2000-talets renässanskvinna - Johan ställer frågor till Stefanie Joosten

Robot
2000-talets renässanskvinna - Johan ställer frågor till Stefanie Joosten

Efter att ha spelat Quiet i Metal Gear Solid 5 bryter Stefanie Joosten tystnaden om sitt jobb inom spelindustrin. FZ får nöjet att göra den första svenska intervjun någonsin med Ms. Joosten.

#Johan-ställer-frågor, #Soulstice, #Stefanie-Joosten, #Wanted-dead


Geeks Gaming

Sedär!
Den notoriskt tysta quiet hörs igen!
Kul med lite nya projekt och som faktiskt släpps i närtid

Bra jobbat <3

Skribent
Skrivet av NordhNet:

Sedär!
Den notoriskt tysta quiet hörs igen!
Kul med lite nya projekt och som faktiskt släpps i närtid

Bra jobbat <3

Jag hade faktiskt ingen aning om att hon pysslade med alla dessa projekt när jag tog kontakt med henne. Så denna intervju blev bättre än jag faktiskt planerade den.

Tack!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bilden för tankarna till modell snarare än spelproducent, vad är grejen?

Geeks Gaming
Skrivet av Majorkraft:

Bilden för tankarna till modell snarare än spelproducent, vad är grejen?

Hon är ju sångare, modell, skådespelare också. Är ju ganska normalt med liknande portfoiliobilder för dessa yrken

Medlem

"FZ får nöjet att görA"

Fragtjuv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag hade faktiskt ingen aning om att hon pysslade med alla dessa projekt när jag tog kontakt med henne. Så denna intervju blev bättre än jag faktiskt planerade den.

Tack!

Så det var det här du hintade om för någon vecka sedan när jag ville se fler intervjuer på FZ. Härligt! Mycket trevlig läsning.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Så det var det här du hintade om för någon vecka sedan när jag ville se fler intervjuer på FZ. Härligt! Mycket trevlig läsning.

Japp det var det! Var lite knepigt tidsmässigt för Joosten, hon har typ en miljon saker på schemat. Men vi fick till det i alla fall.

Jag ska försöka göra fler intervjuer av liknade sort i framtiden med lite mer lågprofiler inom spelbranschen.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av PelvisPresley:

"FZ får nöjet att görA"

Jag skyller på att jag är norrlänning, vi kapar ju ord.

Fixar!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skyller på att jag är norrlänning, vi kapar ju ord.

Fixar!

Jupp, å de ä int för o spar tid, ba för å spar på munn!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Bilden för tankarna till modell snarare än spelproducent, vad är grejen?

Visste inte ens hon var spelproducent?

Skribent
Skrivet av Rakoon:

Visste inte ens hon var spelproducent?

Nä, inte jag heller och att kvinnan dessutom har hela tre projekt på gång är imponerande.


signatur

"Writer and Fighter"

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Soulstice ser ju intressant ut! Bra intervju Johan 👌👏


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Skribent
Skrivet av Loevet:

Soulstice ser ju intressant ut! Bra intervju Johan 👌👏

Tack Andreas! Jag är ju fortfarande ny på det här med intervjuer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Grymt! Mer sånt här.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Spelproducent? Tillåt mig tvivla. För vilka spel då?


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Spelproducent? Tillåt mig tvivla. För vilka spel då?

Wanted: Dead, Soulstice och Vengence is mine. Läs intervjun


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Wanted: Dead, Soulstice och Vengence is mine. Läs intervjun

Oj då. Skummade igenom bara. 🤭

Såg två av de där titlarna nämnas men förstod som att hon bara var voice actor i dem.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Oj då. Skummade igenom bara. 🤭

Såg två av de där titlarna nämnas men förstod som att hon bara var voice actor i dem.

Jo hon gör både voice, mo-cap, skådespel (Vivienne) och är en av producenterna till titlarna. Sen Vengence is Mine tror jag är helt hennes eget projekt?

Jag förstod faktiskt inte heller hur stor roll hon hade innan jag började läsa materialet hon skickade mig inför intervjun. Men det verkar vara en tjej med 1000 järn i elden. Bara boka tid för en intervju var lite mer jobb än jag planerat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skyller på att jag är norrlänning, vi kapar ju ord.

Fixar!

Jo, tur att du inte är från värmland

Medlem

Wanted: Dead såg små skoj ut. Kanske blir ett köp beroende på vad det får i betyg.

Medlem

Kände igen namnet från MGS5 direkt när jag såg artikeln men som nämns i intervjun var det en stund sedan man såg eller hörde något om henne. Kul, alltid roligt med den här typen av inblick.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Vilken kvinna! Begåvad, driven och vacker.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

eld
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Spelproducent? Tillåt mig tvivla. För vilka spel då?

Till alla andra: var inte såhär

Medlem

Kul att se en intervju med henne. Hoppas hon får vara med i många spel till
Fz kanske kan bjuda över henne på surströmming någon gång framöver för nästa gång ni ska ha intervju

Skribent
Skrivet av ForrestFox:

Kul att se en intervju med henne. Hoppas hon får vara med i många spel till
Fz kanske kan bjuda över henne på surströmming någon gång framöver för nästa gång ni ska ha intervju

Är väl jag och Daniel som får sköta det. Alla sörlänningar i redaktionen lär fly fältet. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av eld:

Till alla andra: var inte såhär

Man blir dock nyfiken på varför hen misstrodde att hon skulle vara spelproducent.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Man blir dock nyfiken på varför hen misstrodde att hon skulle vara spelproducent.

Jag svarade honom och han svarade tillbaka att han inte läst hela intervjun. Så det var väl lite det, all good.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Haha, vad är det för fuskgener? Snygg, mångbegåvad, gamer och verkar ha ett genuint intresse och faktiskt intressant bakgrund och fascination för spel och studios! Kul intervju! Jag läste mellan raderna att det verkar som om hon kommer att börja släppa musik, alternativt medverka i någon musikal.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Haha, vad är det för fuskgener? Snygg, mångbegåvad, gamer och verkar ha ett genuint intresse och faktiskt intressant bakgrund och fascination för spel och studios! Kul intervju! Jag läste mellan raderna att det verkar som om hon kommer att börja släppa musik, alternativt medverka i någon musikal.

Tror hon redan stått på scen och sjungit innan hon började med spel. Hon sjöng ju även Quiet's theme några gånger live under MGS5s marknadsföring, och det verkar ju som hon vill göra mer musik. Den bilden fick jag också av svaren.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar