Like a Dragon: Infinite Wealth

Robot
Like a Dragon: Infinite Wealth

Gangstersaga och livssimulator i ett paket som träffar både rätt och under bältet.

#like-a-dragon-infinite-wealth, #ryu-ga-gotoku-studio


Medlem

Har spelat varenda Yakuza-spel så det blir ett köp här med när min backlog är avklarad.

Spelat alla andra Yakuza , den här helgen kommer att bli awesome !!

Medlem

Ses fram emot, men lite annat att beta av först

Skribent
Skrivet av MiffedStingray0:

Spelat alla andra Yakuza , den här helgen kommer att bli awesome !!

Läste först "Jag har spelat alla andra Yakuza den här helgen"....

Tänkte...jäääävlar att någon dygnat och skitit i mat, sömn och toabesök.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul, men har inte klarat ut det förra spelet. Du kanske nämner det, men är detta bättre på många sätt?

Medlem

Så taggad inför fredag! Känns som det var länge sedan jag längtade så här mycket efter ett spel.

Sedan gällande alla påhopp så kunde man ganska lätt undvika dom i sjuan och det fanns kläder som gjorde att du aldrig sprang in i en fight. Antar att det samma kan finnas nu?

Medlem

Tufft att dom inkluderar Virtua Fighter 3, ser fram emot att spela det! Men saknar fortfarande ett digitalt släpp av arkadspelet Shadow Dancer, skulle bli glad om dom inkluderade det någon gång.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Kul, men har inte klarat ut det förra spelet. Du kanske nämner det, men är detta bättre på många sätt?

Jag skulle säga det är bättre, lite mer lekfullt kanske? Schyst att hänga runt i Hawaii också så bara det gör skillnad


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Läste först "Jag har spelat alla andra Yakuza den här helgen"....

Tänkte...jäääävlar att någon dygnat och skitit i mat, sömn och toabesök.

Ingen minns en fegis!

Medlem
Medlem

Jag har återhämtat mig någorlunda efter den emotionella kollapsen som var Gaidens sista cutscene, så jag är omåttligt taggad inför detta. Hade hoppats att de skulle ha justerat spawnraten på gatorna något då det var nåt jag störde mig på även i sjuan, men förhoppningsvis finns väl Hariti Amulet som helt tar bort vanliga fiender även här så man kan slippa dem lite längre in i spelet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Detta spel ska definitivt införskaffas. Jag hade hur kul som helst med föregångaren. Det är lite larvigt ibland, ja, men jämförelsevis med andra japanska spel är detta ändå helt ok.
Poundmates systemet är inte nytt utan det fanns också i föregångaren. Är det uppdaterat något ytterligare?

Medlem

Förstår inte hur man kan ge ett spel 4/5 när det kostar pengar att starta new game+

Moderator | Testpilot
Skrivet av noreason:

Förstår inte hur man kan ge ett spel 4/5 när det kostar pengar att starta new game+

Precis som med Jedi Surviors tekniska problem så kan en del människor ändå ha kul med spelet. Mig bekommer avsaknaden av NG+ egentligen inte då jag aldrig använder den funktionen. Dock väntar jag på rea av ren princip.

Recensionerna här på FZ är också till för att kolla på spelet som helhet. Oavsett om NG+ inte fanns eller om det ligger bakom en extra betalvägg så är bevisligen spelet ändå fortfarande väldigt bra


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Citat:

Den juvenila humorn krockar ibland med storyn

är inte det här yakuza-serien i ett nötskal? om jag skulle beskriva de här spelen med en enda mening så vore det nåt i den stilen. vet inte om jag ser det som något negativt dock.

Moderator | Testpilot
Skrivet av quadratis:

är inte det här yakuza-serien i ett nötskal? om jag skulle beskriva de här spelen med en enda mening så vore det nåt i den stilen. vet inte om jag ser det som något negativt dock.

Och det behöver du inte, men Johan gjorde det i detta fallet i viss mån.

Har inte spelat detta ännu, men en del spel i serien vet ändå när och var man ska vara skämtsam, medan vissa är mindre bra på det. Att se ett gäng män springa runt i blöjor i en viktig cutscene är nog inte önskvärt när det är en viktig och emotionell cutscene (exempel bara).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Att ständigt bli påhoppad på gatorna blir tröttsamt"

Verkar vara som i Final Fantasy, i bland vill man bara göra story osv, sen börjar en ny fight, sen springer man lite och en ny fight poppar upp.
Aldrig spelet serien, förväntade mig dock inte att det var turordningsbaserat.

