PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Jhf
Avstängd
Skrivet av CyberJ:

Precis därför får jag en imorgon tror jag, fattar inte grejen med att köpa på mindre dyrare butiker🤔 självklart får små fjuttiga butiker mindre tilldelning

De som bokade på webhallen och inet gjorde det i vissa fall redan förra året. De har haft placeholders länge. Så om man bokade där i september är det klart kört.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Shiiiit!

Måste avboka ett möte med Sydkorea. Känns som att jag inte kan vara ärlig i min anledning.

We have to postpone due to unforeseen personal matters.

Det får duga🙂

08.56 plötslig feber och hosta... vattentätt

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Samma här kommer förhoppningsvis uppdateras under kvällen.

Mitt ps5 kommer imorgon står det, packat 13:00 och lämnat Netonnet 14:30 men polares står det bara att det är reggat 11:00. Inte att det lämnat eller att det kommer imorgon.

Kommer säkert uppdateras

Medlem
Skrivet av Toadii:

Mitt ps5 kommer imorgon står det, packat 13:00 och lämnat Netonnet 14:30 men polares står det bara att det är reggat 11:00. Inte att det lämnat eller att det kommer imorgon.

Kommer säkert uppdateras

Skönt att höra att man inte är ensam!

Medlem
Skrivet av Jhf:

Jag kommer också att hämta i butik. Sony har inget att säga till om hur butiker i Sverige levererar sina produkter.

Kedjorna har fått skriva på att dem inte säljer i butik och får vite ifall dem gör. Har jag hört.

Medlem
Skrivet av Gedzi:

har du fått höra något från media market angående upphämtningen i butik?

Jag har pratat med dom i telefon, då sa dom att det inte är några problem, jag får vänta på mejlet där det står "ditt paket är redo för upphämtning" eller något sånt, så borde inte bli några problem

Jhf
Avstängd
Skrivet av Toadii:

Kedjorna har fått skriva på att dem inte säljer i butik och får vite ifall dem gör. Har jag hört.

Det tror jag inte på.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Jag har pratat med dom i telefon, då sa dom att det inte är några problem, jag får vänta på mejlet där det står "ditt paket är redo för upphämtning" eller något sånt, så borde inte bli några problem

Hade dock beställt pulse3d som skulle komma 12e men fick dom 13e, åkte till butiken den 12e men d sa jag måste vänta på Mail o d kom den 13e
Kan alltså bli att man får mailet den 20e antar jag😬

Medlem

Ångrar nästan att jag tog hämta i butik på MM. Kommer sitta och vänta på det jävla mejlet hela dagen Glömde helt att vi har ett mänskligt malware därute också, har ingen vidare lust med trängsel. Hade varit enklare med Postnord kanske...

Medlem
Skrivet av Dawidovich:

Vet du ungefär vilken tid din kompis beställde? Skulle vara intressant att veta hur tidigt ut man behövde för oss som också bokat 17/9 från dustin

Även jag har fått min skickad nu och beställde strax före 9 på morgonen.

jbx
Medlem

CDON skickade min idag, kommer springa ner till postombudet när den anländer imorgon.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Tror det bara gäller Elgiganten
Skrivet av Lokander:

Jag har pratat med dom i telefon, då sa dom att det inte är några problem, jag får vänta på mejlet där det står "ditt paket är redo för upphämtning" eller något sånt, så borde inte bli några problem

Från Elgigantens PS5 FAQ:

Kan jag hämta ut mitt PS5 i butik?
Ditt PS5 skickas ut till ditt valda ombud. I samband med releasen har vi i samråd med Playstation valt att inte ha konsoler i fysisk butik. Därför är det ej möjligt att köpa, eller hämta ut i butik.

Medlem
Skrivet av Jhf:

Det tror jag inte på.

Låter ju orimligt.

jbx
Medlem
Skrivet av Lokander:

Jag har pratat med dom i telefon, då sa dom att det inte är några problem, jag får vänta på mejlet där det står "ditt paket är redo för upphämtning" eller något sånt, så borde inte bli några problem

Om det är samma som de var för mig med xsx så kommer det ett sms på förmiddagen efter de har öppnat, du kan stå och dryga där när de öppnar så slipper du vänta på smset.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Toadii:

Kedjorna har fått skriva på att dem inte säljer i butik och får vite ifall dem gör. Har jag hört.

Det Sony krävt är att butiker inte håller på några exemplar enbart för butiksförsäljning, som leder till stora köer utanför butiken. All försäljning ska ske online. Däremot är det upp till varje butik om de vill tillåta upphämtning i deras butiker.

Källa.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Hur fungerar det imorgon då tro, ska man hänga på låset till Elgigantens hemsida låångt innan 09 för att "bli insläppt" eller surfa dit 08.55 och hoppas på det bästa?

Medlem
Skrivet av Froll:

Även jag har fått min skickad nu och beställde strax före 9 på morgonen.

Okej. Beställde min 9:50, men kommer inte få något mail då den eventuellt skickas imorgon med expressleverans. När fick du besked om att det skickats?

Medlem

Beställde 17e 19:00 från Netonnet och den är skickad !

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Hur fungerar det imorgon då tro, ska man hänga på låset till Elgigantens hemsida låångt innan 09 för att "bli insläppt" eller surfa dit 08.55 och hoppas på det bästa?

07:00 med två Laptops på köksbordet och mobilen med Wifi avstängt hade jag gjort Första enheten som slutför en beställning vinner.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Det Sony krävt är att butiker inte håller på några exemplar enbart för butiksförsäljning, som leder till stora köer utanför butiken. All försäljning ska ske online. Däremot är det upp till varje butik om de vill tillåta upphämtning i deras butiker.

Källa.

Då stämmer det jag sa, upphämtning och sälja i butik är ju två olika saker

Medlem
Skrivet av strangelove:

Ångrar nästan att jag tog hämta i butik på MM. Kommer sitta och vänta på det jävla mejlet hela dagen Glömde helt att vi har ett mänskligt malware därute också, har ingen vidare lust med trängsel. Hade varit enklare med Postnord kanske...

Fick precis detta från MediaMarkt:

”Vi vill bara informera dig om att din leverans nu är på väg till ditt varuhus och planeras finnas tillgänglig imorgon på releasedagen.

Så snart din beställning finns redo att hämtas kommer du att få en bekräftelse per mail.
För att undvika kö och trängsel i varuhuset i dessa tider är det därför viktigt att du inväntar hämtningsbekräftelse innan du besöker varuhuset.”👍🏻


signatur

okram39
PS | PS2 | PS3 | PS4 | PS5

Medlem

Fick precis ett mail från MediaMarkt om att min PS5 (hämta i butik) nu levereras till butik och ska finnas tillgänglig för avhämtning imorgon. ^^


signatur

Constants and variables

Medlem

Fick detta precis

Fortfarande inte ens ett besked från Dustin. Helt galet. Har man så dålig koll på logistiken eller beställningar eller vad handlar det om?
Man vill ju bara veta om det blir release, december, januari eller längre fram i Q1 2021 liksom.

Medlem

Lycka till alla andra som ska till Media Markt imorgon

Medlem

Yessssss😃🔥
Leveransen på väg till varuhuset😎
Bokade på Mediamarkt morgonen efter Sonys event i september

Medlem
Skrivet av Dawidovich:

Okej. Beställde min 9:50, men kommer inte få något mail då den eventuellt skickas imorgon med expressleverans. När fick du besked om att det skickats?

16.42

Medlem

Inget från MM här 😔

Medlem
Skrivet av okram39:

Fick precis detta från MediaMarkt:

”Vi vill bara informera dig om att din leverans nu är på väg till ditt varuhus och planeras finnas tillgänglig imorgon på releasedagen.

Så snart din beställning finns redo att hämtas kommer du att få en bekräftelse per mail.
För att undvika kö och trängsel i varuhuset i dessa tider är det därför viktigt att du inväntar hämtningsbekräftelse innan du besöker varuhuset.”👍🏻

Skrivet av Nuckan:

Fick precis ett mail från MediaMarkt om att min PS5 (hämta i butik) nu levereras till butik och ska finnas tillgänglig för avhämtning imorgon. ^^

När la ni er beställning?

Medlem
Skrivet av Froll:

Okej, bokade du när det fortfarande kostade 10 000 kr då? Vill minnas att jag bokade precis efter prissänkningen. Min orderbekräftelse kom 9:50, när kom din exakt?
Är minst sagt nojig, känns som jag ligger nära gränsen för de som kommer få en konsol. Inte många som skriver om dustin på forumen heller.

Skriv svar