Det efterlängtade Horizon Forbidden West släpptes här i dagarna och är ett av de få spelen som fått full pott av FZ. Tanken var att vi redan 2021 skulle få återbesöka Aloy och gänget, men spelet blev försenat tills nu istället. Enligt en holländska tidningen NU försenades spelet för att undvika "crunch" och övertid för arbetarna. Tidningen intervjuade Mathijs de Jonge och han sa så här:

"That happens very rarely with us. We are aware of the disadvantages of crunching, so we take this into account a lot in our planning,"

"Forbidden West might have been released at the end of last year, but then we might have had to work overtime. People should also be able to relax and take a vacation, [and] to be with family and friends. That also played a part in the decision to release the game now."

De så kallade ”cruch-kulturen” är en het potatis inom spelvärlden som också får mycket kritik. Det handlar om att det funnits en tradition att man i princip jobbar dag och natt sista veckorna (ibland månaderna) för att få klart projekten. Detta då på bekostnad av arbetarnas hälsa.