Skribent
Skrivet av quadratis:

är inte det här yakuza-serien i ett nötskal? om jag skulle beskriva de här spelen med en enda mening så vore det nåt i den stilen. vet inte om jag ser det som något negativt dock.

Jo, som jag skriver är det samma i alla spelen, och jag tycker det kan gå överstyr där också. Det blir som lite väl flamsigt ibland bara.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Arzei:

Jag har återhämtat mig någorlunda efter den emotionella kollapsen som var Gaidens sista cutscene, så jag är omåttligt taggad inför detta. Hade hoppats att de skulle ha justerat spawnraten på gatorna något då det var nåt jag störde mig på även i sjuan, men förhoppningsvis finns väl Hariti Amulet som helt tar bort vanliga fiender även här så man kan slippa dem lite längre in i spelet.

Spawnraten är bättre i detta spel, men blir ändå irriterande när det står aggressiva gäng i vartenda gathörn.

Dock är det lite nit picking kanske.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Läste först "Jag har spelat alla andra Yakuza den här helgen"....

Tänkte...jäääävlar att någon dygnat och skitit i mat, sömn och toabesök.

HAHAHA !! vilken bedrift det skulle vara ^^

Testpilot

Kul med ett bra betyg! Det enda problemet jag har med serien är tempot, det kom ett spel i november och nu ett i januari. Jag hinner inte med

Asså ge minus för under böter humor ? Det är ju yakuyza vi pratar om .det är en del av vad det är med jätte bäbisar och mister labido .hur tänkte du där ?


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spawnraten är bättre i detta spel, men blir ändå irriterande när det står aggressiva gäng i vartenda gathörn.

Dock är det lite nit picking kanske.

Låter helt okej ändå.

Jag köper för övrigt åsikten kring humorn - vissa spel i serien, typ 0, 5 och 6, hade en väldigt god balans där och det riktigt knasiga var förpassat till substories, medan Ichi-spelen verkar vara mer frikostiga med galenskaperna, på gott och ont.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis som med Jedi Surviors tekniska problem så kan en del människor ändå ha kul med spelet. Mig bekommer avsaknaden av NG+ egentligen inte då jag aldrig använder den funktionen. Dock väntar jag på rea av ren princip.

Recensionerna här på FZ är också till för att kolla på spelet som helhet. Oavsett om NG+ inte fanns eller om det ligger bakom en extra betalvägg så är bevisligen spelet ändå fortfarande väldigt bra

Ja exakt, du bevisar bara min poäng. Reviewers har inga principer och är en av anledningarna att företag kan ta betalt för vilken skit som helst.

Medlem

Dock till författaren!

I förra spelet kunde du köpa eller hitta en amulet du tog på dig så försvinner alla fiender från gatorna! 😊

Finns säkert med i detta!

Moderator | Testpilot
Skrivet av noreason:

Ja exakt, du bevisar bara min poäng. Reviewers har inga principer och är en av anledningarna att företag kan ta betalt för vilken skit som helst.

Vi ska bedöma spelet som helhet och inte stirra oss blind på en enda grej (NG+ i detta fallet). Gällande Jedi Survivior så var de tekniska problemen inte likadana för alla, folk hade roligt ändå, eller att de inte märkte av det

Men det är kul att du fortfarande besöker oss, läser och kommenterar fast du tycker som du tycker. Tack <3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Asså ge minus för under böter humor ? Det är ju yakuyza vi pratar om .det är en del av vad det är med jätte bäbisar och mister labido .hur tänkte du där ?

"Öh, hur kan du ge minus för dåligt manus och värdelösa effekter i Göta Kanal 7? Det SKA ju vara sånt i Göta Kanal! Hur tänkte du där?"

Skribent
Skrivet av kalle.lindestrom:

Asså ge minus för under böter humor ? Det är ju yakuyza vi pratar om .det är en del av vad det är med jätte bäbisar och mister labido .hur tänkte du där ?

Jo fast här blir det lite för fånigt ibland, blir liksom i Benny Hill-klass. Humorn har alltid funnits i spelen och det är ok, men tycker balansen i de första Yakuza-spelen var bättre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi ska bedöma spelet som helhet och inte stirra oss blind på en enda grej (NG+ i detta fallet). Gällande Jedi Survivior så var de tekniska problemen inte likadana för alla, folk hade roligt ändå, eller att de inte märkte av det

Men det är kul att du fortfarande besöker oss, läser och kommenterar fast du tycker som du tycker. Tack <3

Herregud, du kan verkligen inte kommentera utan att vara nedvärderade eller ha översittarattityd.

12
Skriv svar