Sniper Elite: Nazi Zombie Army

Robot
Sniper Elite: Nazi Zombie Army

Hitler är arg – så arg att han väcker liv i en zombiearmé. Rikard Olsson är också arg – arg för att Rebellion gjort ett hjärtlöst och cyniskt skitspel.

#sniper-elite-nazi-zombie-army, #red-dead-redemption, #sniper-elite-v2, #rebellion, #left-4-dead


Medlem
Sniper Elite: Nazi Zombie Army

+1

Medlem

asså va i hela, jag har haft hur roligt som helst med detta!

Medlem

Min fråga är : Är det bättre än sim citys release?


signatur

God is dead

Medlem

Det kunde räcka med zombies efter första spelet med zombies.

Tveksamt att någon recensent här skulle skriva det om ett spel de faktiskt gillade dock...

Får se när ni recenserar DayZ eller nästa Walking Dead vad det sägs då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Håller inte med i kritiken. Tycker det är roligt och utmanande faktiskt. Särskillt coop

Medlem

Irriterade mig lite på att det stod "1-4 player co-op" i trailern. Det kan bli lite knepigt att spela Co-op ensam... =/

Medlem

"Nu får det räcka med zombisar" Det låter mer som en personlig åsikt, är det något man sätter som ett minus i en recension då?

Medlem

Tror att många missar poängen.

Det enda dom gjort är att klonat CoD: WaWs zombie läge och gjort det sämre.

Vapnen ligger utspridda (dvs. du kan i princip börja med det bästa vapnen).
Monster Ai:n är efterbliven och dom står gärna och springer emot en vägg
Ingen mening att spela Co-Op då det helt saknas några Co-Op mekaniker i spelet.
Sjukt repetitivt, skjut zombie, spräng zombie, nästa våg rinse repeat.

Ja, säkert kul att spela med en kompis eller två, men knappast för att spelet är bra, utan snarare för att du spelar med vänner.

Men visst, gillar man hjärndöda skjutbanor så kanske man kan finna lite glädje i det hela.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

För 80 spänn var det helt okej. Tror mer det är recensentens avsky mot zombiespel som lyser igenom.

Medlem
Skrivet av orkamera:

"Nu får det räcka med zombisar" Det låter mer som en personlig åsikt, är det något man sätter som ett minus i en recension då?

Det är en dålig vana jag har, att lägga in personliga åsikter i mina recensioner.

Skrivet av KnäckeHäxan:

För 80 spänn var det helt okej. Tror mer det är recensentens avsky mot zombiespel som lyser igenom.

Nja, jag har inga problem med zombiespel alls men däremot är jag trött på att folk slänger in dem i spel bara för att det är ett populärt koncept just nu. Ett spel som gör något nytt eller spännande med zombies, som Walking Dead, DayZ eller t.o.m. Plants vs. Zombies gillar jag ju.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hipshot:

Det kunde räcka med zombies efter första spelet med zombies.

Tveksamt att någon recensent här skulle skriva det om ett spel de faktiskt gillade dock...

Får se när ni recenserar DayZ eller nästa Walking Dead vad det sägs då...

Nu är ju detta Rikards åsikt, även om jag kan hålla med honom: Ska det göras något med zombier måste det göras bra. Det känns ju som somliga förlitar sig på att ordet zombie ska räcka för att kränga.

The Walking Dead tycker jag för övrigt är ett spel om människor och inte zombier.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av znokker:

asså va i hela, jag har haft hur roligt som helst med detta!

THIS!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Rikard for prez! Är också less på zombies nu..


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Skräp recension... Tyckte spelet var skitkul.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av orkamera:

Det låter mer som en personlig åsikt, är det något man sätter som ett minus i en recension då?

Men mannen... nu får du ta ut morgonprillan.

Vad tror du seriöst att en recension är? Tänk nu för fan.

Medlem

Verkar vara ett spel man tröttnar väldigt fort på, håller med TB borde ha varit en gratis mod och inte ett fullvärdigt spel. Inte det Rebellion jag minns som gav mig en av de bästa tolkningarna på AvP som än idag är riktigt underhållande att spela trots att det gått över 10 år sedan det släpptes.

Att ens kalla detta spel för ett CO-OP spel är bara för komiskt då Rebellion helt verkar missat att i ett sådant spel kommer man inte överleva om man inte samarbetar eller så var de för lata för att bry sig.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Hipshot:

Det kunde räcka med zombies efter första spelet med zombies.

Tveksamt att någon recensent här skulle skriva det om ett spel de faktiskt gillade dock...

Får se när ni recenserar DayZ eller nästa Walking Dead vad det sägs då...

