar även 60 FPS.
Kan rekommenderas.

1
Skriv svar