Dragon Age: Inquisition

Medlem
Citat:

En av mina absoluta favoritförfattare heter Samuel R. Delaney. Hans science fiction-romaner handlar ofta om identitet, ursprung och sexualitet. Eftersom han är svart och homosexuell

Där slutade jag läsa.

Medlem

Kudos till FZ som svarar på så många frågor som ställs här i samband till recensionen, och för denna:

Skrivet av Tompa:

Först mutanklagar du FZ. Sen säger du att det finns folk som faktiskt gillar DA2. Du tror inte att FZ:s recensent kan ha hört till den senare gruppen?

Jag vet att det här är internet, att man inte ska ta saker på allvar och allt sånt. Men jag tycker det är jävligt fult att slänga ur sig mutanklagelser hit och dit av slentrian. Du behöver inte tycka om allt vi gör, men ska du kritisera oss får du göra det sakligt.

Medlem

Snälla FZ, ta bort betygen och gör istället en bra sammanfattning i slutet så slipper vi 50% av allt gnäll i kommentarerna Ni gör riktigt bra recensioner, synd att folk ska in och gnälla på betygen bara. +- delen kan ni har kvar, men bort med betygskalan

Medlem
Skrivet av unavailable:
Citat:

En av mina absoluta favoritförfattare heter Samuel R. Delaney. Hans science fiction-romaner handlar ofta om identitet, ursprung och sexualitet. Eftersom han är svart och homosexuell

Där slutade jag läsa.

Tog bokstavskexen slut?

Att vara naiv här i livet, slår ut så mycket utav upplevelsen med självaste livet.

Medlem

Är nyfiken på detta spel!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

MEG
Medlem

Kul om Bioware äntligen lyckades, vill dock inte behöva installera Origin så det kanske blir inköp till konsol....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kul! längtar ! såååå synd att det inte kommer att finnas modstöd... Men men...

Vad spelade ni på för dator i övrigt, jag såg att ni skrev SSD men Grafikort cpu osv? flöt det bra? gick det att lira på bra inställningar? vilken upplösning?

nyfiken på hur mitt 780 och OCade 2500K kommer klara detta, eftersom det är frostbite misstänker jag att det inte kommer var a problem, hoppas på det iaf!

Medlem
Skrivet av herrkilman:

En snabb SSD hjälper säkert en del mot laddtiderna, men jag upplevde dem som störande oavsett hur jag gjorde.

Det som gör att en SSD är mycket snabbare än en HDD är söktiderna. Inte möjligheten att flytta stora filer.
Därför funkar en äldre SSD utmärkt som spel och os-disk och rejält mycket snabbare än en HDD.
Självklart är en ny SSD att föredra men skillnaden är inte lika stor som mellan en SSD och en HDD.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

det viktigaste i mitt tycke är: Kan man plocka svamp?

Medlem

Jag älskade ettan och gillade tvåan är som ett litet barn innan julafton just nu. Märkligt att de släpper NDA:n på recensioner så långt innan release. Tisdag i usa och fredag nästa vecka i Sverige?

Medlem

"Efter näsan fyra år är Dragon Age tillbaka"
Vems näsa? ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag begriper verkligen inte hur obstinata många är i sitt hat mot DA2. Det är långt från det bästa BioWare lyckats skapa, ja, och det var mer monotont än önskvärt. Är det ett dåligt spel, däremot? Nej, verkligen inte. Nuförtiden finns där rätt mycket roliga moddar till spelet med som väldigt enkelt kan öka den strategiska aspekten av combat och karaktärsplanering, och annat smått och gott.

Det är inget Mass Effect 2 direkt, men att påstå att det är genuint dåligt till den mån att det är mer tänkbart att proffsen blivit mutade snarare än att de *tyckte om spelet* är så långt bortom absurt att jag saknar ord för att beskriva det.

Medlem

tack för en bra recension!
detta var ju helt klart intressant! det blir till att hålla utkik.
mer rpg åt folket

Medlem

Trevligt att se att de vågar släppa recensions-ex i god tid före släpp. Kudos. Kanske det här kan blir bättre än vad man vågat hoppas....?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Recensionen bekräftade ungefär vad jag väntade mig av spelet. Måste säga att jag tyckte om paragrafen i början om Delaney. Den gav viss inblick i recensentens smak och gjorde mig intresserad av en för mig tidigare okänd författare, tack.

Medlem

Skulle vara nice om ni kunde göra en video review.

