Sons Of The Forest - Husbyggare

Medlem
Sons Of The Forest - Husbyggare

Tja!

Skapar den här tråden för fellow hus- eller stadsbyggare att showcase:a sina mysiga skapelser i. Har själv en massa avancerade idéer jag vill testa på sikt.

Fiender är inaktiverade just för att jag vill fokusera på byggnation och ett någorlunda realistiskt friluftsliv (mat + dryck)

DAG 1:

Höll till vid spawnplatsen hela dagen där jag undersökte lite hur byggnationssystemet fungerar. Beordrade Kevin att fiska. Hittills har all föda bestått av tillagad fisk och sjövatten. På kvällen myste vi framför brasan. Vid nästa speltillfälle (helgen) skall vi utforska skogarna och leta efter en lämplig byggnadsplats för vår första timmerstuga. Finner förövrigt atmosfären sjukt rogivande, och då har jag knappt rört på mig mer än inom en radie på 50 meter.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Håller på att bygga ett hus i mitten av en sjö. När vintern är över och isen tinar kommer det (förhoppningsvis) vara lätt att försvara med bara en ingång. Kommer ha ett litet fönster i linje med bryggan så jag kan stå och skjuta med pil och båge. Sjön kommer förse mig med mat och vatten så jag aldrig behöver gå hungrig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Chefredaktör

Kul tråd! ❤️
Har inte kommit igång ännu, återkommer senare!

Chefredaktör

Körde på Stream med Wakkah förra veckan, det var ju skitkul att co-oppa!
Igår kväll startade jag upp och körde single player. Håller på och bekantar mig med Kelvin och basbyggande som bäst.
Perfekt att få hjälp med att hugga träd!
Det första som händer är att Kelvin fäller ett träd som faller på mig och jag dör.
Vaknar upp i ett kanniballäger. Keeeelviiiin!!!! 😅😅😅😅

Medlem

Jag har startat ett evighetsprojekt i helgen... Att bygga skyskrapa. Så högt som möjligt... Undrar hur högt som är möjligt... Till samma nivå som de högsta bergen åtminstone? Linbanan kan väl dras någorlunda långt, men förr eller senare kommer man bli tvungen att gå upp med träden manuellt för alla ramper. Så tillvida man inte bygger någon konstruktion bredvid för detta ändamål. Hmmm... Nu blir det nog en vecka uppehåll igen.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar