PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av makedonii:

Skulle någon här ha en extra ps5a till överst så köper jag gärna detta 👏 hojta till då! en gammal (35) farbror som behöver göra brorsbarnen glada lagom till julen 😊

Är den inte till dig själv så förtjänar du inte den!😎

Medlem

Lustigt... Min förbokning på WH, ps5 försvann. Kan de va klarna som spökar?


signatur

Praise the Sun! \[T]/

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Som du själv säger, superbarnsligt 😆
Förstår mig inte på alla som känner sig kränkta för att förbokningstrycket är av ett aldrig tidigare skådat slag och inte får någon på release. Gilla läget och boka i bättre tid nästa gång.

Är folk kränkta ? Jag tycker jag läser en hel hög inlägg som kunde undvikits med information. Om där varit en tydlighet på trycket av förbokningarna från Webhallen så skulle folk haft chans att förboka hos andra. Sen absolut varför lägga chanserna till en återförsäljare där får man skylla sig själv.

Medlem
Skrivet av REDNOX7:

Lustigt... Min förbokning på WH, ps5 försvann. Kan de va klarna som spökar?

Läs lite högre upp. Verkar som "alla" råkat ut för det.

Vi får ha is i magen tills imorgon

Hur var de här med Klarna? Om man valt betala med faktura 14 dagar efter.
Står som reserverat belopp på min sida på Klarna, 10 001 kr eller va de va. Korrigerar de automatiskt?

Förövrigt så bokade jag min Digitala 12/6-20 och den kommer till release. Bokade den Optiska i Januari nångång men där var det som väntat kört.

Sen har min order på den Optiska som jag inte ska få nu försvunnit från min sida på Webhallen. Men den jag ska få nu är fortfarande kvar. Mycket märkligt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hade jag inte haft en spel-pc hade jag köpt en Series X över PS5 alla dagar i veckan, nu verkar ju dock SX vara precis lika svår att få tag på som PS5 för tillfället så även om man hade haft den inställningen så hade man suttit utan konsol.

Bokade en Series X någon vecka efter jag fick första beskedet från WH. Enligt Elgiganten kommer den 9:e December, så inte så lång väntan.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Intressant att det är så många som får en på release ändå. Trodde på extrem skral tillgång med tanke på hur tongången varit.

Jo men kolla också vilka datum de har lagt förbokningen på. Senast oktober 2019 för att få från Webhallen 😋

Medlem

Fick mejl från noreply@pacsoftonline att en leverans är på väg från webhallen, inte hört nåt mer från dom, fick ju inte min series x till release. Men har spårningsnummer, om jag kollar på det, så är det än så länge bara elektronisk information, men enligt den så vägen den bara 1 kg. Har inte beställt nåt annat från Webhallen. Och sen på min sida har den flyttats från aktiva till hämtad/skickat.

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Står det fortf mottagen på din också?

Yes

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Läs lite högre upp. Verkar som "alla" råkat ut för det.

Vi får ha is i magen tills imorgon

Min DE är kvar. Har ”hämta i butik”

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag känner mig så jävla ensam i den här tråden.

bokade 18 september på komplett.se (ganska sent, men ändå)

leverans 3 maj 2021

har inte sett nån annan som kommer bli tvungen att vänta ens i närheten så länge. över 6 månader kvar. är det komplett som är helt jävla värdelösa eller ser det ut så här för alla som bokade i september eller senare?

Skrivet av Bitrocker:

Då är vi ensamma tillsammans!
Uppdaterad status 11/11.... fortfarande 3e maj, sedan knäpptyst igen.. fakk

Man kan exempelvis lägga in en förbokning på CDON. Står "Preliminärt releasedatum: 2021-02-28".
Bättre än maj ivf😁

Medlem

Webhallen måste ju fortfarande ha 10 000-tals förbokningar om oktober 2019 är brytpunkten. De lär ha leveranser minst fram till sommaren redan uppbokade. I detta läget är det nog bättre att lägga in på mindre ställen, typ ginza, cyberphoto mfl. Eller satsa på elgiganten/mediamarkt så fort det är möjligt.

Många lär väl iofs droppa av nu när beskedet har kommit.

Medlem

Jag bokade på Media Markt den 29/4-20 och jag verkar få den på release!

Medlem
Skrivet av majep:

Då hade det ju varit väldigt onödigt...

Nja nu när man ser hur folk skalpar som galningar skulle man kanske köpt en om man nu skulle ångra sig. Verkar inte som nästa leverans ska komma förräns januari

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Är den inte till dig själv så förtjänar du inte den!😎

Okej, den är till mig 😳🤚

Medlem

Orka slåss om platser. Jag antar att man får sin maskin man blivit tilldelad lite senare bara.

