Det ena behöver inte utesluta det andra, Nintendo?

Medlem
Det ena behöver inte utesluta det andra, Nintendo?

Är det bara jag som tycker att Nintendo borde bredda sina älskade spelserier, såsom Mario och Zelda?

Det slog mig när jag spelade igenom Galaxy och sen 3D-World, att jag älskar båda spelen trots att dom skiljer sig mycket åt. Så varför måste det ena spelet utesluta det andra?

Nintendo är mästare på att förnya sitt spelkoncept, och det är sällan det ”bara” är en regelrätt uppföljare - utan oftast är det en helt annan upplevelse som erbjuds än tidigare delar i serien. Se bara på Super Mario, där det första spelet är radikalt annorlunda mot t ex del 3. Samma sak gäller 3D-spelen, där Super-Mario: Sunshine är radikalt annorlunda mot Super Mario: 64.

Så i och med detta vill givetvis ”Galaxy-fansen” ha en regelrätt uppföljare minst lika mycket som ”3D-Worlds-fansen”. Nintendo kan med andra ord omöjligt göra fansen helt nöjda, om inte dessa serier breddas så att fler spel släpps fast med olika delar som utgångspunkt.

Så, vad tycker ni andra på forumet? Vilka serier vill ni att Nintendo ”breddar”?

Personligen skulle jag vilja se en regelrätt uppföljare till Zelda: Wind Waker och Twilight Princess samt Super Mario: 3D World och Galaxy. Och jag hoppas att Nintendo kan tillfredsställa mig, för det ena behöver inte utesluta det andra.

Medlem

Jag skulle vilja att Nintendo lät nån annan göra typ ett Zelda spel i modern grafik inte "Nintendo grafik"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ZF
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag skulle vilja att Nintendo lät nån annan göra typ ett Zelda spel i modern grafik inte "Nintendo grafik"

De gick åt det hållet med Twilight princess. Vilket var bland de mest kontroversiella designbesluten för serien. Så det är nog rejält tveksamt om det kommer gå mer åt det hållet igen.

Medlem

Vet inte, tycker inte det råder någon brist på Mario spel direkt, Zelda spel har väl vart något färre. Vill nog inte ha uppföljare då det känns bra att varje spel är fristående.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vet inte, tycker inte det råder någon brist på Mario spel direkt, Zelda spel har väl vart något färre. Vill nog inte ha uppföljare då det känns bra att varje spel är fristående.

Det har inte varit någon brist på Mario spel, men brist på 3D-Mario spel. Det har endast släppts ett per konsol för Nintendos del (från Nintendo 64 och framåt), med undantag för Wii där Galaxy fick en uppföljare. Den senaste installationen, Mario: Odyssey kom för 4 år sedan och det finns risk även här att Switch endast får ett 3D-Mario.

Medlem
Skrivet av ZF:

De gick åt det hållet med Twilight princess. Vilket var bland de mest kontroversiella designbesluten för serien. Så det är nog rejält tveksamt om det kommer gå mer åt det hållet igen.

Jag tycker twilight princess ser mycket bättre ut än de flesta zeldaspelen sedan 2d. Det är typ det enda zeldaspelet jag är intresserad av att testa faktiskt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag skulle vilja att Nintendo lät nån annan göra typ ett Zelda spel i modern grafik inte "Nintendo grafik"

Jag tycker ändå att Zelda: BOTW var ett steg i rätt riktning, jämfört med Skyvard Sword.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker twilight princess ser mycket bättre ut än de flesta zeldaspelen sedan 2d. Det är typ det enda zeldaspelet jag är intresserad av att testa faktiskt.

För mig funkande inte riktigt Twillight-Princess, då världen kändes för tom och grådassig. Sen har jag för mig att det nästan kändes för långt, om jag inte missminner fullständigt.

Medlem

"Samma sak gäller 3D-spelen, där Super-Mario: Sunshine är radikalt annorlunda mot Super Mario: 64."

Kan nog inte hålla med, tycker de nästan är exakt likadana förutom att du sprutar lite vatten i Sunshine och springer runt i en liten strandort istället för slottet.

1
Skriv svar