Inlägg av Prixm

Inlägg som Prixm har skrivit i forumet

Starfield + Last Epoch

Jag har en som ingen annan någonsin i världen kommer att säga mest troligt.

Diablo 3: Reaper of Souls

Första 3-6 månader av RoS var gudomliga för oss ARPG-älskare vill jag säga. Aldrig haft så kul i ett ARPG.

Samma betyg jag ger det. Första 3-4 timmarna var spelet 2/5, men det växer och växer, sen från ingenstans är man fast. Otrolig tlångsam start.

Som många andras åsikt, Mass Effect. Men sen har jag aldrig spelat KotOR, väntar på remake. Kan bli att det tar över? Har förövrigt inte spelat mycket rymd-spel då sci-fi riktigt aldrig var en grej för mig när det kom till spel, nu på senare 5-8 åren har det börja bli en grej.

Skrivet av theBoosing:

Förvånansvärt många som tycker endgame är någon form av slut på spelet. Visst får man tycka det, men endgame är när spelet börjat. Man progressar genom spelet och går upp i level och samlar på sig information och material tills att man hamnar i slutet, där spelet börjar. Därför är det väldigt viktigt att endgamet har en så pass bra core-mekanik att spelet är roligt i all oändlighet.

Ett hederligt singleplayerspel skall självklart ha ett fint avslut på hela berättelsen med någon cool boss eller liknande, lite som BG3 som är mitt gotw just nu.

Kan vara för att FZ har mer singleplayer-dedikerade lirare än online-lirare som det verkar, eller ja, har väl gjorts polls på det och majoritet är singleplayer pappor. Så dom vet inte riktigt vad endgame faktiskt innebär haha.

I mitt tycke så är en bra end game allt som får dig att jaga nästa dopamin-hit. Tex World of Warcraft har det med raids, dungeons, rep farm, mount farm, cosmetic farm. Släng in allt som ger dig dopamin helt enkelt.

Varför Diablo IV är ett stort misslyckande i end game är ju för att det finns inga dopamin-hits efter lvl 75-80. Sure, du kan få ett bättre item, men att gå högre i dungeon nivåer ger noll dopamin, vägen till lvl 100 ger noll dopamin för man blir inte starkare varje level, man håller sig på samma nivå ungefär trots upgrades, dopamin-hitsen tar slut för tidigt, finns inget att sträva efter.

Starfield är helt klart det enda singleplayer-liret jag ser fram emot..

Ser även fram emot Tarisland som är ett MMO som ska komma ut detta året (är det sagt i alla fall) och betan såg riktigt nice ut om man gillar themepark PvE raiding.

Det är verkligen ett riktigt demo, tog mig kanske 20 minuter att spela klart och då tog jag det långsamt.
Spelet har en bra grund, men det fattas OTROLIGT mycket grundläggande saker fortfarande för att göra spelet attraktivt för multiplayer. Men ja, man får hoppas att dom sakerna som är väldigt enkla saker (keybinds tex) löser sig till release, jag vågar nästan tro det, det vore otroligt dumdristigt att releasa spelet utan att i stort sett spegla Starcraft 2 och dess typ av UI/Hotkeys etc.

Nice!

Jag skulle vilja kalla alla dessa för "entitled little brats". Inte en enda av dessa människor förstår sig på att du kan inte få ett spel helt gratis och sedan också all content helt gratis, det är löjligt.

Bara kolla på kvaliten innan 2013 och efter 2013 (året då Steam releasade early access). Har bara gått nedåt sedan dess, för utvecklare (och publishers) ser att spelen säljer som smör ändå. Jag tror skarpt på att steams ide med early access förstörde allt för oss som konsumenter.

Sen har vi den andra sidan, där små indie-utvecklare kan tjäna storkovan på sina early access-launches och fortsätta utveckla spelet till det dom drömmer om, ett exempel som sticker ut för mig är då Valheim, men finns många fler genom åren.

Nackadelarna väger inte ut fördelarna, inte ens i närheten. Vi som konsumenter har blivit körda i röven sedan 2013, speciellt av AA och AAA utvecklare med deras giriga publishers som ser att early access varianten fungerar på steam och spelen säljer som smör, så varför kan inte dom lansera sina spel halvfärdiga också? men samtidigt kalla det för 1.0 eller en "officiell release".

Skrivet av Skelögd:

Jag vägrar levla upp nya karaktärer varje säsong.

Snacka om värdelöst system. Vad ska jag ha typ 6 rogues, 5 necros och 7 barbarer till???

Diablospelarna vill inte ha några säsongsomstarter. Förstod inte Blizzard det efter D3?

Bara för du inte vill ha seasons betyder det inte att andra inte vill det, vilket siffrorna också tyder på? Diablo är seasons och har varit i 12+ år, och det kommer aldrig ta slut. PoE är seasons, och kommer aldrig ta slut. De två största ARPGsen på marknaden, varför? Pga seasons. Kallas för mer content.

Sedan, ni som tror att dom dragit ner serverkapaciteten haha, alltså lyssnar ni på er själva? Förstår ni inte att det är "THE LOUD MINORITY" som skriker om patchen och spelet på sociala medier. 99% av alla som spelar spel sitter inte på forum och klagar hela dagarna, dom skiter i, dom spelar spelen de gillar och kollar inte ens patchnotes.

För varje 1000 negativa kommentarer på sociala medier är det 100 000 som inte bryr sig och spelar spelet. Varför tror ni Blizzard och andra spel går runt? Har ni sett varenda spel i hela världen som är multiplayer samt competitive? Hur överlever dom? Det enda folk gör är att whina och klaga på att dom ska uninstalla spelet? Men ändå så har dom spelen miljoner med spelare? Undrar varför? Kan det vara för att de flesta spelar spelet och inte gråter på sociala medier? Hmm? :'D

Otroligt.

Apple har några riktigt bra TV-serier! Rekommenderar "See" starkt!

Singleplayer: Hogwarts Legacy
Multiplayer: Diablo 4

Q3 och Q4: Starfield och Baldurs Gate 3, ganska säker på den.

Skrivet av Jonny Myrén:

Med reservation för att de kanske har ändrat sig så har de åtminstone tidigare sagt att inga sparfiler från early access kommer att kunna överföras till den färdiga versionen. Full wipe innan släpp, alltså.

Det var som fan! Tack! Då blir det att vänta en månad!

Visst kan man köra det som är tillgängligt nu? Sedan fortsätta på den fulla releasen? Det är vad jag antar i alla fall?

Jag ger det en 3:a, det är bra men absolut inte över mina förväntningar, jag hade förväntat mig mer av ett ARPG. Spelet har en bra front, men end game är lacking tyvärr, nightmare dungeons är inte roliga, för mycket backtracking för ett ARPG pga objectives samt för lite density enligt mig. Jag vill bara springa i långa korridorer och mörda tusentals monster utan att behöva backtracka eller springa fem sekunder för att hitta nästa pack.

Goda nyheterna är ju docka att Blizzard har en gigantisk patch som kommer snart. Håller tummarna för att dom gör något bättre av det.

Ett av de bättre MMOsen på marknaden. Hade dom bara uppgraderat sin grafik som Blizzard har gjort med World of Warcraft tror jag att SWtoR kunde vara mycket, mycket mer populärt. Riktigt synd!

Server first guild i vanilla TBC och WotLK samt top 200 world kills, top 50 world "The Immortal" var jävligt coolt, det är nog det som gett mig mest lycka av allt, var i extas över varje boss-kill back when.

Top 500 i världen solo i Fortnite och tvåa i sverige i trn, även i Apex Legends, i wins, kd och trn-rating är väl det jag är som mest stoltast över, för jag var aldrig speciellt bra på FPS enligt mig själv fram tills jag började spela mer seriöst runt 2015 och tog Global Elite i CSGO.

Master i Starcraft 2 när Master var högsta ligan, runt 2011-2012 kanske?

Rank 1 i Heroes of the Storm innan de revampade ranked-systemet.

Jag var rankad 1:a i hela världen i ett webbläsarspel som jag inte ens minns längre vad det heter, det var likt Travian, detta var kanske 12-13 år sedan.

Var även under en period 50-150 viewer streamer (när classic wow releasade) och det var extremt kul och har tjänat in ett antal tusenlappar från streaming, vilket var ganska coolt! Tyvärr så är jag ingen bra streamer då jag tappar intresse nuförtiden otroligt fort för spel, då jag inte är speciellt hardcore längre, åren kommer ikapp en.

En rolig "gaming-bedrift" är också att jag jobbade på Nexuz runt 2005, som var då sveriges största och mest populära internetcafe på södermalm i Stockholm, det råkade också vara NiPs huvudkvarter, en gång så praccade SpawN på plats, han bad mig köra medans han gick på toa, så jag fick tre minuter med några av världens bästa 1.6 spelare på denna jord, det var RIKTIGT COOLT som 16 åring!

Jag har aldrig haft talang för något, men alltid varit ganska stolt över att jag varit bra på spel, men tyvärr inte bra nog för att gå pro, men man kan inte få allt. Nu med åren så tänker jag bara, "kunde ha lagt dom timmarna på något vettigt, men aja" haha.

Kommer få 90+ trots att det gissningsvis kommer att vara otroligt buggigt.

Haha fyfan, så du gjorde det till slut! Jag gav upp efter att jag dog två gånger, vet att Welo också dog ett par gånger innan! Bra jobbat!