Idag drar det öppna betatestet av Amazons New World igång

Robot
Idag drar det öppna betatestet av Amazons New World igång

Utforska den nya världen fram till måndag morgon.

#Amazon-game-studios, #New, #World, #nyhetstips


Medlem

Bra att det är öppen beta så alla som vill testa kan va med lätt o smidigt.

Quake-konnässsör

Skulle väl inte säga att det är precis öppen beta, då man måste begära tillträde till test miljön. Men får se om man får möjlighet att prova, har inte fått något mail ännu om att man har fått tillträde till spelet. Antar att de gör så här för att deras servrar inte ska krasha, som de förmodligen skulle göra om de inte har kontroll på antal spelare som får tillträde till spelet.

Är väl inte hela världen om man inte får tillträde till den "öppna" betan, finns annat och spela.

Medlem

Ska testa för tredje betan för att försöka förstå igen varför folk gillar New World. Jag förstår det inte efter timmar och timmar av spelande och tittande på streams. Jag FÖRSTÅR inte vad som gör spelet attraktivt mer än att det är ett nytt "MMO" som knappt är ett MMO. Jag ska försöka igen, att förstå, för jag vill förstå, men jag kan inte förstå, haha.

Medlem
Skrivet av almblad:

Skulle väl inte säga att det är precis öppen beta, då man måste begära tillträde till test miljön. Men får se om man får möjlighet att prova, har inte fått något mail ännu om att man har fått tillträde till spelet. Antar att de gör så här för att deras servrar inte ska krasha, som de förmodligen skulle göra om de inte har kontroll på antal spelare som får tillträde till spelet.

Är väl inte hela världen om man inte får tillträde till den "öppna" betan, finns annat och spela.

Läste något Twitter inlägg om att det är just servrar de ska testa, mm. Men jag håller med konstigt att de vill ha kontroll då via Steam begäran :/ så vida inte alla som vill får det
Vad gäller invite så fick jag min vid 05:00 på mailen. Betan låg i samma stund i mitt Steam-bibliotek och kunde laddas ner

New World Open Beta
Du har begärt åtkomst! Håll utkik efter ett e-postmeddelande från Steam när utvecklaren är redo att acceptera fler deltagare.

fekj news fz igen kom igen nu vet bätte


signatur

New life, New hope

Medlem

Tog 12 sekunder sen låg betan i steam biblioteket, installerar nu, 40gb..

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

New World Open Beta
Du har begärt åtkomst! Håll utkik efter ett e-postmeddelande från Steam när utvecklaren är redo att acceptera fler deltagare.

fekj news fz igen kom igen nu vet bätte

Låg i mitt spelbibliotek efter 10 sekunder och jag klickade precis, t.o.m innan jag ens har fått något mail.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ska testa för tredje betan för att försöka förstå igen varför folk gillar New World. Jag förstår det inte efter timmar och timmar av spelande och tittande på streams. Jag FÖRSTÅR inte vad som gör spelet attraktivt mer än att det är ett nytt "MMO" som knappt är ett MMO. Jag ska försöka igen, att förstå, för jag vill förstå, men jag kan inte förstå, haha.

Vad är det som gör att det "knappt är ett mmo"? Vad jag vet så är det massivt med spelare som spelar online...

Sen gillar olika folk olika saker, själv så gillade jag det skarpt i closed beta, testade alfan och den var inte speciellt bra, köpte det dock ändå för jag ser potentialen i spelet. Craftingen är riktigt bra, och något jag blev imponerad av var ljudet i spelet. Världen är också riktigt nice tycker jag, och vill gärna utforska mer utav världen. Spelade 30h i closed beta men hann bara se 3 områden innan vi slutade spela sist och hann aldrig testa pvp delen, Finns mycket som kan förbättras, tex variationen i questen. Jag tänker att releasen 28 september är bara början på något som kan bli väldigt stort om de får tid att jobba på det och se vad som kan göras om och göras bättre... Du köper inte ett färdigt spel, utan grunden till ett spel...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Verkar lägga sig i bibblan direkt utan att beta request-knappen skallvrar om det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ska bli kul testa, hoppas på mera positivt ifrån dem som spelat innan, att det blivit mer och mer polerat! Suktar efter nytt mmo


