Inlägg av Monstertarzan

Inlägg som Monstertarzan har skrivit i forumet

Riktigt bra spel och en värdig spirituell uppföljare till SWAT 4. Uppdateringen gör att spelet känns betydligt mer genomarbetat och komplett. Däremot behövs en hel del finslipning och förbättringar för att det ska kännas som ett färdigt spel. Haft lite prestandaproblem, menyerna känns röriga och AI:n är bra men är en utav funktionerna som känns som ett pågående arbete.

Personligen skulle jag vilja se fler banor som är mindre till storleken och också mindre komplexa, sett till antalet operatörer. Dessutom mer "vardagliga" scenarion så balansen jämnas ut lite och inte alla banor blir extrema.

Ready or Not släpps skarpt 1.0 nu i december och trailer kommer visas på TGA, det ser jag mest fram emot. Synd att man inte orkar sitta uppe. Något för gamla SWAT fans:

Skrivet av Thane:

Hoppas någon tar på sig att göra en direkt jämförelse med deras första trailer.

Rent visuellt kan jag tänka mig en nedgradering, det gör dom flesta så det förväntar jag mig nästan.

Vad det gäller omfattningen så fick i alla fall jag bilden av att spelet skulle vara något typ av öppen värld-MMO. Vi fick se PVP, PVE, storstad, landsbyggd, fordon, stora köpcentrum, och hur man utforskade höghus. Alltsammans var väldigt stämningsfullt och detaljerat, känslan påminde väldigt mycket om The Division.

Det är väl den här delen jag framförallt tror man har bantat ner. Jag har svårt att se dessa miljöer och den mängden spelare som skulle krävas samtidigt i ett så detaljerat, omfattande och öppet format. Jag tror skalan kommer att vara betydligt mindre. "Avgränsade" eller "fristående" zoner och miljöer och mer likt DayZ eller Tarkov när det kommer till spelarantal.

Det står open-world MMO i beskrivningen på Steam så jag är glad om jag har fel.

Jag har aldrig tvekat på om spelet existerar eller om det ens släpps, faktiskt. Däremot så är jag osäker på hur pass omfattande det kommer att vara. Jag tror det färdiga spelet kommer vara nedbantad jämfört med vad utvecklarna ville ge sken av i början.

Jag gav en recension där jag nämnde att jag gillar stuket, men laddningsskärmarna, proc-gen och fast travel stör flödet och inlevelsen. Tyvärr blir det alldeles för uppenbart för mig i just det här formatet. Som svar fick jag ungefär: "Aa, fast..."

Det gjorde mig inte mer övertygad eller sugen på att spela Starfield.

Skrivet av anon_332538:

Gamers ska skämmas där företag utnyttjar spelare och sedan försvarar det. Typ star citizen som kommer förbli i greed access till typ 2030. Det är inte spel. Det är kasinon. Annars håller jag med.

Jag håller med men jag vet inte om jag håller med om ditt exempel. Man vet vad man köper, vad man får och att det går till utvecklingen. Jag kan förstå att det sticker när man hör folk lägga hutlösa pengar på skepp för ett spel som aldrig verkar lämna alpha-stadie, men det är valfritt. Att jämföra med kasino eller att spelarna på så sätt utnyttjas, känns inte helt rättvist.

Skrivet av gorbatjov:

Det låter redigt fett. Man kan ju alltid hålla tummarna för konsol, eller?🥴

Tror det kan bli svårt sett till spelets komplexitet, men vi kan alltid hålla tummarna!

Skrivet av gorbatjov:

Riktigt häftigt! Det enda jag reagerade på var att jag tyckte det kändes som att ytorna på planeterna låg lite väl långt upp, lite för nära rymden. Småsak absolut men ändå.

Hur mycket av det som visades upp bockar Star Citizen in ni som testat det?

Viktigt att notera är att videon är en demo för StarEngine och vad motorn är kapabel till, alltså inte att förväxla med vad Star Citizen innehåller just idag.

Däremot, grunden och den sömlösa upplevelsen är där. Mycket är fortfarande på gång i närtid, såsom att ta sig genom maskhål till nästa system. (Innehållet är där och back-end tekniken finns men det behöver testas för LIVE miljö innan det släpps skarpt).

Under 2024 kommer den här videon i stort att sätt spegla spelet fullt ut.

Återkommer hela tiden till Jeremy Soule och Morrowind, Oblivion och Skyrim. Alla tre lika bra! Hans musik går att identifiera på fem mils avstånd, precis som John Williams eller Hans Zimmer.

Blev väldigt besviken att höra att han med största sannolikhet inte kommer att göra musiken till TESVI. Oavsett de saker som kretsat kring honom så är hans musik Elder Scrolls och Elder Scrolls är till stor del hans musik. Det sitter djupt rotat och jag tror det blir svårt för någon annan att ta över den rollen.

Favoriten:

3/5 - Bra spel. Mycket har förbättras men på vägen har man också tappat en del av känslan som gjorde tidigare spel så bra. Laddningsskärmar och proc gen blir uppenbart, flödet och utforskandet blir lidande av det.

Min sammanfattning blir: Starfield tar ett stort kliv framåt men snubblar på vägen. Det är en snygg skildring av vår framtid som faller på en upplevelse som repeterar sig och känns omotiverat isolerad, där jag får svårt att hitta drivkraft.

Det ska bli spännande att se vad som kommer, kan tänka mig att det är stor vikt på Mac och PS5. Hur som helst så blir det alldeles lagom, ska precis börja i Act 3.

Roligt, det finns någonting som får mig att vilja fortsätta. Gillar estetiken, striderna känns bra och upptäckarglädjen är närvarande så här långt. Jag har lite svårt för de repeterade innehållet, alla dessa menyer, laddningsskärmarna och fokus på fast travel. Det påverkar min upplevelse negativt och jag får inte samma inlevelse som i Elder Scrolls, tyvärr. Bra spel, 3/5 (6/10).

BG3 fortsätter dock att pocka på min uppmärksamhet och är, för mig personligen, årets skräll!

Skrivet av robbis:

Är nog ett av de minst teknologiska spelen jag spelat på senaste tid. Gör ingenting nytt som inte gjorts innan. Det är en exakt kopia av skyrim med ett skal av rymd.

Det är lite av min åsikt med. Rymden som backdrop gör att världen känns större än vad den egentligen är och faktum är att det är samma gamla avskärmade värld med laddningsskärmar mellan alla övergångar. Paradoxalt nog blir det, med tid, ännu mer uppenbart i Starfield att man förflyttar sig mellan olika "spelbara lådor" just för att det har rymden som backdrop.

Många element är bättre gjorda än tidigare, visst, men det bygger fortfaranade på samma grund och sker inom samma ramverk som vi sett tidigare från Bethesda. Det finns bättre exempel på spel som pushar teknologin framåt eller har gjort det innan.

Vilken konstigt formulerad fråga "Varför har ni inte optimerat för PC?". Det är väl klart att dom har optimerat för PC, prestandan och stabiliteten skulle säkert vara bra mycket sämre om det inte skett alls. Frågan bör snarare vara om det inte finns utrymme för att optimera prestandan ytterligare? Att det rullar fantastiskt, när så inte är fallet ens för top-end, och uppmana folk att köpa nya datorer kan verka provocerande.

Och, kom igen Howard. Starfield ser bra ut men att det "verkligen pushar" teknologin framåt... Nja. Det finns bättre exempel på spel som gör det och har har gjort det tidigare.

Skrivet av Slimebeast:

Bra tips. Det där lyckades de ju med extremt bra med Divinity: Original Sin 1 och 2. Släppet av de putsade versionerna gav en rejäl boost i uppmärksamhet och försäljning. Originalen var redan hyllade, så det sågs inte som att man lagade något trasigt, utan som ett uttryck för passion till spel, som en gåva till gamers.

Och ett Definitive edition av Baldur's Gate 3 liksom, vem vill inte ha den perfekta versionen av världens största och mäktigaste RPG?

Precis, känns som att sannolikheten är rätt stor. Det skulle vara grymt!

Definitive Edition:

  • Ytterligare, övergripande polering och finslipning av spelet

  • Om möjligt, lägga till en del cut content

  • Implementera nya features, göra förändringar eller eventuella overhauls enligt community feedback

Ännu längre fram, någon typ av expansion. Det är nog vad jag önskar att se framåt.

Helt klart värt betyget! Jag skulle säga att det finns något att hämta här för alla och även om det finns vissa skavanker så är BG3 extremt välgjort och lika brett som det är djupt. Larian väljer dessutom att släppa hela paketet i en tid där mikrotransaktioner, seasons och battle passes har blivit standard bland de stora aktörerna och det känns både unikt och befriande!

Jag hoppas att vi framåt ser en "Definitive Edition" som ytterligare polerar, förbättrar och kanske till och med lägger till.

Skrivet av dafuq:

Jag tror att det gör att man får analysera läget innan man ger sig in i en konversation i många lägen. Men håller med om att i vissa situationer hade det som du föreslår hade varit bra.

Jo men jag köper det. Jag förstår också att det skulle bli en alltför stor teknisk utmaning om man, låt säga, byter karaktär i mitten av en dialog när du kanske redan har behandlat unik dialog för en specifik karaktär. Hur skulle det fungera rent tekniskt?

Jag skulle vara nöjd om du kunde byta karaktär när en dialog triggas men så fort du väljer att fortsätta med konversationen så är du fast med den karaktären. Det skulle i alla fall eliminera många av det fall en karaktär råkar trigga något i farten.

Efter barnen lagt sig blir det en whiskey och fortsätta min resa i Baldur's Gate 3. Så bra! Trodde verkligen inte att det var mitt typ av spel.

Fruktansvärt bra men som jag även sa i recensionstråden så önskar jag att gruppmedlemmar skulle kunna hjälpa till vid skill checks, till exempel vid en dialog, oavsett vem som påbörjat den. När fokuset är så stort på gruppen så känns det märkligt att inte kunna utnyttja sina kompisars förmågor utan att i förväg välja vem som behövs vid vilket läge eller ladda om en sparfil. Därav 9/10 än så länge.