Vilket är erat favorit SoulsBorneSekElden - spel?

Medlem
Vilket är erat favorit SoulsBorneSekElden - spel?

Rösta och kommentera gärna motivationen!

Releasehästryttare

Varför inte ha med remaken till Demon souls?

Medlem

1. Bloodborne
2. Dark Souls
3. Sekiro
4. Elden Ring
5. Dark Souls 3
6. Dark souls 2

Där har ni en fin lista att printa ut och hänga upp 🌞

EDIT: Glömde Demon's Souls - Inte spelat än!


signatur

There is only the Emperor, and he is our Shield and Protector!

Medlem

Bloodborne är världens bästa spel. Det är så fulländat i allt från gameplay, estetik, lore, världsbygge och atmosfär. Det enda det faller på är det tekniska.

1. Bloodborne
2. Dark Souls 3
3. Elden Ring
4. Dark Souls
5. Sekiro
6. Dark Souls 2

Demon's har jag inte lirat än.

Medlem

Bloodborne, överlägset. Atmosfären, miljöerna, storyn, striderna. Perfektion.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Gillar första Dark Souls mest.
Har bäst och mest magisk värld tycker jag.
Och gameplayet är mer än att bara gå runt och döda fiender och bossar. Det är lite mer pusselaktigt i sin approach där man ställs inför svåra hinder på vägen och sen måste man själv komma på hur man ska komma vidare.

ZF
Medlem

1. Bloodborne. Bäst historia, bäst musik, bäst bandesign, beast bossar, minst irriterande kontroller.

2. Demon's Souls. Näst bäst historia, näst bäst miljö, näst näst bäst bossar, mest irriterande kontroll.

3. Elden Ring. Extra souls på allt. Väl mycket. Bäst miljö, sämst historia, ALLA bossar är Flamelurker... + näst mest irriterande kontroller.

4. Dark Souls. Bäst NPC:er. Näst bäst bossar.

5. DS2 och DS3. DS greatest hits, överflödiga av Elden Ring.

Skrivet av Devan:

Varför inte ha med remaken till Demon souls?

Bättre slå ihop dem, skillnad på original och remake är närmast obefintlig förutom grafiskt och lite påskägg "ingen" kommer orka med.

Annars kunde ju kanske även DS och DS2 olika varianter som har betydligt större skillnader listas som olika spel?

Medlem

Valde Dark Souls, det jag lagt mest tid på. Började med Demon souls, sen Dark Souls, klarade det och en bra bit på NG+. Sen kändes det som att allt annat var typ mer av samma och jag tröttnade. Vet att de är jävligt bra spel dock, men inget för mig.

Testpilot

Dark Souls 3 gillar jag mest. Gillar miljöerna, bossarna och tempot. Känns som de lärde sig mycket av de tidigare två spelen och fulländade det med trean. Väldigt bra DLC också.

Elden Ring väldigt bra också men det känns annorlunda jämfört med övriga spel, likaså Sekiro.

Medlem

Svårt det här, men står mellan DS2 och Elden Ring (Ja du läste rätt, DS2). Bloodborne tycker jag är ett av de mest överhypade fromsoft spelen någonsin och det jag gillar minst. Tycker dem tog bort mycket av det som gör fromsoft spelen roliga för mig personligen, det vill säga mängder med vapen, rustningar (visual progression) fantasy/high fantasy etc. Var inget större fan av fiende designen eller miljöerna heller för den delen.

Medlem

Min lista ser ut så här:
1. Demon's Souls. Det enda i serien som jag spelat mycket och som jag utan tvekan kommit längst i.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar