Alla siffror på denna och kommande sidor visar resultat från de nya testerna vid överklockning samt siffrorna från de förra, oklockade testerna. Spelen har alla grafikreglage maximalt uppskruvade, med undantag för anti-aliasing: där har vi valt FXAA istället för TAA eftersom det senare fungerar illa i vissa inställningar. Tre upplösningar per spel har testats, och i 3DMarks syntetiska benchmark-tester har vi kört med default-inställningarna.

Battlefield 1 svarar bra på överklockningen i 4K-upplösning med dubbla grafikkort. Över 20 bilder per sekund extra och ett snitt på över 140 fps i 4K med de flesta grafikreglage maxade imponerar kraftigt för ett så snyggt spel. Men i lägre upplösningar blir prestandavinsten liten eller ingen alls. Det kan bero på för hög klockning, vilket i vissa fall faktiskt ger sämre resultat. Men också oklockat ger BF1 i lägre upplösningar ifrån sig lite märkliga siffror, vilket delvis kan hänga samman med att processorn då blir en flaskhals.

The Division med allt på max och SLI igång ger inga extra fps alls. Men i lägre upplösningar, och även i 4K med SLI av, belönas vi med extra prestanda av förväntad/önskad art. Liksom nästan alla open world-spel är det svårt att nå de där riktigt höga siffrorna i högre upplösning, men det är onekligen en både snygg och stabil spelmotor Massive knåpat ihop.

Rockstars storsäljande gangstersaga är sannerligen inte lättdriven, men den ger väntade resultat. Heart of Darkness är snubblande nära att få upp GTA V i 60 bilder per sekund i 4K, och om det funnits tid att finkalibrera både processor- och grafikkortsklockning är det fullt möjligt att målet hade nåtts. Även om latmasken inombords viskar att det är enklare att skruva ner något grafikreglage för att nå dit.

The Witcher 3 skiljer sig från de andra SLI-testade spelen genom att klockningen ger större effekt än användningen av SLI. 95 bilder i sekunden med SLI i 4K är smått fenomenalt jämfört med både oklockat och bara ett aktivt grafikkort. Överlag ger överklockningen anmärkningsvärt hög utdelning med SLI på. Med SLI av blir prestandaökningen mer i linje med många av enkortstesterna på nästa sida.