Spel- och konsolförsäljningen sjönk i Europa i april – men Fallout 4 sålde bäst

Robot
Spel- och konsolförsäljningen sjönk i Europa i april – men Fallout 4 sålde bäst
KoP
Medlem

Var är alla nya spel på listan? Hälften utav alla dessa spel är ju gamla. Görs det några bra, nya spel längre? 😐

Medlem
Skrivet av KoP:

Var är alla nya spel på listan? Hälften utav alla dessa spel är ju gamla. Görs det några bra, nya spel längre? 😐

Det görs nya bra spel, har spelat V Rising hela helgen och njutit varenda timme, men jag tror helt enkelt att Covid störde ur spelproduktionen så att alla storspel som skulle ha kommit ifjol kommer typ nästa år.
Starfield skulle ju va en hit men levererades ganska ofärdigt med tråkiga uppdrag och avsaknaden av funktioner som t.ex en karta😂

Redaktör
Skrivet av KoP:

Var är alla nya spel på listan? Hälften utav alla dessa spel är ju gamla. Görs det några bra, nya spel längre? 😐

Såna här listor har alltid mest gammalt på sig, samma på Steam.


signatur
Medlem

Jag installerade om Fallout 4 på PS5 efter nya uppdateringen och laddade upp ett gammal sparat spel. Men jäklar vad det har åldrats. Spelmekaniken känns totalt förlegad. Fick stänga av efter en kvart, hittade verkligen ingen spelglädje. Påmindes också att det var anledningen till varför jag aldrig spelade klart Fallout 4 vid release.

Avundsjuk på dom som kämpat sig igenom spelet. TV-serien påminde mig om varför Fallout var så bra en gång i tiden.

Bethesda borde lägga ut utvecklingen av Fallout 5 på någon annan studio som äntligen kan undkomma Creation Engines oövervinnerliga tekniska skuld. Under tiden får jag nog damma av Fallout 2 istället.

Men såklart, alltid kul när ett gammalt spel hittar sig tillbaka till topplistan.

1
Skriv svar