Remake av Resident Evil-remake ryktas vara på gång

Robot
Remake av Resident Evil-remake ryktas vara på gång

Leon Kennedy återvänder som 48-åring i nian?

#resident-evil, #resident-evil-9


Medlem
Medlem

Vore ju guld med en remake av femman som påminner mer om Resident Evil 4. Brukar spela Resident Evil-spelen med brorsan och då turas vi om att spela. Co-op hade varit riktigt fint.

Medlem

Vill se Umbrella Chronicles till psvr2 (eller andra vr alternativ ?) vore ju hur kul som helst!

Medlem

Blir köp omedelbart

Medlem

Spelade femman på 360 men gillade det inte, så hoppas inte det blir det. Code Veronica har jag aldrig spelat så det vore en perfekt anledning att tillslut göra det. Första spelet igen redan skulle nog bara kännas sådär. Finns annat att ta utav innan de mjölkar den kon igen.

ZF
Medlem

Remake av HD-remasterns remake?

Medlem
Skrivet av Sumobrottare:

Vore ju guld med en remake av femman som påminner mer om Resident Evil 4. Brukar spela Resident Evil-spelen med brorsan och då turas vi om att spela. Co-op hade varit riktigt fint.

Så länge man slipper att ha med sig en dum ai vid sin sida och kan röra sig fritt ensam i Singelplayer så vore det skoj.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag väntar nog på en remake på denna remake...

Medlem

Bästa settingen av alla RE så jag tar gärna en remake.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Gör dom ett VR läge så, ja tack gärna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Code Veronica är i stort behov av remake. Prioritera det spelet.

Medlem

Skulle dom inte kunna släppa en remake på nian på en gång och på så sätt spara både tid och pengar? Skämt åsido, alltid gillat Resident Evil Zero på Gamecube så hoppas på en remake. Dock inte spelat Code Veronica så vore kanske mer passande att lägga krutet där…

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mr Clean:

Skulle dom inte kunna släppa en remake på nian på en gång och på så sätt spara både tid och pengar? Skämt åsido, alltid gillat Resident Evil Zero på Gamecube så hoppas på en remake. Dock inte spelat Code Veronica så vore kanske mer passande att lägga krutet där…

Ja Zero är otroligt bra spel, sjukt underskattat! Jag gillar det där skiftet mellan karaktärerna.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Resident Evil ReRemake. Eller RE ReRemake som det ofta förkortas.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Resident Evil ReRemake. Eller RE ReRemake som det ofta förkortas.

smidigt för dom som stammar iaf!

Medlem

Resident Evil ReMake ReMake blir alltså Re Re Re. Förlåt kunde inte låta bli. Och så är jag ganska trött.

Medlem

I dagsläget finns originalet, remake och remaster av remake. Nu ska de alltså göra en remake av remaken. Jösses...


signatur

Jätteintressant information.

Skribent
Skrivet av Mr Clean:

Skulle dom inte kunna släppa en remake på nian på en gång och på så sätt spara både tid och pengar? Skämt åsido, alltid gillat Resident Evil Zero på Gamecube så hoppas på en remake. Dock inte spelat Code Veronica så vore kanske mer passande att lägga krutet där…

Förhandsbokar du får du remaken och köper du special edition får du även rebooten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Snälla säg att detta är sant!! Skulle bli så sjukt glad! Re1 är ju min barndom.

Medlem

Resident Evil Remake Remake
Resident Evil Zero Remake
Resident Evil Code Veronica Remake
Resident Evil 5 Remake
Dino Crisis Remake
Dino Crisis 2 Remake
Dino Crisis 3 Reimagining
.. Alla med VR stöd ja tack 😎 Capcom get to work!

Medlem

Det bästa RE av alla, och som inte det vore nog ett av de allra bästa spelen någonsin alla kategorier är på väg att hottas upp?

Ja tack. Frågan är däremot hur väl gameplay står sig för den yngre generationen. Är rädd för att det kan upplevas som förlegat, svårt och långsamt. Fast det är just det sistnämnda som är en stor del av grejen. Kombinationen av stelt och svårtstyrt med urmysiga miljöer och B-films story gör att jag nog aldrig upplevt ett charmigare spel.

Medlem

Senaste remaken av ettan är väl från 2015? Kändes i varje fall ganska fräsch när jag spelade den under pandemin. Tank controls, men ettan är ändå ettan. Det är något visst med det spelet.

Däremot är det förhållandevis kort så jag undrar lite hur de har tänkt sig göra en remake för 899 kr. Är väl för mycket att hoppas på lite fan service och lägre pris (som remaken på tvåan).

Medlem

Denhär nyheten väckte faktiskt lite minnen må jag säga. Minns hur jag satt och kollade alla bilder på nätet inför RE remaken till Gamecube och hur otroligt nice det såg ut! Jag hade spelat originalet men aldrig direkt klarat av spelet men detta skulle nu bli ändring på! Och jösses vad jag fastnade hårt!

Gamecubens handkontroll, den otroliga grafiken och stämningen fick mig att spela så mycket att jag senare kunde guida en kompis, genom hela spelet, över telefon, utan att ens ha spelet framför mig. Jag visste precis vart varenda fiende och item var och hade en mental karta över hela spelet i huvudet.

Kanske ingen bedrift för dom flesta, jag vet inte haha men insåg nu att jag fortfarande är lite stolt över det, och att en nyhet som denna faktiskt får mig att längta tillbaka! Hotta upp grafiken så kör vi en runda till!

It's not a lake, it's an ocean

Det är ganska väntat om de släpper en remake lagom till 30-årsjubiléet. Men jag skulle fortfarande föredra Code: Veronica. Fast å andra sidan: hellre första spelet än RE5.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

En rejäl remaster räcker. Gamecube-remaken har åldrats sjukt bra så en remake på den känns onödigt. Lägg resurserna på Veronica iatället.

Medlem

En remake av 1:an i första person hade varit trevlig, gärna för VR. Annars är förra remaken fortfarande helt lysande som den är. Code Veronica har otroligt mycket potential som ny remake


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Det känns lite onödigt då remaken av ettan fortfarande är det typ bästa spelet i serien och det ser fortfarande välldigt bra ut hoppas på en remake av zero

Medlem

Om det är ett spel i serien som behöver en remake så är det zero. Vilket uselt spel, men det skulle kunna bli bra

Medlem

En Remake på Remaken.
Kanske vi även kan hoppas på en remix på remixen då!

12
Skriv svar