Dice hävdar att de gjort "otroliga framsteg" sedan den "ett par månader gamla" Battlefield 2042-betan

Robot
Dice hävdar att de gjort "otroliga framsteg" sedan den "ett par månader gamla" Battlefield 2042-betan

För Dice är betan mer eller mindre skåpmat.

#battlefield-2042, #dice


Medlem

Man får hoppas att de har rätt och det inte bara är tomma löften, för som betan ser ut så finns där en hel del att fixa innan spelet känns som ett komplett spel och inte en Alpha.

Medlem

Är.väll bara ta lärdom av tidigare bf.
Som varit rätt lika den beta som släpptes tidigare med samma buggar och problem 🤷


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Största problemet jag har med betan har inte med buggar att göra utan mer hur Dice har valt att helt förändra det som tidigare varit kärnan i alla Battlefield spel, dvs klass systemet och teamplay. Och det är ju inga smågrejer man kan ändra på bara några veckor eller månader. Nog för att man kan låna små saker från andra spel men att låta det ta över kärnan av ens eget spel? Nej tack, det blir första Battlefield spelet sedan 1942 som jag inte köper vid launch iaf.

Medlem

Nej tack. Battlefield förlorade sin identitet efter BF3, skulle aldrig köpa deras produkt igen.

Medlem

Betan visade grafik i nivå med det åtta år gamla BF4 och platt, detaljfattig bandesign där gameplay kändes som en eftertanke. Vet inte hur mycket av det som går att fixa på ett par månader eller varför de ens skulle överväga att öppna en beta som inte längre är representativ för spelet.

Geeks Gaming

Vet inte riktigt vad jag vill tycka om spelet än. Tycker de flyter på bra. Har inga direkta problem med att spelet är "snabbt". Man måste verkligen tänka på vilket vapen man har och på vilken distans man kan använda de.
Men samtidigt är det otroligt rörigt. Känns som alla springer runt som yra höns. Fattar fortfarande inte varför dom inte går tillbaka till bf2 system för att leda ens squad(Vet att de är broken i betan).
Jag brukar inte gilla conquest. Men gillar de ännu mindre här.
Och UIn är inte alls bra. Känns som dom har haft 10 olika personer som jobbat på olika saker och sedan bara slängt ihopa.

Jag ser mer fram emot portal än vad jag gör main spelet.

Avstängd

Negativa kommentarer bokstavligen haglar vart man än vänder sig. Märkligt av EA att köra en så gammal build, om nu så är fallet

Medlem

Har problem med att cpun flaskar och går på 100% Istället för gpu som det ska vara. Stuttrar och släpar. Ljudet är dovt, särskilt när man skjuter, känns som jag är under vattnet. Annars väldigt snyggt, får lite crysis vibes av banan

Tempot är ok. Tycker vapen är lite för soft air gun, vill ha mer tyngd och punch. Tråkigt att man spawnar flyg i luften.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Känns som bf portal blir räddningen för detta, hoppas på det allfall.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Den här typen av kommentarer från utvecklare är inte ovanliga och bör tas med stor nypa salt.

Det går inte att kalla det lögn- det har säkert hänt grejjer, men hade dom suttit på en mycket bättre build redan nu hade dom sett till att den kom in till beta launch


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag brukar ifs inte ha några problem med att ha lite is i magen och vänta ett par veckor/någon månad då sånt där brukar lösa sig ganska fort - det som oroar mig är att det ser väldigt modern military shooter shooter with lots of people people shooting eachother.. ut.. Och inte så mycket mer.

Visst - dom här dynamiska 'eventsen' på banorna ser sjukt blaffiga ut... Men annars ser det väldigt mycket ut som folk som skjuter varandra i Battlefield som vanligt. Been there, done that.

Battlefield börjar ju lite likna vartannat Battle Royale out there.. Fast med ett mer trögt/trist/förlegat ruleset


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är.väll bara ta lärdom av tidigare bf.
Som varit rätt lika den beta som släpptes tidigare med samma buggar och problem 🤷

Jag vill minnas att Battlefield 1 var otroligt polerat redan i betan och släppet var bland det mest polerade de någonsin gjort. BFV kändes inte alls lika polerat och färdigt vilket var synd, de vågade testa lite nya grejer med det spelet trots allt. BF3s alfa och beta var ju bara sjukt häftig när det begav sig, men har för mig det indeed var rätt buggigt men att man kanske hade överseende med det för hypen var så stor med ett nytt mainline BF.

Dock rätt mycket som bara har med design att göra som jag inte är hype på i detta BF, hoppas det fixas för de som gillar vad de gjort dock.

Medlem

Det dom borde göra är att typ... Använda sina feta teknologimuskler till att göra en sjuuuukt stor karta... typ 6x GTAV och låta folk börja i lag med typ en halvtrasig bil, lite kulor och reservdelar och grejjer, och så får man lixom slumma det igenom öknen där det kan gå 20 minuter utan att man ser några fiender....

Där, BAM! en lite ny spelupplevelse som man kan gå igång på där dom också får spänna sina teknologimuskler. YW, DICE!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Den här typen av kommentarer från utvecklare är inte ovanliga och bör tas med stor nypa salt.

