Telemarketing - Viva Sales - Mobilabbonemang

Medlem
Telemarketing - Viva Sales - Mobilabbonemang

Jag fick ett samtal idag ifrån Viva Sales Telemarketing som föreslog att jag skulle byta mitt vanliga mobilabbonemang hos Telia till ett familjeabbonemang.

Just nu betalar:
- Jag 199 kr / månaden för mitt mobilabbonemang (tror det är 20 GB surf?).
- Frugan ___ kr? Hon använder nog Telia Kontant som hon laddar ibland
- Sonen 100 kr? Han kör på Hallon (frugan betalar)

Viva Sales menar att vi skulle kunna skriva alla tre på ett familjeabbonemang för 199 kr + 99 kr för varje familjemedlem (20 gb surf). Sen hävdar Viva Sales att jag kan göra det själv med på Telias webbsida, men då kostar det mer.

Säljaren menar att den enda haken är väl att man binder upp sig. Han var inte så jättebra på att förmedla varför jag ska ha förtroende för dem. Sen frågade han om han kunde ringa imorgon.

- Är det värt det?

- Kan man lita på Telemarketing?

P.S.
- Jag blir inte imponerad av Viva Sales webbsida.
- Den är ju helt trasig i Chrome / Firefox.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Nej!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ring och fråga Telia? De borde veta om det är rimligt eller inte.

Citat:

Kan man lita på Telemarketing?

Nej, aldrig.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Oki, tackar för svar!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Nomman:

Ring och fråga Telia?

Jag provade ringa dom i ett annat ärende: "Välkommen till Telia din väntetid beräknas till 76 minuter..." Jag la på...

Medlem

Det blir ju inte billigare, så varför behöver du ens fundera på saken? Du betalar 199kr idag, 100kr för sonen, och frugan laddar kontantkortet vid behov. Billigaste månadsladdningen hos Telia är 109kr. Så 408kr i månaden blir 397kr om du nappar på erbjudandet.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det blir ju inte billigare, så varför behöver du ens fundera på saken? Du betalar 199kr idag, 100kr för sonen, och frugan laddar kontantkortet vid behov. Billigaste månadsladdningen hos Telia är 109kr. Så 408kr i månaden blir 397kr om du nappar på erbjudandet.

Det är sant.
Jag har iofs inte full koll på hur mycket frugan eller sonen lägger ut, då frugan tar hand om det.
Det verkar inte finnas någon direkt poäng eller vinst att byta.

Det kan till och med bli dyrare (för mig), då jag antagligen får betala räkningen för hela familjen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ett bolag som inte anger organisationsnummer på sin hemsida kan gå och gömma sig direkt. (Some pun intended.)
Att de inte vet skillnaden mellan "de" och "dem" eller skapa en någorlunda vettig hemsida (måste vara bland det mest värdelösa jag sett på år och dar) är ju bara ytterligare bevis på hur seriösa de är.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Medlem

Namnet "Viva Sales" är ju komiskt i sig

Medlem

låter som OP försöker sälja det lol.

1
Skriv svar