Medlem

Så, måste man ha kört 2an för att hänga med? Klarade aldrig av att slutföra det spelet, var alldeles för dåligt enligt min smak och kommer aldrig spela spelet igen.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Så, måste man ha kört 2an för att hänga med? Klarade aldrig av att slutföra det spelet, var alldeles för dåligt enligt min smak och kommer aldrig spela spelet igen.

Googla "dragon age keep" där besluten från DA: O och DA2 finns som du kan ändra på för att sedan implementera det på DA: I. så nu slipper du spela igenom allt

Medlem
Skrivet av gooler:

det viktigaste i mitt tycke är: Kan man plocka svamp?

Eller dricka sig full och ramla omkull som i RDR


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

hmmm


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av Soothsayer:

Ett spel jag varit skeptisk till under en längre tid då jag gärna hade sett ett rent taktiskt grupp RPG (typ DA1 eller hellre BG1) eller något mer äventyr ala skyrim. Positivt överraskad, bra recension, och det ska bli kul att testa på.

Håller med dig. Dragon Age 2 fick samma betyg av FZ och det var en riktig skitspel. Nu är det inte samma recensent men ändå... Man bör vänta på flera omdömen.

Medlem

Så AC:Unity är bättre än Dragon age

Medlem
Skrivet av MEG:

Kul om Bioware äntligen lyckades, vill dock inte behöva installera Origin så det kanske blir inköp till konsol....

origin är faktiskt inte så dåligt längre. det är ungefär likvärdigt med steam vad gäller overhead på systemresurserna

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Jag begriper verkligen inte hur obstinata många är i sitt hat mot DA2. Det är långt från det bästa BioWare lyckats skapa, ja, och det var mer monotont än önskvärt. Är det ett dåligt spel, däremot? Nej, verkligen inte. Nuförtiden finns där rätt mycket roliga moddar till spelet med som väldigt enkelt kan öka den strategiska aspekten av combat och karaktärsplanering, och annat smått och gott.

Det är inget Mass Effect 2 direkt, men att påstå att det är genuint dåligt till den mån att det är mer tänkbart att proffsen blivit mutade snarare än att de *tyckte om spelet* är så långt bortom absurt att jag saknar ord för att beskriva det.

DA2 är ett kasst spel. Noll variation, springa samma väg fram och tillbaka ett 20-tal gånger, hälften av gångerna så är vägen spegelvänd...

Dargon Age 2 är själva essensen av lathet. Det borde inte fått högre än en 2/5 eller 4/10 av nån person som hållit på med spel i mer än 1 dag.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Så AC:Unity är bättre än Dragon age

Två olika recensenter...

Redaktör
Skrivet av Gaara:

Så AC:Unity är bättre än Dragon age

När de två olika recensenterna kört båda spelen kan du fråga dem.


signatur
Medlem
Skrivet av Xepheros:

Jag begriper verkligen inte hur obstinata många är i sitt hat mot DA2. Det är långt från det bästa BioWare lyckats skapa, ja, och det var mer monotont än önskvärt. Är det ett dåligt spel, däremot? Nej, verkligen inte. Nuförtiden finns där rätt mycket roliga moddar till spelet med som väldigt enkelt kan öka den strategiska aspekten av combat och karaktärsplanering, och annat smått och gott.

Det är inget Mass Effect 2 direkt, men att påstå att det är genuint dåligt till den mån att det är mer tänkbart att proffsen blivit mutade snarare än att de *tyckte om spelet* är så långt bortom absurt att jag saknar ord för att beskriva det.

Med tanke på förväntningarna var det oehört dåligt,
det är svårt hur man kan misslyckas så kapitalt med att bygga vidare från en föregångare som var unisont hyllad.
Så enormt många konstiga design beslut bäddade för ett svagt spel i överlag, fanns väääldigt lite ljuspunkter.

Fick verkligen kämpa för att klara ut det.
De ändrade det mesta till de sämre. Mår illa bara man tänker på det fyfan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ser bra ut, Dock hände det jag oroade som fortfarande förföljer oss pc gamers, lamt och slarvigt UI för oss pc spelare.

som även sägs, och buggar.

Blir nog ingen preorder, köper nog senare när det har patchas för reducerad peng tror jag

Medlem

Hur är combaten? Av det jag har sett verkar den sakna tyngd, bilpågar som fungerar som automat gevär, yxor vevas som om de vägde 100gram. I Dragon Age origins kändes det mer realistiskt och att använda abilties rätt var oerhört viktigt, särskilt på de högre svårighetsgraderna.

Medlem

Mantlestöd.
70-200 timmar speltid.
Multiplayer
prisvärde? super

Skriv svar