World of Warcraft-spelare demonstrerar mot Blizzard

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Så skulle man kunnat hantera det, men samtidigt var det 11 år sedan och klimatet har förändrats sedan dess. Man kan hitta enormt mycket från den tiden som skulle kunna cancela folk till månen och tillbaka idag.

Personligen tyckte jag att det inte var något som helst lustigt svar, med tanke på att de skämtar som svar till varje fråga. Om folk slutar dra saker ur sitt sammanhang så blir det en lättare att förstå.

Jag personligen vill ha stora bröst och kurviga hälsosamma sexiga karaktärer, inte lönnfeta tagna ur HM's katalog. Det är ett tv-spel, männen ska se ut som steroidstinna alfahanar och kvinnorna som nykläckta porrstjärnor, men samtidigt lite variation hade inte varit fel.

Det är dock inte draget ur sammanhanget. Hela klippet är där, det är inte styckat upp eller tagen ur kontext. 11 år tillbaka är inte lång tid. Inklusivitetsönskan och strävan har funnits mycket längre än så, och det var det som hela hennes fråga handlade om.

De skämtar inte om alla frågor eller svar. Titta hela klippet, så märker du att vissa frågor får genuint svar som är korta och konsistenta. En av dem är t.ex. Druid-former som reflekterar könen på din karaktär. Personen som svarar försöker inte skämta om det, utan förklarar att de har experimenterat med det men tycker att det är klurigt att få det gjort på ett bra sätt.

Gällande din sista paragraf, precis som du har en preferens på vad för karaktärer du vill se i ett spel, så har andra personer andra preferenser, och det är där som problemet ligger på hur de bestämde sig för att svara tillbaka. Bara för att de har en annan preferens så ska man inte behöva få sin fråga skrattad och förlöjligad för.

Man kommer långt genom att visa respekt, det är inget nytt fenomen. Finns många som jobbat på Blizzard som har kunnat göra det när de har hållt paneler, oavsett om det är 5-10-15 år tillbaka.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Låter bara som att folk har bestämt att dom är skyldiga innan dom är dömda för det. Bevisen jag har sett är väldigt lätt att förfalska kunde förfalska e-mails as lätt för 20 år sedan.

Dom man hör ifrån är från GM department, det är väl en support tjänst på blizzard. Det är väl inga spelutvecklare där.
Det var någon tjej som begick självmord, för dom spred runt nakenbilder på henne. Inget som heller är bevisat. Kan va någon annan anledning till detta, eller så använder dom detta exemplet för att styrka sina anklagelser.

Om någon är skyldig till detta så ska dom klart sättas dit, men det kan också va falska anklagelser. Det är väldigt lätt att sätta dit någon för något sånt idag. Många som har blivit oskyldigt dömda pga falska anklagelser. Vissa tjejer livnär sig genom att sätta dit olika män.

Har sett folk som förfalskat identiteter på gamla spelutvecklare på starcitizen, för att sprida dåligt ryckte för företaget. Känns som att det är samma personer som gör det här. Fick höra det senare från den utvecklaren att det var fake. Var någon hade startat en egen linkedin med hans namn.

Oklart på vilket sätt det skulle vara uppenbart att materialet som myndigheten lämnat in i sin stämningsansökan skulle bygga på förfalskade uppgifter? (handlar om en flerårig utredning som sammanfattats i ett 28-sidor stort dokument, men där källmaterialet troligen är hundratals eller tusentals sidor stort) . Står även i detta dokument vilka lagar de anser att företaget bryter mot.

E-posten du refererar till är väl inte med i stämningsansökan, utan var något som postats online.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Oklart på vilket sätt det skulle vara uppenbart att materialet som myndigheten lämnat in i sin stämningsansökan skulle bygga på förfalskade uppgifter? (handlar om en flerårig utredning som sammanfattats i ett 28-sidor stort dokument, men där källmaterialet troligen är hundratals eller tusentals sidor stort) . Står även i detta dokument vilka lagar de anser att företaget bryter mot.

E-posten du refererar till är väl inte med i stämningsansökan, utan var något som postats online.

E-mail listan är vad drama kanalerna snackar om just nu. Många spelutvecklare som har fått sitt rykte förstört pga dom. Vare sig det är sant eller falskt. Behövs bara lite sanning för att fånga någons intresse, sen kan man bara sprida lögner efter det sen. Dom som upptäcker lögnerna är dom som spelar spelen. Detta är inget som händer i spelen, utan för företaget. Men har hört så mycket bullshit från olika så man vet inte vad som är sant eller falskt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Avstängd
Skrivet av Shamanfox:

Det är dock inte draget ur sammanhanget. Hela klippet är där, det är inte styckat upp eller tagen ur kontext. 11 år tillbaka är inte lång tid. Inklusivitetsönskan och strävan har funnits mycket längre än så, och det var det som hela hennes fråga handlade om.

De skämtar inte om alla frågor eller svar. Titta hela klippet, så märker du att vissa frågor får genuint svar som är korta och konsistenta. En av dem är t.ex. Druid-former som reflekterar könen på din karaktär. Personen som svarar försöker inte skämta om det, utan förklarar att de har experimenterat med det men tycker att det är klurigt att få det gjort på ett bra sätt.

Gällande din sista paragraf, precis som du har en preferens på vad för karaktärer du vill se i ett spel, så har andra personer andra preferenser, och det är där som problemet ligger på hur de bestämde sig för att svara tillbaka. Bara för att de har en annan preferens så ska man inte behöva få sin fråga skrattad och förlöjligad för.

Man kommer långt genom att visa respekt, det är inget nytt fenomen. Finns många som jobbat på Blizzard som har kunnat göra det när de har hållt paneler, oavsett om det är 5-10-15 år tillbaka.

Ja, jag tycker du har rätt i mycket. Samtidigt är jag en av många som är så ofantligt trött på att precis allt klassas som sexism och rasism i kölvattnet av #metoo och George Floyd. När internskämt och jargonger läcker ut på nätet så är det svårt att som utomstående förstå hur män kan skämta eller bete sig på det sättet, men om man själv tänker på vilka skämt man drar med sina polare så låter det exakt som i klippet. Man kan tycka att det är en annan sak när man representerar ett företag på en konferens, men samtidigt sitter det sex grabbar som är polare där den ena försöker vara roligare än den andra i ett rum fullt av män som skrattar. Jag påstår inte att kvinnan bemöttes med respekt, men det var heller inte tanken med svaren. Jag såg klippet och skrattade till, tycker det var uppfriskande och kul.

Återigen så finns det ingen nyans bland kommentarerna här. Ena gruppen tycker det är så förkastligt och sexistiskt att de hoppas Blizzard går i graven och brinner för evigt i helvetet, den andra gruppen tycker snarare att den första gruppen överdriver och att stämning på Blizzard är ren och skär förtal. Otroligt underhållande läsning!

Avstängd
Skrivet av Arkaith:

Bara vita, arga män som hatar allt och alla som har problem med vad dessa personer gör. Fattar inte logiken i många av dessa kommentarer.

Hoppas tråden låses snart då det börjar spåra ur helt.

Hur den kommentaren som uppenbart är antidemokratisk och som dessutom anspelar på ras och kön kan få vara kvar, när man har rensat tio andra inlägg som inte var sexistiska eller rasistiska och bidrog till debatten istället för att försöka stänga den, övergår mitt förstånd.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Hur den kommentaren som uppenbart är antidemokratisk och som dessutom anspelar på ras och kön kan få vara kvar när man har rensat tio andra inlägg som bidrog till debatten istället för att försöka stänga den, övergår mitt förstånd.

Det är okay, ska bara normalisera sexism och dåligt uppförande mot kvinnor med att "det är ju så jag är med mina polare". Big yikes.

Avstängd
Skrivet av Arkaith:

Det är okay, ska bara normalisera sexism och dåligt uppförande mot kvinnor med att "det är ju så jag är med mina polare". Big yikes.

Du är givetvis välkommen att kritisera min person och beteende, det är något jag alltid kan förändra till det bättre. Men att jag är ljushyad och kille, det är något jag är född som och som jag inte kan förändra vare sig jag vill eller inte.

Medlem
Skrivet av rmpyro:


”Känns som att det är samma personer som gör det här.”

Sett till kommentarerna här inne så tror jag tyvärr att du inte är ensam om att ”känna” så. Är den inte bara för skön den där magkänslan? Den som avfärdar saker som fakta och sannolikhet som ett löv i vinden? Där inget egentligen väger tyngre än ens egna ogrundade åsikter i kombination med en rejäl dos med ”jag tror”?

Medlem
Skrivet av Ender:

Sett till kommentarerna här inne så tror jag tyvärr att du inte är ensam om att ”känna” så. Är den inte bara för skön den där magkänslan? Den som avfärdar saker som fakta och sannolikhet som ett löv i vinden? Där inget egentligen väger tyngre än ens egna ogrundade åsikter i kombination med en rejäl dos med ”jag tror”?

Mycket lättare att hålla med om något, även om svaret kanske är fel så länge majoriteten tror att den är sann. Att gräva djupare och göra efterforskning är jobbigt för dom flesta så det är lättare att ta den enkla vägen och bara hålla med.

Finns ett ord för det, tribal mob mentalitet.

Har inte sett några bevis på att detta är sant än, enda man hör nu är ord på ord och "läckta e-mails". Hur vet man om inte någon ljuger. Finns dom där stämnings ansökan documenten, men bevisen kommer inte visas förrän det är rättegång.

Jag väljer att ta detta med en grov nypa salt, innan dom är dömda för det. Sett många stämnings ansökningar nyligen som försvararen har vunnit på.

Brukar följa Lawful Masses with Leonard French som brukar kolla igenom documenten, han kommer säkert lägga upp en video på denna stämnings ansökan också. Bättre att lyssna på vad han har att säga om saken än några drama youtube channels.
https://www.youtube.com/watch?v=9NNO1IrdciI

Rättegången mellan CIG och Crytek höll på väldigt länge, men CIG vann i slutändan. Försvararen vann i stort sett på alla punkter i stämnings ansökan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ja, för det finns ju ingen annan media man kan förtära idag eller andra sätt att kommunicera än i just WoW. Kan tro att du fortfarande lever på 80-talet när det kommer till utbud.

Förstår faktiskt inte vad du menar med det. Ska att demonstrera i ett spel vara gammalmodigt och 80-tal till skillnad från att vara ute på gatorna som tidigare kommentarer tyckte?

Medlem
Skrivet av SirToby:

Förstår faktiskt inte vad du menar med det. Ska att demonstrera i ett spel vara gammalmodigt och 80-tal till skillnad från att vara ute på gatorna som tidigare kommentarer tyckte?

Du kan i princip finna hundratals eller tusentals andra saker att göra idag än att spela just WoW. Vet inte om du var den som skrev det ursprunga inlägget men det var löjligt att få det att låta som WoW var det enda som erbjöd det. Finns ingen ursäkt idag som konsument att inte välja andra alternativ om något företag beter sig moralisk förkastligt eller brottsligt.

Medlem
Skrivet av waeress:

f*n....nu måste jag rensa mina youtube rekommendationer från en massa alt-right kanaler igen. Måste lära mig att det inte alltid är värt att klicka.

Kollar på thequartering på Youtube ibland, jag är väldigt vänster i mycket men tycker om att få intryck från andra mer neutrala eller höger ibland med. Dock ångrar mig varje gång efteråt vad det gör med Youtube algoritmen, tönten ben Shapiro kommer upp snabbare än ett oönskat brev från Jehovas Vittnen.

Medlem

Känns lite som att det är corpos som anklagar dom, ser bara det jobbet som ett jobb. Inget intresse för spelet dom jobbar med osv när man lyssnar igenom dokumentet. Ska fortsätta lyssna lite till dyker upp kanske något annat. När dom klagar på att manliga arbetare på jobbet spelar spel ibland på jobbet osv. Det är väl det konsumenterna vill ha, spel som är gjorda av gamers. Om dom testar sina egna spel så vet du vad som är dåligt och vad som är bra, vilka buggar som finns osv. Kan testa spelet se själv om man tycker det är roligt, vad man kan förbättra. Blir som en Q&A testing för vanliga spelutvecklare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Hanzo:

De har ju inte ens kommit fram till om de är skyldiga till något de anklagas för?

Jag kommer ihåg att det var liknande anklagelser mot någon Kavanaugh eller så i USA, men tillslut rann anklagelserna ut i sanden.

Jag utgår ifrån att du vet om att FBI endast fick göra en väldigt kort och begränsad utredning efter påtryckningar från demokraterna?

https://www.nytimes.com/2021/07/22/us/politics/kavanaugh-fbi-...

Ingen som skedde under hela Trumps president period ska ses som att det var ok ur ett lagligt perspektiv eller gjordes i god tro.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Känns lite som att det är corpos som anklagar dom, ser bara det jobbet som ett jobb. Inget intresse för spelet dom jobbar med osv när man lyssnar igenom dokumentet. Ska fortsätta lyssna lite till dyker upp kanske något annat. När dom klagar på att manliga arbetare på jobbet spelar spel ibland på jobbet osv. Det är väl det konsumenterna vill ha, spel som är gjorda av gamers.

Dom delegerade ju arbetet till just kvinnor, menar du att kvinnor inte kan vara gamers? Det är ju uppenbart att det handlade om något annat än att man spelade lite.

Alltså, trodde verkligen inte det fanns svenska män som tänker så här jävla bakvänt och speciellt inte på FZ.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Dom delegerade ju arbetet till just kvinnor, menar du att kvinnor inte kan vara gamers? Det är ju uppenbart att det handlade om något annat än att man spelade lite.

Alltså, trodde verkligen inte det fanns svenska män som tänker så här jävla bakvänt och speciellt inte på FZ.

Lyssnar igenom documentet, och dom sa just att deras manliga kollega spelade spel på arbetstid och hade samma lön som henne. Klagar också på att hennes kollega fick ha möten med vice presidenten för företaget istället för henne.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Lyssnar igenom documentet, och dom sa just att deras manliga kollega spelade spel på arbetstid och hade samma lön som henne.

...Vad är det du inte fattar? Ska de kvinna anställda göra deras jobb för att dom ska få sitta o spela och hon ska dessutom få samma lön samtidigt? Deras jobb deligerades ju till henne för att dom inte jobbade, utan var frat boys som tyckte att kvinnor kunde göra deras jobb. Du tror inte hon spelade på fritiden t ex? Herregud hur fan tänker folk nu för tiden.

Medlem
Skrivet av kaealy:

...Vad är det du inte fattar? Ska de kvinna anställda göra deras jobb för att dom ska få sitta o spela och hon ska dessutom få samma lön samtidigt? Deras jobb deligerades ju till henne för att dom inte jobbade, utan var frat boys som tyckte att kvinnor kunde göra deras jobb. Du tror inte hon spelade på fritiden t ex? Herregud hur fan tänker folk nu för tiden.

Det är vad hon säger ja, vill också höra vad den andra har att säga om det. Så man inte hör bara en sida av argumentet. Försvararens dokument kommer senare. Han kanske gjorde massor med andra jobb som inte hörde tills hans arbetsuppgifter, ganska vanligt på många företag. Han kanske jobbade mycket snabbare än henne.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av kaealy:

Du kan i princip finna hundratals eller tusentals andra saker att göra idag än att spela just WoW. Vet inte om du var den som skrev det ursprunga inlägget men det var löjligt att få det att låta som WoW var det enda som erbjöd det. Finns ingen ursäkt idag som konsument att inte välja andra alternativ om något företag beter sig moralisk förkastligt eller brottsligt.

Som jag skrev i mitt första inlägg spelar jag inte wow själv. Tycker ändå inte det är en ursäkt för den taskiga attityden som vissa visat här, och det var det jag ville få fram med mitt inlägg. Och jag fattar fortfarande inte varför jag lever i 80-talet för det jag skrev men ärligt talat bryr jag mig inte tillräckligt för att föra en fruktlös diskussion vidare. Ha de fint.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Det är vad hon säger ja, vill också höra vad den andra har att säga om det. Så man inte hör bara en sida av argumentet. Försvararens dokument kommer senare. Han kanske gjorde massor med andra jobb som inte hörde tills hans arbetsuppgifter, ganska vanligt på många företag.

Så även fast du vet att dessa personer har betett sig som "frat boys" och behandlat kvinnor och andra som att dem är lägre stående varelser, med solklara bevis och vittnen.. Så måste du höra den andra sidan också? Va?

Sjukt konstigt att det är svårt för kvinnor att anmäla trakasserier när man läser upplyftande inlägg som dessa. Väldigt förvånande.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Så även fast du vet att dessa personer har betett sig som "frat boys" och behandlat kvinnor och andra som att dem är lägre stående varelser, med solklara bevis och vittnen.. Så måste du höra den andra sidan också? Va?

Sjukt konstigt att det är svårt för kvinnor att anmäla trakasserier när man läser upplyftande inlägg som dessa. Väldigt förvånande.

Lyssnar hellre på båda sidorna, istället för att white knighta kvinnorna i målet. Kan ge dig ett tips om du vill jobba upp dig i ett företag, stå alltid på chefernas sida. Om man whinar på allting dom gör så kommer man aldrig jobba upp sig.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av kaealy:

...Vad är det du inte fattar? Ska de kvinna anställda göra deras jobb för att dom ska få sitta o spela och hon ska dessutom få samma lön samtidigt? Deras jobb deligerades ju till henne för att dom inte jobbade, utan var frat boys som tyckte att kvinnor kunde göra deras jobb. Du tror inte hon spelade på fritiden t ex? Herregud hur fan tänker folk nu för tiden.

Har läst igenom dina kommentarer, och känner att jag vill komma in här och leka djävulens advokat lite:

Du skriver som att du vet, per fakta, att det Blizzard blir stämda för, faktiskt stämmer? Vad sägs om att vänta med tills stämningen går igenom domstolsprocessen och vi (kanske) får reda på vad som faktiskt stämmer och vad som inte stämmer? Eller sitter du på någon information som ingen annan sitter med?

Exempel, vi vet inte hur situationen ligger till gällande just kvinnan som vart delegerad arbete medans henne manliga kollega satt och spelade spel. Tänk om den personen var på rast? Eller fick uppgift att speltesta något? Eller att det fanns även andra kvinnliga kollegor som också spelade på arbetet, bara att just denna kvinna inte gjorde det som nämns i stämningsansökan?

Bara för det är en stat som stämmer Blizzard, så betyder det inte att staten har all fakta, eller att den information de har fått under utredningen stämmer. Man ska inte hoppa på förhastade beslut. Känns som att många gör ett stort antaganden, att eftersom det är staten som stämmer, så kan de inte ha några felaktigheter alls i deras dokument som inte går att motbevisas.

Jag säger inte det här för att försvara någon, eller att det inte kan stämma. Du kan se min tidigare kommentar där jag skriver att sånt här borde vänta tills domstolen har gått igenom så vi verkligen vet hur det ligger till. Så hoppa inte på förhastade slutsatser och sen argumentera att det är så det ligger till, när ingen av oss kan veta med all säkerhet.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Så även fast du vet att dessa personer har betett sig som "frat boys" och behandlat kvinnor och andra som att dem är lägre stående varelser, med solklara bevis och vittnen.. Så måste du höra den andra sidan också? Va?

Sjukt konstigt att det är svårt för kvinnor att anmäla trakasserier när man läser upplyftande inlägg som dessa. Väldigt förvånande.

Har det framkommit bevis på det Blizzard blir stämda för? Tror många här diskuterar med den information vi har att utgå ifrån, vilket är en stämningsansökan. Inte att det finns bevis som styrker allt som Blizzard stämda för. Jag har personligen inte sett något sånt, men du får gärna länka det, då jag tror många kanske ändrar sin uppfattning på situationen, inklusive mina åsikter om situationen. Jag t.ex. är väldigt försiktig med att ropa "Skyldig" i förväg, jämfört med andra som har högafflarna framme så fort de får chansen utan att veta vad som är den egentliga sanningen.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Lyssnar hellre på båda sidorna, istället för att white knighta kvinnorna i målet. ......

Med tanke på tidigare inlägg i denna tråden verkar du dock ha en viss inklination till att "white knighta" männen i målet, med att exempelvis prompt påpeka att bevis är lätta att förfalska och att tjejer livnär sig på att sätta dit män och sprida lögner etc. Inte direkt en neutral ståndpunkt, om man nu vill lyssna på båda sidor innan man yttrar sig.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Med tanke på tidigare inlägg i denna tråden verkar du dock ha en viss inklination till att "white knighta" männen i målet, med att exempelvis prompt påpeka att bevis är lätta att förfalska och att tjejer livnär sig på att sätta dit män och sprida lögner etc. Inte direkt en neutral ståndpunkt, om man nu vill lyssna på båda sidor innan man yttrar sig.

