Tittarsiffrorna påstås dyka för Netflix-Witchers tredje säsong

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det va det jag undrade om serien va bra för folk som inte har något att jämföra med dvs inte läst böckerna...eller påverkade av andras "åsikter" om serien.

Jag har inte läst böcker eller spelat spelet och finner serien underhållande med Ciri och Geralt (Cavill). Ciri blir ju alltmer badass, sådant gillar jag.

Men ja, serien är rörig i sin helhet och lite svårt att hänga med vad som händer. Antar att man få se om flera gånger.
I första säsongen var något avsnitt riktigt B.
Jag tycker alverna känns fel i jämförelse med Lord of the rings.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag har inte mycket till sug efter andra säsongen. Men får nog se nästa med sambon, annars blir hon nog besviken. Hon är fortfarande på mig att se vidare på GoT, som jag gav upp efter första säsongen....

Kan du inte låta henne titta på Game of thrones själv då? Den är ju riktigt bra, synd om hon missar den på grund av dig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vi upplever säsong 3 (eller ja, första halvan av säsong 3..) som riktigt bra. Bättre än tidigare, helt klart.

Ambassadör
Xbox

Får väl ge det en chans, när alla avsnitt är tillgängliga.


signatur

Jump in.

Medlem

Sån otroligt tråkig b-serie. Fattar faktiskt inte cavill-hyllningarna heller.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Såg första säsongen under två fest-sen-bakis-dagar när jag var och hälsade på en polare. Ångrar det.

Kändes som en riktig 90-tals serie, som Xena eller Young Hercules.
Riktigt dåligt gjorda time-jumps i storyn så man inte fattade om det var nu eller då. Kass CGI. Så pinsam musik att det gjorde ont i hjärtat. Alla stridsscener utom en var skitdåligt koreograferade.
Det enda som var bra var Cavill som sagt. Det ENDA.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kan du inte låta henne titta på Game of thrones själv då? Den är ju riktigt bra, synd om hon missar den på grund av dig.

Nej, hon har sett den. Hon tycker bara att jag också skall se den 😆😆 jag är inte film/serie/spel fascist 😁😁😁

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det va det jag undrade om serien va bra för folk som inte har något att jämföra med dvs inte läst böckerna...eller påverkade av andras "åsikter" om serien.

Ett rakt svar är nej. Jag har varken läst böckerna eller spelat spelet. Första säsongen va helt ok, andra säsongen blev seg. Första halvan på tredje säsongen tror jag att jag satt mer med telefonen än såg på serien, för mycket tugg för lite krig. Kommer säkert se sista halvan så småningom om det blir en regnig höst, eller inte, vem vet.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag tror att jag såg 2-3 avsnitt av säsong 2 innan jag gav upp...

Såg klart säsong 1.. sen gick jag och funderade på vad som egentligen hände. Snurrig TV-serie.

Medlem

Skulle just börja på tredje igårkväll, men såg de två sista avsnitten på tvåan igen istället, för att komma i fas.

Medlem

Witcher serien har väl alltid varit bland de värsta B serierna som skapats, tyckte det från dag 1... Plågade mig igenom de 2 första säsongerna och så såg jag första på S3... Stängde av direkt.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Efter att serien blev politiskt så bryr jag mig inte om att se den tredje säsongen längre. Jag ser på sånt för att komma bort från den dagliga verkligheten. Inte påminnas om att högerextrema använder sånt här för att samla medlemmar. Eller bara tjäna pengar på för sånt ger väldigt mycket pengar. Det här är bara toppen på isberget (högen av skit). Så det blir Disneys Secret Invasion och Agents of SHIELD istället. För Disney tjafset kan jag ändå inte ta seriöst jag menar sluta titta på deras barnfilmer och väx upp någon gång eller åtminstone sluta klaga.

Medlem

Var aldrig investerad i serien. Har inte spelat spelen eller läst böckerna.
Var Henry som drog serien framåt för mig, men fick nog efter andra säsongen.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Efter att serien blev politiskt så bryr jag mig inte om att se den tredje säsongen längre. Jag ser på sånt för att komma bort från den dagliga verkligheten. Inte påminnas om att högerextrema använder sånt här för att samla medlemmar. Eller bara tjäna pengar på för sånt ger väldigt mycket pengar. Det här är bara toppen på isberget (högen av skit). Så det blir Disneys Secret Invasion och Agents of SHIELD istället. För Disney tjafset kan jag ändå inte ta seriöst jag menar sluta titta på deras barnfilmer och väx upp någon gång eller åtminstone sluta klaga.

För att angripa allt och alla som har problem med hur Disney hanterar (förstör?) mycket älskade IPn och varumärken genom att säga "väx upp eller sluta klaga", så verkar du inte se ironin när du gör exakt samma sak själv.

Medlem

Jag är så pass gammal och sett så pass många serier som blir skräp i senare säsonger att jag gav mig efter andra.
Netflix serier är för det mesta woke-skräp.

Nej Tack.

Medlem

Förstår inte riktigt all negativitet här. Tycker serien är helt okej givet att böckerna är rätt mediokra helt ärligt.

Tror aldrig de hade slagit om det inte var för att CDPR gjorde jävligt bra spel baserade på böckerna.

Sen kan man ju fråga dig om det här ”halva säsongen nu och andra halvan sen” konceptet verklige. Är helt lyckat, eller om det är så vettigt att släppa serier under sommaren.

Vet inte riktigt hur suga den genomsnittlige Netflixanvändaren är på att sitta och titta på timslånga avsnitt av Witcher istället för att hänga i solen.


signatur

Heja Blåvitt

12
Skriv svar