Ps5 blinkar blått med inget safe mode

Medlem
Ps5 blinkar blått med inget safe mode

Efter att ha spelat horizon forbidden west så stängde jag av som vanligt genom att välja "stäng av" i menyn. Kan ha valt "uppdatera och stäng av", kollade inte så noga.
När jag skulle spela dagen efter så blinkade det bara blått, lät det stå så i några timmar men utan resultat.
När jag försöker komma in i "safe mode" så kommer det inget pip efter sex sekunder utan efter typ femton sekunder. Släpper då knappen och konsollen stängs av.
Är det bara att slänga den?

Medlem
Skrivet av ustzeust:

Efter att ha spelat horizon forbidden west så stängde jag av som vanligt genom att välja "stäng av" i menyn. Kan ha valt "uppdatera och stäng av", kollade inte så noga.
När jag skulle spela dagen efter så blinkade det bara blått, lät det stå så i några timmar men utan resultat.
När jag försöker komma in i "safe mode" så kommer det inget pip efter sex sekunder utan efter typ femton sekunder. Släpper då knappen och konsollen stängs av.
Är det bara att slänga den?

Vet inte om du kan finna nåt matnyttigt på nedan länk, verkar finnas lite olika anledningar till blue light of death.

https://www.partitionwizard.com/partitionmagic/ps5-blue-light...


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Vet inte om du kan finna nåt matnyttigt på nedan länk, verkar finnas lite olika anledningar till blue light of death.

https://www.partitionwizard.com/partitionmagic/ps5-blue-light...

Alla "fixar" jag hittar förutsätter att man kommer in i "safe mode", vilket jag inte gör.

ZF
Medlem

Pröva koppla ur den helt, varenda sladd, nån halvtimme.

Det ska höras två pip efter start när man håller in knappen i några sek. Tiden kan variera efter hur havererad maskinen cache är. Så det kan vara lika bra att rens den också, om du nu kommer in.

I värsta fall är ju inte garantin rimligen slut än.

Medlem
Skrivet av ustzeust:

Alla "fixar" jag hittar förutsätter att man kommer in i "safe mode", vilket jag inte gör.

Tråkigt 😪


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av ZF:

Pröva koppla ur den helt, varenda sladd, nån halvtimme.

Det ska höras två pip efter start när man håller in knappen i några sek. Tiden kan variera efter hur havererad maskinen cache är. Så det kan vara lika bra att rens den också, om du nu kommer in.

I värsta fall är ju inte garantin rimligen slut än.

Testat det, haft det urkopplat över natten men inget.
Först ett pip när man först trycker på knappen, sen det andra ca 15 sek efter, släpper då knappen men då stängs konsollen av.

Blir nog att skicka det till sonny

Medlem
Skrivet av ustzeust:

Testat det, haft det urkopplat över natten men inget.
Först ett pip när man först trycker på knappen, sen det andra ca 15 sek efter, släpper då knappen men då stängs konsollen av.

Blir nog att skicka det till sonny

Detta hände mig 3 gånger på kort tid efter att just ha spelat Horizon. Stänger av som vanligt och när jag ska spela igen blinkar det bara blått och får ingen bild på TV:n. Handkontrollen kopplar först upp sig till konsolen men sen tappar den anslutning,

I mitt fall höll jag in Powerknappen i 10+ sekunder och tvingade konsolen att stänga av sig. När jag satte på den igen funkade allt som vanligt. Men sedan upprepade det sig igen kort därefter.

Vet inte om det finns ett samband men det började efter att jag ställde in upplösningen på 1440p. När jag bytte tillbaka till 4K så slutade det hända. Misstänker starkt att detta har något med saken att göra.

Testa andra skärmar/ en annan HDMI kabel ifall du inte redan gjort det.

Edit: Sista gången det hände mig fick jag koppla in konsolen till min 1080p datorskärm och då fick jag plötsligt bild igen.

Medlem

Ni som upplevd detta, skiva eller digitalt? Lämnat skivan i eller tagit ur? Inte egen erfarenhet men inte spelat på ett tag och blir orolig..

1
Skriv svar