Medlem
Skrivet av jontebula:

Tyvärr har inte PlayStation någon molntjänst för streming endast remote play som fortfarande tvingar oss att köpa en PS5. Dom kanske vill ha det om 10år när dom ser hur mycket mer moln spel vuxit.

Det där är fel. De har cloud streaming av PS3 och PS4-spel som en del av Playstation Plus Premium. Det de inte erbjuder är cloud streaming av PS5-spel.

Skrivet av jontebula:

Tyvärr har inte PlayStation någon molntjänst för streming endast remote play som fortfarande tvingar oss att köpa en PS5. Dom kanske vill ha det om 10år när dom ser hur mycket mer moln spel vuxit.

Jag streamade Uncharted 4 till min laptop runt 2017 via molnet så det har dom haft länge nu.

Edit: Efter lite googlande ser jag att Playstation Now introducerades 2014, så i snart 10 år har du kunnat spela via molnet.

Geeks Gaming
Skrivet av jontebula:

Tyvärr har inte PlayStation någon molntjänst för streming endast remote play som fortfarande tvingar oss att köpa en PS5. Dom kanske vill ha det om 10år när dom ser hur mycket mer moln spel vuxit.

Jag vet inte riktigt hur du söker information men det där är lite fel, som folk påpekat ett par gånger tidigare. Jag vet inte hur länge den funnits men kommer ihåg att jag strömmade första god of War genom den för att testa.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tyvärr har inte PlayStation någon molntjänst för streming endast remote play som fortfarande tvingar oss att köpa en PS5. Dom kanske vill ha det om 10år när dom ser hur mycket mer moln spel vuxit.

Ps Now har väl integrerats i Ps plus och fungerar fortfarande i princip på samma sätt som Xcloud?

https://www.pocket-lint.com/sv-se/spel/nyheter/playstation/12...

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tyvärr har inte PlayStation någon molntjänst för streming endast remote play som fortfarande tvingar oss att köpa en PS5. Dom kanske vill ha det om 10år när dom ser hur mycket mer moln spel vuxit.

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/getting-started/#pc

Går bra att strömma Playstation spel på PC utan en PS5a...

Remote play är en helt annan sak.

Sony köpte ju Gaikai och skapade Playstation Now som nu ingår i Playstation Plus Premium.

Avstängd

Ska vara mycket lite spel mot Xcloud och alla säger att PlayStation inte har något cloud idag som Xcloud.

Dessutom har Xcloud dom flesta nya spel och kan spela på sin Samsung TV. Dåligt tekniskt med endast 1080P och instabil stream som inte kan hålla jämn och hög kvalité på strömmen samt kan inte spela köpa spel.

Jag tror aldrig Xcloud kommer vara unikt och bättre tekniskt men räcker ju om man får stabil kvalité i 4K så lär spelarna vara nöjda. Kan ju hoppas dom köper upp något företag eller anställer före detta VD eller chef för Google stadia och han kan i sin tur få upp kvalitén och tekniken bättre. Är lite som Stadia var DLSS på Nvidia och tekniken låst till Google medans Xcloud är mer öppet och använder liknande teknik som alla andra molntjänster.

Medlem

Prövat xcloud på 250/250 fiber det såg förjävligt ut total värdelös tjänst för mig

Inaktiv

Provat med 1000/1000 med fortfarande lika skit

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det där är fel. De har cloud streaming av PS3 och PS4-spel som en del av Playstation Plus Premium. Det de inte erbjuder är cloud streaming av PS5-spel.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Jag streamade Uncharted 4 till min laptop runt 2017 via molnet så det har dom haft länge nu.

Edit: Efter lite googlande ser jag att Playstation Now introducerades 2014, så i snart 10 år har du kunnat spela via molnet.

Skrivet av NordhNet:

Jag vet inte riktigt hur du söker information men det där är lite fel, som folk påpekat ett par gånger tidigare. Jag vet inte hur länge den funnits men kommer ihåg att jag strömmade första god of War genom den för att testa.

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Kago1316:

Ps Now har väl integrerats i Ps plus och fungerar fortfarande i princip på samma sätt som Xcloud?

https://www.pocket-lint.com/sv-se/spel/nyheter/playstation/12...

Skrivet av BlackZam:

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/getting-started/#pc

Går bra att strömma Playstation spel på PC utan en PS5a...

Remote play är en helt annan sak.

Sony köpte ju Gaikai och skapade Playstation Now som nu ingår i Playstation Plus Premium.

Det är ju ni som har fel....

Han skrev att man är tvungen att köpa en ps5 för att spela. Givetvis menar han ps5 spel då.

Och ps5 spel går inte att strömma.

Inaktiv
Skrivet av Ralf:

Det är ju ni som har fel....

