Börja spela wow?

Medlem
Skrivet av Axel_von_Färsen:

Jag har inte fel gällande retail för en helt ny spelare som TS är. Nya spelare/helt nya konton måste levla igenom Exiles Reach och en introduktion i Battle for Azeroth innan de åter kan prata med Chromie för att välja expansion. Default kampanjen för nya spelare är BfA.

Du lurar TS om du menar att en helt ny spelare i Classic kan nå level 70 på 3-4 in game dagar, likaså att världen kryllar med levlare. Världen och chatten är full med boosts av alla dess slag + att Blizzard själva säljer en boost i spelet för att folk ska hoppa över 1-58 content.

Smaken är väl som baken. I Classic har jag aldrig kickat eller blivit kickad av spelare, det sker oftare i Retail där de har ett system för att rösta ut människor. (Betänk också att dungeons inte är automatiserade i Classic, hur många grupper är ute efter att skrika LF1M tank i 2 timmar, om ens tank är sämre än förväntat? Då lider man hellre igenom grottan eller pratar med varandra och löser det. Har personligen mött mycket mer toxicitet i retail än Classic.)

Det är upp till TS, vad vill du hellre spela? Ett gammalt, "löst" spel, där spelarbasen kan vara hit & miss eller Retail, ett nytt spel som är mer eller mindre en svag kopia av Diablo 3 i kombination med en spelarbas som inte pratar med varandra utanför gillen.

Förövrigt är Classic 2019 på en RP-server tusen gånger bättre än TBC Classic, det var då mycket av DKP och boosting kulturen befästes (för att Blizzard inte agerat mot den).

Osäker om man får nämna specifika privatservrar eller om det går mot reglerna, dock är dessa i vissa fall att föredra eftersom de servrarna bemannas av riktiga GM:s/mods. Boosting där existerar i princip inte (för det finns inget ekonomiskt incitament).

Aha okej. Jag har inte levelat ett helt nytt konto sen dem införde Exiles-reach därav trodde jag inte att dem tvingade på spelaren en viss väg.

En helt ny spelare drar 70 på 3-4 in-game dagar, med addon Men visst, jag kan gå med på att en ny spelare inte förväntas modda sitt spel med massa hjälpmedel. Så jag tar tillbaka det!
Men världen i TBCC kryllar med levelare. Om det är så att jag har haft den turen att alltid stöta på massa folk när jag levelat vet jag inte. Har både gubbar på Gehennas och Pyrewood Village. Aldrig haft en "tom" zon.

Sen är det som du säger. I retail har dem ett system där man röstar ut spelare man ej är nöjd med. Men i Classic kan party-leadern kicka utan någon förvarning, vilket har hänt många gånger (Dock har oftast DPS rykt då dem ev. är lättare att ersätta).

Jag föredrar classic över retail alla dagar i veckan, men jag kan med gott samvete erkänna att officiella classic är en shitstorm i jämförelse med retail.
Därav gör jag enbart runs med guildet eller polarna. Att pugga något är bara frustrerande och GDKP-vägen är något jag håller mig långt borta ifrån.

Medlem

Jag är jättenoob, tycker wow var snällt mot mig. Varje gång (massor) jag frågade I chatten fick jag hjälp.

Jag stressade inget I classic.

Bra att ha en vänn som kan mer.

Edit: glömde det viktigaste... Jag hade kul!

Medlem

Retail NEJ

Classic Kanske men det är snart dött.....

Medlem
Skrivet av Calzune:

Är det värt att börja spela wow?
Jag spelade aldrig wow när jag var liten (är 30 nu) så jag missade den hajpen helt.
Jag vill börja lira ett mmorg och lirar just nu ffxiv men ingen jag känner spelar varken ffxiv eller wow så just nu spelar jag ensam vilket är lite tråkigt.
Jag testade wow för ett tag sedan och fokuserade alldeles för mycket för att komma till maxlevel men när jag väl blev maxad så blev jag lite lost i allt och eftersom att jag spelar själv så tröttnade jag direkt... Tips?

Började också att spela furry-simulator nyss och måste säga att jag har haft sjukt mycket trevligare i det än wow.

Det är ett riktigt mmo fortfarande skulle jag säga. Jämfört med wow som är ett singel player spel där du stöter på andra spelare ibland. De man gör instanser ihop med skulle lika gärna kunna vara ai.

12
Skriv svar