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Mer walking simulator än dayz

Medlem

Rätt taggad på full release, ska köra ikväll med ett gäng och hoppas det flyter på lite bättre än sist jag testade i någon closed beta tidigt i år

Skrivet av Rakoon:

Mer walking simulator än dayz

Man kan faktiskt springa i spelet.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Låg i mitt spelbibliotek efter 10 sekunder och jag klickade precis, t.o.m innan jag ens har fått något mail.

Skrivet av theBoosing:

Verkar lägga sig i bibblan direkt utan att beta request-knappen skallvrar om det.

Det gör det inte längre tyvärr, kommer säkert innan 16:00 men har väntat en halvtimme nu och testat starta om steam ett par gånger.

Medlem

Vågar man ens testa efter vad som hände med folks 3090s. har själv en 3070 och vill ju inte att den ska gå sönder

Medlem

nu verkar det sakta av för jag har väntat 10 min fortfarande inte fått mail lr nåt annat heller


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

nu verkar det sakta av för jag har väntat 10 min fortfarande inte fått mail lr nåt annat heller

Har väntat sen kl 09...

Medlem

FYI - mitt mail var försenat. Däremot hade jag fått access via samma sida på Steam där man anmälde sig. Så kolla Steam, ni som inte har fått mail än.

Quake-konnässsör

Fick mailet precis, tog enbart 19 timmar

Gen
Medlem

Oj, tog inte många sekunder innan betan dök upp i Steam biblioteket, håller på och tankar nu. Dock inget mail än men vi får väl se.

Skrivet av lolipopapa1:

Vågar man ens testa efter vad som hände med folks 3090s. har själv en 3070 och vill ju inte att den ska gå sönder

Ha på Vsync för säkerhets skull om du är nojig Dock sägs det att problemet är löst.

Medlem
Skrivet av Gen:

Oj, tog inte många sekunder innan betan dök upp i Steam biblioteket, håller på och tankar nu. Dock inget mail än men vi får väl se.

Ha på Vsync för säkerhets skull om du är nojig Dock sägs det att problemet är löst.

Var du med på förra testen, jag har det via steam, så var det bara att begära återkomst. Inget mail kom, men det låg i inventory på steam. Så kolla där om du inte fått något mail!

Medlem

Jag ser framför mig hur vi inte kommer se tillstymmelsen av några MT eller behov av "QoL"...det tar vi senare när folk har investerat tid på spelet.
Nåja, jag kommer testa det iaf, får se hur det känns. Nu är det visst nere dessutom.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Vågar man ens testa efter vad som hände med folks 3090s. har själv en 3070 och vill ju inte att den ska gå sönder

https://www.pcworld.com/article/3632091/evga-explains-how-ama...


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Fick inbjudan i morse, laddade ned det på förmiddagen och började lira nu ikväll.

Faktiskt ganska roligt, får se om det håller över helgen dock.

Känns positivt att det inte är någon månadsavgift om det är så att man inte hinner lira så mycket.

Gen
Medlem
Skrivet av Moltoy:

Var du med på förra testen, jag har det via steam, så var det bara att begära återkomst. Inget mail kom, men det låg i inventory på steam. Så kolla där om du inte fått något mail!

Nej, detta är första gången jag lirar spelet. Mailet kom lite senare men det spelade ingen roll egentligen då man fick åtkomst direkt

Angående spelet så vette fan - det ser bra ut för att vara ett MMO och har väldigt bra världsdesign, dock är det onödigt tungdrivet och jag har en del microstutter. Om Gameplay är bra eller ej är lite tidigt att säga än. Questmässigt känns det som vilket annat MMO som helst.

1
Skriv svar