Han skrev att man är tvungen att köpa en ps5 för att spela. Givetvis menar han ps5 spel då.

Och ps5 spel går inte att strömma.

https://www.theverge.com/2023/6/14/23760879/sony-ps5-cloud-st...

Medlem

Det går alltså inte 🙂

Men spännande om det kommer, för det har jag velat haft länge. Ps5 är den enda konsolen jag inte har och det vore nice att kunna köra över pc

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tyvärr har inte PlayStation någon molntjänst för streming endast remote play som fortfarande tvingar oss att köpa en PS5. Dom kanske vill ha det om 10år när dom ser hur mycket mer moln spel vuxit.

PS Now (idag inbakat i PS Plus) är en molntjänst. Sony har arbetat med molntjänst för spel sedan 2014, XCloud kom 2019.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Finns inte på TV eller andra enheter utan låst till PlayStation så rätt meningslöst. Xcloud är ju framtiden då den finns på Samsung TV och kommer till fler TV i framtiden. Tekniken kommer även bli tillräckligt bra inom 4-6år med 4K och stabil streming när dom bygger ut azure datacenter på många fler platser med Xcloud.

Geeks Gaming
Skrivet av Ralf:

Det är ju ni som har fel....

Han skrev att man är tvungen att köpa en ps5 för att spela. Givetvis menar han ps5 spel då.

Och ps5 spel går inte att strömma.

Du har en poäng
Jag svarade mest på denna delen

Citat:

Tyvärr har inte PlayStation någon molntjänst för streming […]

men kanske var lite snabb där

Medlem
Skrivet av jontebula:

Finns inte på TV eller andra enheter utan låst till PlayStation så rätt meningslöst.

Än en gång har du fel. Det går att streama på valfri PC.

Det är helt ok att du gillar Xcloud, men försök Googla lite fuckin facts innan du skriver dina inlägg i framtiden. De flesta här vet att du troligtvis är ett troll, men det är ju onödigt att du sprider felaktig information.

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Än en gång har du fel. Det går att streama på valfri PC.

<Uppladdad bildlänk>

Det är helt ok att du gillar Xcloud, men försök Googla lite fuckin facts innan du skriver dina inlägg i framtiden. De flesta här vet att du troligtvis är ett troll, men det är ju onödigt att du sprider felaktig information.

Finns en anledning varför han blir avstängd titt som tätt, antingen ett rejält troll eller den störta fanboy:en som går i ett par skor.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Finns inte på TV eller andra enheter utan låst till PlayStation så rätt meningslöst. Xcloud är ju framtiden då den finns på Samsung TV och kommer till fler TV i framtiden. Tekniken kommer även bli tillräckligt bra inom 4-6år med 4K och stabil streming när dom bygger ut azure datacenter på många fler platser med Xcloud.

Hörredu, Kan du sluta med skitsnacket om alla andra företag och Microsoft. Nästintill allt du säger är felaktigt och du sprider falska saker, vilket är rätt illa. Du får ÄLSKA Microsoft hur mycket du vill, men skippa snacket om andra företag, snälla.

Medlem
Skrivet av Therant:

Hörredu, Kan du sluta med skitsnacket om alla andra företag och Microsoft. Nästintill allt du säger är felaktigt och du sprider falska saker, vilket är rätt illa. Du får ÄLSKA Microsoft hur mycket du vill, men skippa snacket om andra företag, snälla.

Tycker att det är samma nivå åt andra hållet. Han nämnde inte andra konsoler innan han blev kallad fanboy. Men visst vore det bäst om folk diskuterade trådens ämne istället för att svamla på om annat här.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tycker att det är samma nivå åt andra hållet. Han nämnde inte andra konsoler innan han blev kallad fanboy. Men visst vore det bäst om folk diskuterade trådens ämne istället för att svamla på om annat här.

Ja, det är åt alla håll, men han är extrem på detta vilket är ruskigt tröttsamt nu.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tycker att det är samma nivå åt andra hållet. Han nämnde inte andra konsoler innan han blev kallad fanboy. Men visst vore det bäst om folk diskuterade trådens ämne istället för att svamla på om annat här.

Om du har läst alla hans tidigare inlägg, (går verkligen inte att missa) så förstår du varför folk kallar honom för fanboy, när han spammar sönder varje tråd med sin "reklam". Finns en anledning till varför han har blivit avstängd flera gånger på kort tid. Jag är mest förvånad över folk som föredrar Xbox och inte säger åt honom, att det räcker med spammandet.

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Än en gång har du fel. Det går att streama på valfri PC.

<Uppladdad bildlänk>

Det är helt ok att du gillar Xcloud, men försök Googla lite fuckin facts innan du skriver dina inlägg i framtiden. De flesta här vet att du troligtvis är ett troll, men det är ju onödigt att du sprider felaktig information.

