Vilket är ditt sämsta spelköp?

Medlem

Förmodligen något spel från Psygnosis till Amigan.

Det de var bäst på var att göra häftiga spelomslag till sina kartonger. Själva spelen lämnade mycket att önska.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Detta är så är det Final Fantasy 7 Remaken. Jag hatar dialogen nå så fruktansvärt.


signatur

"There will be another time"

Medlem

Alltså... Guitar Hero 3. Allt som var bra med ettan och tvåan var som bortblåst (för att harmonix som gjort dem gick över till att göra rock band) dessutom har de mage att kalla det för Legends of rock och så är dessa legender endast två till antalet och den ena är Tom Morello som har på sig nån jävla keps och spelar knasplonk-gitarr. Ett hån på alla nivåer.

Medlem

Andra konkurrenter för min del:

Fallout 4. Jag vet att jag inte gillar Bethesda rollspelen ÄNDÅ sprang jag till affären för att köpa det här. Hade skittråkigt i ca 16 timmar innan jag förpassade spelet till den sista begagnade spelbutiken i stan. Tog ut God Eater 2 i inbyte och har aldrig öppnat spelet...

Mega Drive Classics - men alltså jag har ju en retro pi? Hur tänkte jag här?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Nejdå. Den minoriteten är extremt högljudd just nu 😀

Minoritet?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Minoritet?

Du har missat alla miljoner som aktivt lirar spelet ändå?
Hatet på nätet just nu är extremt. Det låter som att ingen någonsin mer kommer röra något som CDPR gör.
"Cyberpunk 2077 - Största floppen på länge" är det man läser.

Det är en extremt högljudd minoritet. Spelet i sig är Bra. Visst har det sina brister, främst AI. Men det är inte ett 0/10 spel som vissa får för sig att det är.

Kollar man överlag har spelet average betyg på 78,5/100 (både recensioner och omdömen på flera ställen). Avrundat är det ett 8/10 spel. Det skulle jag inte säga är ett dåligt spel.

Men ja. Spelet är kasst på PS4/Xbone och CDPR har gjort ett grovt misstag där som dom måste fixa.

Jag är rätt säker på att majoriteten av spelarna är nöjda överlag. Jag tycker min umgängeskrets är rätt kräsen. Vi alla gillar spelet.

Moderator | Testpilot

Origami King skulle jag säga, men ändå 3/5.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Utan tvekan denna "fempoängare" (never forget a köprecention ) som studion själva la ner efter 2 månader då det var utom all räddning. https://www.fz.se/recension/2047-operation-flashpoint-dragon-...

Ingenting fungerade, precis ingenting. På fodralet kunde man läsa "Works best with dedicated servers", men det fanns inga dedikerade servrar osv. Garanterat det sämsta som nånsin släppts på marknaden till pc med ett AAA-spels marknadsföring.

Medlem

Too Human.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Gloom till CD32. En variant av Doom, som man trodde var bra, men visade sig vara rena skräpet. Spelade nog högst 10 min. Har dock fortfarande kvar spelet.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Oj blir en hel del!

N64 -> F-1World Grand Prix II
Gamecube -> Disney Party
Playstation 2 -> Något James Bond-spel som sög, The Urbz
Wii -> Robinson
Nintendo DS & 3DS -> Super Smash for 3DS
PS4 -> RDR2, The Last of Us, Fallout 4
PC -> Disco Elysium, Marvel's Avengers, Ghostrunner (mest för att jag suger på det själv), Hitman 2, Rollercoaster Tycoon World

Medlem
Skrivet av henkka:

Utan tvekan denna "fempoängare" (never forget a köprecention ) som studion själva la ner efter 2 månader då det var utom all räddning. https://www.fz.se/recension/2047-operation-flashpoint-dragon-...

Ingenting fungerade, precis ingenting. På fodralet kunde man läsa "Works best with dedicated servers", men det fanns inga dedikerade servrar osv. Garanterat det sämsta som nånsin släppts på marknaden till pc med ett AAA-spels marknadsföring.

Oh shit, har glömt det där! Codemasters försök att följa upp Bohemias Flashpoint var en tragedi XD
Jag sålde mitt ex här på forumet om jag minns rätt, skrev typ "Om du mot förmodan vill köpa detta skitspel så köp det av mig".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Du har missat alla miljoner som aktivt lirar spelet ändå?
Hatet på nätet just nu är extremt. Det låter som att ingen någonsin mer kommer röra något som CDPR gör.
"Cyberpunk 2077 - Största floppen på länge" är det man läser.

Det är en extremt högljudd minoritet. Spelet i sig är Bra. Visst har det sina brister, främst AI. Men det är inte ett 0/10 spel som vissa får för sig att det är.

Kollar man överlag har spelet average betyg på 78,5/100 (både recensioner och omdömen på flera ställen). Avrundat är det ett 8/10 spel. Det skulle jag inte säga är ett dåligt spel.

Men ja. Spelet är kasst på PS4/Xbone och CDPR har gjort ett grovt misstag där som dom måste fixa.

Jag är rätt säker på att majoriteten av spelarna är nöjda överlag. Jag tycker min umgängeskrets är rätt kräsen. Vi alla gillar spelet.

Du verkar förtjust i average betyg. Kolla då vad det fått till konsoler om du vill ha en för dig veritabel fingervisning och förklaring till varför många är besvikna. Hat är ett rätt fult ord att benämna rättfärdig kritik och känns som en härskarteknik man tar till för att ogiltigförklara åsikter och degradera människan bakom dem. Spel och andra produkter har kallats flopp för bra mycket mindre, men det har blivit uppenbart under veckan som gått att CD Projekt Red bedöms utifrån andra kriterier än resten av industrin.

Mitt sämsta spelköp är för övrigt Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av Knalle:

Du verkar förtjust i average betyg. Kolla då vad det fått till konsoler om du vill ha en för dig veritabel fingervisning och förklaring till varför många är besvikna. Hat är ett rätt fult ord att benämna rättfärdig kritik och känns som en härskarteknik man tar till för att ogiltigförklara åsikter och degradera människan bakom dem. Spel och andra produkter har kallats flopp för bra mycket mindre, men det har blivit uppenbart under veckan som gått att CD Projekt Red bedöms utifrån andra kriterier än resten av industrin.

Mitt sämsta spelköp är för övrigt Cyberpunk 2077

Det där med att kasta sten i glashus...

Skriv svar