Det går inte att kalla det lögn- det har säkert hänt grejjer, men hade dom suttit på en mycket bättre build redan nu hade dom sett till att den kom in till beta launch

Skrivet av någon helt utan insikt i mjukvaru-utveckling.

Medlem

Svårt att kalla det för en open beta när den dels inte är "open" i den rätta bemärkelsen, och det även är en gammal build.

Kalla det för demo eller något istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kebbe:

varför de ens skulle överväga att öppna en beta som inte längre är representativ för spelet.

Jag tycker det är lite konstigt, hur kommer det sig att man använder en flera månader gammal build för betan? Brukar det va så? Jag är själv inte insatt i spelutveckling, men för en lekman låter det skitkonstigt.🤔

Medlem
Skrivet av Dunder:

Svårt att kalla det för en open beta när den dels inte är "open" i den rätta bemärkelsen, och det även är en gammal build.

Kalla det för demo eller något istället.

Det är öppet imorgon 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Nej tack. Battlefield förlorade sin identitet efter BF3, skulle aldrig köpa deras produkt igen.

Efter BF4* som fortfarande är det bästa battlefield någonsin.

Medlem

Det här känns väldigt bekant från när Bf4 kom och jag tror att alla minns hur katastrofal den launchen var!!

Det är bara att hoppas att de har lärt sig någonting sedan dess.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Efter BF4* som fortfarande är det bästa battlefield någonsin.

Ush... Bort scahs


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ok, men varför betatestar vi en så gammal version? Det ger ju ett riktigt dåligt första intryck utöver en hel del andra designval som är enkla att ifrågasätta. Som super hp regen på absolut allt och alla till exempel, wtf?

Man vet ju inte om luftvärnsraketer är helt värdelösa med flit eller om det är totalt buggade. Är det någon slags hit delay eller är tickraten helt åt skogen?

Och ta bort ai bottnarna för i h...

Kan man returnera ett köp .

Kan man få pengarna tillbaka utav köpet igenom Ps store ?

Medlem

BF4-betan var samma, en väldigt gammal build.

Det DICE kan få är ju stora mängder telemetridata som är svårt att generera med enbart interna tester.

Det är inte ett demo det här, det är väldigt mycket mer test från DICE sida.

Medlem

För många små buggar som tex att jag behövde fixa tillbaka mina attachments efter varje respawn.

Vad har hänt med ljudet? BF var mästare på det men nu är det inte speciellt unikt.

Banan är riktigt tråkig, för mycket öppen yta som inte går att använda för att man blir dödad.

Medlem

Det hoppas jag sannerligen

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vet inte riktigt vad jag vill tycka om spelet än. Tycker de flyter på bra. Har inga direkta problem med att spelet är "snabbt". Man måste verkligen tänka på vilket vapen man har och på vilken distans man kan använda de.
Men samtidigt är det otroligt rörigt. Känns som alla springer runt som yra höns. Fattar fortfarande inte varför dom inte går tillbaka till bf2 system för att leda ens squad(Vet att de är broken i betan).
Jag brukar inte gilla conquest. Men gillar de ännu mindre här.
Och UIn är inte alls bra. Känns som dom har haft 10 olika personer som jobbat på olika saker och sedan bara slängt ihopa.

Jag ser mer fram emot portal än vad jag gör main spelet.

Jag kommer så spela sönder portal när det släpps! Låt mig äga lite ifred, för mig själv!

Tycker om betan änsålänge dock!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ingen klok scoreboard
Ingen skillnad på utseendet på lagen
Ingen tacmap
Ingen ammo resupply lådor vid flaggor
Markeringar som ej kommer upp/syns ej
AI som är värdelös och varje gång man dödar en så känns det meningslöst att det inte var en spelare. Vet inte hur någon fick den otroligt dumma idén att ta med dem i spelet...


signatur

The King is Back

Medlem

Det som slog mig var allt det gröna i interfacet, inte fan av det kan jag säga, kändes oof.

Aja lär inte vara först på bf när det släpps det är ett som är säkert.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Såg inte vidare bra ut faktiskt. Grafiken i spelet känns "dött" på något skumt sätt.

Den där helt galna ziplineskjutaren de lagt in förstör hela spelet när alla kan ta sig upp på eller över vad som helst. Alldeles för cartoonish. Hur tänkte de? Det går till och med att skjuta fast sig vid en fiendehelikopter som flyger förbi.. seriöst va f*n?

Varför skulle de visa en gammal version som "beta"`?
Det finns ingen anledning att göra det. Bara vanligt säljsnacksbullshit. "Alla problem är fixade i releaseversion"..
Har vi hört den förr eller? Bara varenda gång de släppt ett spel de senaste 15 åren.

Det finns ingen riktig beta när det är såhär nära till releasen. Inga riktiga förändringar hinns med när det är så nära till släppdatumet.

Med tanke på EAs track-record så har jag tyvärr väldigt låga förväntningar efter vad jag sett av "betan".

123
Skriv svar