Bäst i världen, men sen upptäcker man...

Medlem
Bäst i världen, men sen upptäcker man...

...att det finns smolk i bägaren.

Jag köpte Capcom Arcade Collection till Xbox igår. Valde att spendera kvällen med 1941: Counter Attack. Ett spel i en serie som jag diggar. Men just denna iteration har jag inte spelat så mycket.

Det fanns en spärr. Man måste nå över en viss poängnivå innan spelet ladder upp ditt demo till leaderboaden. Det tog 15 rundor, sedan laddades mitt demo och poäng upp på servern. Bam. Jag är på plats nummer 1. Wowowowow! Bäst i världen!

Sedan märker man ngt udda. Jag är den enda spelaren på hela leaderboarden. Så samtidigt som jag är nummer 1, så ligger jag också på sista platsen. Så jag är kanske sämst. Vem vet?!?!? Idag har jag kollat igen. Ligger fortfarande både sist och först. Samlingen har nu funnits ute över 48h.

Jag har dubbelkollat. De andra spelen i samlingen har samma sak. Enstaka spelare på leaderboarden. Det enda spelet med över 100 spelare är 1943 och det beror nog på att det är gratis för alla som laddar hem samlingen.

Tråkigt för Capcom. Jag hade hoppas på att de skulle lansera fler spel till samlingen. Verkar inte som detta släpp är särkilt populärt.

Medlem

Denna samling släpptes till Nintendo Switch för flera månader sedan, så jag skulle gissa att highscore-listan där är mer aktiv.

Är lite sugen på att köpa den själv, men köpte en liknande samling till PS3 för ett antal år sedan, och hur många Capcomarkadsamlingar behöver man egentligen? Nöjer mig nog med den jag har.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Denna samling släpptes till Nintendo Switch för flera månader sedan, så jag skulle gissa att highscore-listan där är mer aktiv.

Är lite sugen på att köpa den själv, men köpte en liknande samling till PS3 för ett antal år sedan, och hur många Capcomarkadsamlingar behöver man egentligen? Nöjer mig nog med den jag har.

Det är nog en samling som passar bättre på switchen. Så jag hoppas verkligen att det har en levande community där. På boxen verkar den helt död...

Gnällkuk
Skrivet av maq777:

Det är nog en samling som passar bättre på switchen. Så jag hoppas verkligen att det har en levande community där. På boxen verkar den helt död...

Äh, passa på att njut. Du är just nu kungen! \o/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Äh, passa på att njut. Du är just nu kungen! \o/

Det ska jag göra. Jag har faktiskt skoj när jag spelar. Det är väl det som räknas!

PS. Nu får jag titulera mig 4:e bästa spelaren av Forgotten Worlds (i världen, bevisligen...). Jag har spelat total 5min av det spelet någonsin. Kom till tredje bossen

Jag är ändå på nedre halvan av leaderboardet. Totalt 6 namn på listan.

1
Skriv svar