Gjort använt Google utan resultat och då är FZ bra så får jag denna info. Nu vet jag även att PlayStation moln inte har rewards poäng så man kan köpa gratis PS+ ofta samt sällan släpper dag 1. Xcloud är helt enkelt bäst förutom tekniskt då eftersom dom inte byggt ut men får 4-10år så är någ Xcloud tekniskt så pass bra så vi ser ingen större skillnad. 4K och stream är stabil så det ser snyggt ut samt HDR. Så färger m.m ser ut bra ut på TV och man kan inte märka så mycket att man kör genom Xcloud. Då kanske man måste skaffa den där boxen till sin TV kallad Keystone som kommer när Microsoft kan bygga den billigt. En app till sin TV kommer alltid vara sämre mot Keystone eller vad tror ni andra?

Jag tror nämligen att man måste ha den där Keystone eller vad dom kallar den nya när den släpps till sin TV för att få ut bäst bild/färger m.m att appen som finns nu på Samsung TV aldrig kommer att bli lika bra. Tror ni med att det är så eller kan appen på Samsung TV bli lika bra och Keystone endast är för de TV som inte har Xcloud appen?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tycker att det är samma nivå åt andra hållet. Han nämnde inte andra konsoler innan han blev kallad fanboy. Men visst vore det bäst om folk diskuterade trådens ämne istället för att svamla på om annat här.

Kan du ge exempel?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Om du har läst alla hans tidigare inlägg, (går verkligen inte att missa) så förstår du varför folk kallar honom för fanboy, när han spammar sönder varje tråd med sin "reklam". Finns en anledning till varför han har blivit avstängd flera gånger på kort tid. Jag är mest förvånad över folk som föredrar Xbox och inte säger åt honom, att det räcker med spammandet.

Skrivet av Therant:

Ja, det är åt alla håll, men han är extrem på detta vilket är ruskigt tröttsamt nu.

Absolut men tycker andra inte beter sig mycket bättre. Som sagt nog bäst om ni alla går on topic istället.

Avstängd

Har Microsoft uppdaterad något bakom kulisserna? Tycker det ser mycket snyggare ut nu på min Samsung TV när jag spelar.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tyvärr har inte PlayStation någon molntjänst för streming endast remote play som fortfarande tvingar oss att köpa en PS5. Dom kanske vill ha det om 10år när dom ser hur mycket mer moln spel vuxit.

Asså vad är det folk skriver i denna tråd? Playstation har visst streaming av spel. Både till Playstation och PC... Och har haft i flera år. Innan hette den Playstation Now, nu ingår det i Playstation Plus Ultimate. Finns officiella appar för windows och mac.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Asså vad är det folk skriver i denna tråd? Playstation har visst streaming av spel. Både till Playstation och PC... Och har haft i flera år. Innan hette den Playstation Now, nu ingår det i Playstation Plus Ultimate. Finns officiella appar för windows och mac.

Fanboys är blinda för verkligheten. Det är det som definierar dem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Absolut men tycker andra inte beter sig mycket bättre. Som sagt nog bäst om ni alla går on topic istället.

Kan du ge exempel? Har läst hela tråden flera gånger men kan inte se det du skriver, kan du vara snäll och hjälpa mig?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Therant:

Gå on topic själv istället. Jag skrev inget till dig från början.

Nej du har inte varit on topic alls i tråden, det har jag på första sidan.

Angående topic. Har inte kört Xcloud på länge. Är i stugan och det hade väl passat här förutom att jag inte har wifi så och vill jag inte slösa på mobildatat. Väl hemma har jag tillgång till konsolen så har inte riktigt samma behov längre.

Hade gärna haft en tv med tjänsten inbyggd som nyare Samsung-skärmar har. Typ en The Frame i sovrummet så man kan sitta där om det känns för sent för att starta konsolen. Men som sagt det är inget för snabba spel som F1.

Medlem
Skrivet av Therant:

Har aldrig påstått att jag varit on topic. Du skrev till mig off topic från början. Håll dig till ämnet själv som sagt.

Jag försökte, läs om mitt inlägg.

Skrivet av Ribcage:

Angående topic. Har inte kört Xcloud på länge. Är i stugan och det hade väl passat här förutom att jag inte har wifi så och vill jag inte slösa på mobildatat. Väl hemma har jag tillgång till konsolen så har inte riktigt samma behov längre.

Hade gärna haft en tv med tjänsten inbyggd som nyare Samsung-skärmar har. Typ en The Frame i sovrummet så man kan sitta där om det känns för sent för att starta konsolen. Men som sagt det är inget för snabba spel som F1.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag försökte, läs om mitt inlägg.

Håll dig till topic.

12
Skriv svar