Medlem

Jag bokade den 16:e juni i år, på Inet. Jag trodde att jag var relativt tidigt ute ändå eftersom jag ligger ute med 10 papp (som jag uppfattar att man var tvungen till för att få förboka). Men det enda jag vet är att jag inte får något vid release. Närmare än så har de inte specificerat.

Medlem
Skrivet av quadratis:

2020. jag är helt med på att jag och många andra som bokat nån gång i år får vänta tills 2021, men vafan, maj?

Elgiganten släpper fler att boka inom kort, med leverans i nov/dec. Följ Elgiganten Gaming så avslöjar de tid för nästa släpp snart (tror det stod onsdag)

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Elgiganten släpper fler att boka inom kort, med leverans i nov/dec. Följ Elgiganten Gaming så avslöjar de tid för nästa släpp snart (tror det stod onsdag)

Låter som att EG, trots brister, hanterat detta bäst? Får den känslan.

Medlem

Fortfarande inga nyheter från NetOnNet


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Bitrocker:

Då är vi ensamma tillsammans!
Uppdaterad status 11/11.... fortfarande 3e maj, sedan knäpptyst igen.. fakk

Samma här! Bokade 17/9 står 3e mai på mig med

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Webhallen måste ju fortfarande ha 10 000-tals förbokningar om oktober 2019 är brytpunkten. De lär ha leveranser minst fram till sommaren redan uppbokade. I detta läget är det nog bättre att lägga in på mindre ställen, typ ginza, cyberphoto mfl. Eller satsa på elgiganten/mediamarkt så fort det är möjligt.

Många lär väl iofs droppa av nu när beskedet har kommit.

Ja precis, jag hade inte gått nära Webhallen just nu. CDON för leverans i febrauri är en bra början också. Sedan hålla stenkoll på Elgiganten / Mediamarkt och slå till. Tillfället kommer komma

Medlem
Skrivet av zosma:

Fick mejl från noreply@pacsoftonline att en leverans är på väg från webhallen, inte hört nåt mer från dom, fick ju inte min series x till release. Men har spårningsnummer, om jag kollar på det, så är det än så länge bara elektronisk information, men enligt den så vägen den bara 1 kg. Har inte beställt nåt annat från Webhallen. Och sen på min sida har den flyttats från aktiva till hämtad/skickat.

Har för mig att det stod i mejlet att WH kommer lägga in alla leveranser omgående men att paketet inte skickas idag. Det är nog därför det dyker upp.

Edit: Om det nu var PS5 du syftade på, tror jag läste fel

"För att göra utskicken smidigare så förpackar vi enheterna som skickas via post. Du kan alltså få en avi från posten om att enheten är på väg, även om den ännu inte är det riktigt än. Enheterna går ut från oss så att det enligt posten kommer i tid till release och inte innan. Det kan innebära att om posten blir försenad så får du den inte på release ändå. Vänligen ha det i åtanke vid planering av din tid."

Medlem
Skrivet av Dex:

Jag vet att man är besviken då man inte får en konsol, men det överdrivs något galet i denna tråden.....

Påstå att dom har trollat en är ju bara löjligt. Det enda jag kan tycka är att dom har tagit emot för många förhandsbokningar, men det har man ju vetat om i ett par månader nu.....

Är där någon annan av dom stora butikerna som berättar vilken köplats du har? Varför förväntar du dig annars att Webhallen ska göra det?

Vet inte, jag har inte förbokat någon annanstans så kritiken är riktad mot WH. Ja de överdrivs men tycker WH varit otroligt svaga och sena i sin information. De har inte skött det snyggt och deras kösystem verkar riktigt kasst då det påverkas om du vill byta adress eller vad som.

Klart folk klagar, detta är ju ingen bagatell. Vi står vid release och folk som bokat för ett år sedan vet inte om de får varan knappt, för att inte tala om att man vet noll om 2021, blir det vinter, vår, sommar ? Det är ju ingen skitsak man gnäller över direkt och självklart är sony grundproblemet men om jag är 60000 i kön och de fick in 5000, ptja, det spelar roll speciellt nu när de vet hur många de fick i en batch.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Har för mig att det stod i mejlet att WH kommer lägga in alla leveranser omgående men att paketet inte skickas idag. Det är nog därför det dyker upp.

Edit: Om det nu var PS5 du syftade på, tror jag läste fel

"För att göra utskicken smidigare så förpackar vi enheterna som skickas via post. Du kan alltså få en avi från posten om att enheten är på väg, även om den ännu inte är det riktigt än. Enheterna går ut från oss så att det enligt posten kommer i tid till release och inte innan. Det kan innebära att om posten blir försenad så får du den inte på release ändå. Vänligen ha det i åtanke vid planering av din tid."

Nej, det är Series X och den har flyttat på sig lite. Beräknad leverans 1 dag, så bör komma imorgon.

Vart finns den fliken ?