Står fortfarande för det jag har sagt. Detta är saker man hör dagligen, ser många tar fram sina kamerar för att ha motbevis mot den andra när kvinnan skriker hysteriskt att han våltar henne. Eller han som håller på bli ditsatt för att drar ett daddy joke "Hugh Mungus". Men visst om det framstår bevis på allt detta så då tycker jag dom ska sätta dit dom som har gjort det. Enda jag har hört just nu är en sida av argumentet med inga konkreta bevis. Har också lyssnat igenom dokumentet nu, det har fortfarande inte ändrat min uppfattning. Känns som att det är lätt för försvararen att vinna det målet.

Känns mer som att folk är sura att dom får sluta på företaget pga nerskärningar och vill sätta dit dom hårt för det. Det är också support/GM department som oftast brukar va dom första som försvinner om det går dåligt för ett spelföretag.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Avstängd
Skrivet av totalwarplayer:

Vill du ha "cringe" ska du se detta: https://youtu.be/Fi5dQzZp3f0?t=262

Ouff, ja hon var cringe helt klart. Hoppas inte blizzard pressar in mer woke-bs nu, det är den största cancern i industrin efter giriga DLC/mIcRoTrAnSacTioN-schemes.

Medlem
Skrivet av General White:

Ouff, ja hon var cringe helt klart. Hoppas inte blizzard pressar in mer woke-bs nu, det är den största cancern i industrin efter giriga DLC/mIcRoTrAnSacTioN-schemes.

Hahaha helt bäst! Ut med skiten bara.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Står fortfarande för det jag har sagt. Detta är saker man hör dagligen, ser många tar fram sina kamerar för att ha motbevis mot den andra när kvinnan skriker hysteriskt att han våltar henne. Eller han som håller på bli ditsatt för att drar ett daddy joke "Hugh Mungus". Men visst om det framstår bevis på allt detta så då tycker jag dom ska sätta dit dom som har gjort det. Enda jag har hört just nu är en sida av argumentet med inga konkreta bevis. Har också lyssnat igenom dokumentet nu, det har fortfarande inte ändrat min uppfattning. Känns som att det är lätt för försvararen att vinna det målet.

Känns mer som att folk är sura att dom får sluta på företaget pga nerskärningar och vill sätta dit dom hårt för det. Det är också support/GM department som oftast brukar va dom första som försvinner om det går dåligt för ett spelföretag.

Herregud. Absolut ingen som helst verklighetsförankring.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Herregud. Absolut ingen som helst verklighetsförankring.

Behöver nog inte säga mer än så. Finns galna människor överallt som man ska se upp för. Om inte det fanns några vittne så skulle hon kunna sätta dit honom för vad som helst om man bara skulle lita på orden från hennes sida.
https://www.youtube.com/watch?v=RzA4dCT4X0I

Edit: Många av anklagelserna stämmer nog nu efter när fler och fler träder fram.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av matt76:

Du menar att man ska begränsa yttrandefriheten, förbjuda rätten att demonstrera och göra insamlingar, fram tills att något har bevisats i domstol? (Bör gälla alla ämnen i så fall och inte enbart rasism/sexism)

Nej men att drömma någon på förhand är kanske inte rätt väg att gå? Folk kan anklaga saker utan grund.
Jag har själv sett hur en stackare blev anklagad för våldtäkt och jag kan intyga att väldigt många, ink kollegor till polisen som utredde, hade stackaren dömd INNAN allt var ordentligt utrett. Det visade sig sedan att de berörda hade vart ett par och att killen gjort slut och hon ville "hämnas". Kille satt frihetsberövad i lite mer än 2 veckor för något han inte gjort.
Yttrandefrihet är redan begränsad i så många fall, men nej det skall den inte. Och det är jättebra att man samlar in pengar till saker och ting, men finns kanske finare sätt att göra det på än att nyttja en pågående rättegång? Att unga svart kvinnor får möjlighet att programmera kan man kanske skänka pengar till även om Blizzard inte hamnat i domstol?

Vad är poängen att demonstrera något som inte är sant eller som inte har hänt?

Skriv svar