Nu är ju detta Rikards åsikt, även om jag kan hålla med honom: Ska det göras något med zombier måste det göras bra. Det känns ju som somliga förlitar sig på att ordet zombie ska räcka för att kränga.

The Walking Dead tycker jag för övrigt är ett spel om människor och inte zombier.

Haha, ok, fair enough, antar att DayZ är mer exkursion än zombier då


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av orkamera:

"Nu får det räcka med zombisar" Det låter mer som en personlig åsikt, är det något man sätter som ett minus i en recension då?

Hahaha hoppas seriöst att du skojar

Saxat från komvux gotland.....(gällande bäcker) men gäller annat också.
"Recensionen är en personlig presentation av ett verk som du har läst, sett eller hört. Syftet med den är att ge en bild av verkets innehåll och huvudtema men framför allt att ge ett omdöme om verket."

En recension är alltså en personlig åsikt.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

För 80 spänn var det helt okej. Tror mer det är recensentens avsky mot zombiespel som lyser igenom.

Baserat på vad jag sett så är det inte okej att ta 80 kr för något som borde ha ingått i spelet som en gratis mod. Hade Epic tagit betalt för deras tillägg till UT 2004 hade detta garanterat orsakat en ramaskri men idag är folk beredda att betala för något som tidigare var gratis. Verkligen en utveckling i fel riktning.

Medlem

Lite mindre svammel och lite mer recension i recensionerna tack. Uppskattar att upplevda/faktiska mål med en produktion och en övergripande bild av ett spel kan målas upp, men när det upptar 90% av recensionen och beskrivningen av spelets funktion (eller brist därav) och mekanik tar upp 10%, då är recensionen mer filosofi och politik än något att bygga sig en uppfattning om spelet på.

Medlem

Varför satte ni en journalist som inte gillar zombiespel till att recensera ett zombiespel? Spelet är ju uppenbart inriktat för zombiefantaster...

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av KnäckeHäxan:

För 80 spänn var det helt okej. Tror mer det är recensentens avsky mot zombiespel som lyser igenom.

Baserat på vad jag sett så är det inte okej att ta 80 kr för något som borde ha ingått i spelet som en gratis mod. Hade Epic tagit betalt för deras tillägg till UT 2004 hade detta garanterat orsakat en ramaskri men idag är folk beredda att betala för något som tidigare var gratis. Verkligen en utveckling i fel riktning.

Nä håller med dig. Hade varit okej med gratis/billigare dlc till orginalet eller F2P spel

Medlem

Jag kan tänka mig att den här recensionen är helt missvisande. Rikard är allför färgad av att han själv tröttnat på gengren. De flesta borde tröttnat på zombiespel innan Dead Island. Nu har det gått så långt att det känns ok igen. Spelidén är god och trailern ser lockande ut. Det går säkert ställa svårighetsgraden. De flesta recensenter tyckte Killing Floor var mediokert. De hade fel allihop.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Tack. Äntligen en skribent som delar min åsikt: "nu får det räcka med zombier!"

Medlem

Skribentens åsikt som sagt.

Personligen har jag haft riktigt roligt med spelet hittills.
Ett par andra plus är priset och att det är ett stand-alone DLC.


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av KnäckeHäxan:

För 80 spänn var det helt okej. Tror mer det är recensentens avsky mot zombiespel som lyser igenom.

Baserat på vad jag sett så är det inte okej att ta 80 kr för något som borde ha ingått i spelet som en gratis mod. Hade Epic tagit betalt för deras tillägg till UT 2004 hade detta garanterat orsakat en ramaskri men idag är folk beredda att betala för något som tidigare var gratis. Verkligen en utveckling i fel riktning.

Men nu har jag inte originalspelet så 80kr var inte mkt. Jag förväntade mig inget revolutionerande, bara zombieslakt, med lite roliga tillbehör, typ trip wires osv.

Lirade med några polare en kväll och vi hade skoj. Men som sagt, jag förväntade mig inga underverk eller en story....Hitler väcker zombies säger väl allt. Titeln på spelet säger egentligen allt man kan förvänta sig.

Medlem
Medlem
Skrivet av Warwick:

Varför satte ni en journalist som inte gillar zombiespel till att recensera ett zombiespel? Spelet är ju uppenbart inriktat för zombiefantaster...

Nu råkar ju Rikard skriva "att en zombiefantast som jag " om du läser första stycket lite bättre - Inte ens en zombiefantast hittar något bra med den här titeln, det är konsumentinfo det Sverkers hederspris 2013 till Rikard Olsson

123
Skriv svar