[quote postid="4062620" userid="328973" name="serdyllon"]
Finns ganska många med över 1 miljon kronor spenderade på WH genom åren. Sjuka belopp. Jag tillhör inte den skaran, men har utnyttjat kampanjer och samlat inköp för att genom åren arbeta mig upp till högsta medlemsnivån. Vad jag förväntar mig?

  1. Gratis frakt. Det kan jag få från Inet utan att ha handlat för 1 krona.

  2. Gratis hemleverans för köp över 1000 kr. Fullständigt rimligt mitt unde brinnande pandemi.

  3. Nyhetsbrev till alla Black/White-medlemmar när förbokningar på populära produkter öppnas. Kanske rent av förtur att boka innan det släpps för allmänheten.

Jag håller med dig om att det bör finnas rim och reson i kritiken mot ÅF. Felet ligger främst hos Sony. Men jag håller inte med om att man inte skall ha förväntningar om man tillhör den översta procentilen bland de mest lojala kunderna.

Är själv företagare och skulle aldrig ens våga drömma om att inte ge våra mest lojala kunder den bästa tänkbara service som vi kan uppbringa. Man är aldrig större än sitt eget rykte, och det springer oftast ikapp en förr eller senare.

Har man en så pass hög svansföring som jag upplever att WH har i gaming-kretsar och sedan faller pladask på vad som kan vara en av de största gaming-releaserna detta årtionde - trots att det precis har inletts - då får man också vara beredd på att ta emot en del besvikelse från sina kunder.

Snubbla över den fliken där man ser hur mycke man köpt för hos Wh en gång men finns den inte kvar eller vart i profilen ligger den ?

Medlem
Skrivet av majep:

Låter som att EG, trots brister, hanterat detta bäst? Får den känslan.

Är beredd att hålla med.
Utan tvivel upplever jag att de hovat in flest poäng när det kommer till att inte boka upp för mycket och vara tydliga med tilldelningen. Iaf med PS5, upplever en del knepigheter med Xbox, som att jag kunde boka två veckor före release och polaren dagen före o vi båda två fick på release, när andra bokat tidogare och inte fått.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Samma här! Bokade 17/9 står 3e mai på mig med

Bokade 27 maj från Komplett och min order står även med förväntat leveransdatum 3 mars.. Komplett verkar inte få alltför många konsoler att dela ut.


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Snubbla över den fliken där man ser hur mycke man köpt för hos Wh en gång men finns den inte kvar eller vart i profilen ligger den ?

Finns inget enkelt sätt att få en summa på vad du har köpt för totalt, men du kan antingen göra en egen sammanställning av beställningarna i Hämtade/Skickade-fliken på din profil eller kika på vilka achievements du har låst upp eller har "In progress".

Exempelvis har jag "Made man" som achievement In Progress. 100% av den innebär att du har beställt för sammanlagt 1 miljon kronor. Ta procenten du har på vägen på den för att få ett överslag, t.ex. 50% = 500 000 kr.

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

[quote postid="4062620" userid="328973" name="serdyllon"]
Finns ganska många med över 1 miljon kronor spenderade på WH genom åren. Sjuka belopp. Jag tillhör inte den skaran, men har utnyttjat kampanjer och samlat inköp för att genom åren arbeta mig upp till högsta medlemsnivån. Vad jag förväntar mig?

  1. Gratis frakt. Det kan jag få från Inet utan att ha handlat för 1 krona.

  2. Gratis hemleverans för köp över 1000 kr. Fullständigt rimligt mitt unde brinnande pandemi.

  3. Nyhetsbrev till alla Black/White-medlemmar när förbokningar på populära produkter öppnas. Kanske rent av förtur att boka innan det släpps för allmänheten.

Jag håller med dig om att det bör finnas rim och reson i kritiken mot ÅF. Felet ligger främst hos Sony. Men jag håller inte med om att man inte skall ha förväntningar om man tillhör den översta procentilen bland de mest lojala kunderna.

Är själv företagare och skulle aldrig ens våga drömma om att inte ge våra mest lojala kunder den bästa tänkbara service som vi kan uppbringa. Man är aldrig större än sitt eget rykte, och det springer oftast ikapp en förr eller senare.

Har man en så pass hög svansföring som jag upplever att WH har i gaming-kretsar och sedan faller pladask på vad som kan vara en av de största gaming-releaserna detta årtionde - trots att det precis har inletts - då får man också vara beredd på att ta emot en del besvikelse från sina kunder.

Snubbla över den fliken där man ser hur mycke man köpt för hos Wh en gång men finns den inte kvar eller vart i profilen ligger den ?

Finns det verkligen ganska många som har spenderat
1000000 + på WH? Låter ju sinnessjukt i mina öron men ok. Vad pratar vi om för förmåner för 1 miljon spenderade pengar hos WH, blir ju nyfiken.

Skriv svar