När Overwatch 2 släpps blir det inte möjligt att återgå till originalet
Är inte sugen på att spela någon av dom. Tycker dom förstört ettan genom att trycka in e-sport i allt och balanserat allt efter esport. Allt de roliga är borta.
Är inte sugen på att spela någon av dom. Tycker dom förstört ettan genom att trycka in e-sport i allt och balanserat allt efter esport. Allt de roliga är borta.
Jag håller med. Jag tröttnade ganska fort på spelet när de uppdaterade allting stup i kvarten för att E-sportarna gnällde...
Segt, tycker inte 5v5 var en uppgradering alls, stridera är över på ett ögonblick, utan cc dominerar till exempel genji utan att man kan motreagera och utan sköldar kan Widow som redan är otroligt stark vinna hela matchen.
PvEn som kommer senare är det enda som lockar i nuläget. Skönt att dom äntligen slänger 2cp i alla fall.
Är inte sugen på att spela någon av dom. Tycker dom förstört ettan genom att trycka in e-sport i allt och balanserat allt efter esport. Allt de roliga är borta.
Hmm, vad var ”det roliga” som är borta nu?
Segt, tycker inte 5v5 var en uppgradering alls, striderma är över på ett ögonblick, utan cc dominerar till exempel genji utan att man kan motresagera och utan sköldar kan Widow som redan är otroligt stark vinna hela matchen.
PvEn som kommer senare är det enda som lockar i nuläget. Skönt att dom äntligen slänger 2cp i alla fall.
Om spelet går fort borde väl Widow vara dålig, alternativt att hon måste träffa sitt första skott varje gång innan hon blir översprungen?
Om spelet går fort borde väl Widow vara dålig, alternativt att hon måste träffa sitt första skott varje gång innan hon blir översprungen?
Beror väll på vilken nivå man spelar, stöter på sådana relativt konstant själv, och då är det bara att hoppas på att man har en lika skicklig skytt själv ellar spela kring sköldar om banan tillåter. Svårt att springa ner en Widow på både höjd och distans för övrigt, det som jag menar går fort är striderna inte att alla rör sig snabbare - vilket Widow är en del av.
Hmm, vad var ”det roliga” som är borta nu?
Skills för att balansera enbart för e-sport. Symmetra tex total förstörde dom. Tog bort en massa skills. Berga sönder.
Casual läget gjordes om till mer av uppvärmning för comp. Sitta i kö pga vilken klass du vill spela. Och enbart 2 av varje klass.
Hela idén va med overwatch va att man byta runt Heroes för att kontra andra laget.
Enbart för att tvinga folk in i comp läget och spela som dom.
Segt, tycker inte 5v5 var en uppgradering alls, stridera är över på ett ögonblick, utan cc dominerar till exempel genji utan att man kan motreagera och utan sköldar kan Widow som redan är otroligt stark vinna hela matchen.
Jo, det är jävligt mycket skönare att slippa dubbla tanks. Dom va mest där som ult-farm ändå.
Genji har jag alltid hatat och utan CC, ligger mitt hat ändå på typ samma ställe. Nog för att det är så jävla skönt att slippa all hemsk CC. Finns inget värre än att tappa kontrollen på sin karaktär. Väldigt bra val att dra ned på det
Widow har sin plats men det är mest i openings eller några specifika maps
Skills för att balansera enbart för e-sport. Symmetra tex total förstörde dom. Tog bort en massa skills. Berga sönder.
Casual läget gjordes om till mer av uppvärmning för comp. Sitta i kö pga vilken klass du vill spela. Och enbart 2 av varje klass.
Hela idén va med overwatch va att man byta runt Heroes för att kontra andra laget.
Enbart för att tvinga folk in i comp läget och spela som dom.
Symmetra blev ju användbar, och fick en bra plats för olika setups.
Det finns så man kan välja fritt bland heroes i ett spelläge. Typ ingen som spelar det för det är totalt värdelöst
Nä, inte alls enbart för det. Det va för att balansera spelet. Va så extremt tråkigt att se 3 tanks, 3 healers.
2,2,2 va en extremt bra update. Role Que likaså. 1,2,2 är ännu bättre.
Skills för att balansera enbart för e-sport. Symmetra tex total förstörde dom. Tog bort en massa skills. Berga sönder.
Casual läget gjordes om till mer av uppvärmning för comp. Sitta i kö pga vilken klass du vill spela. Och enbart 2 av varje klass.
Hela idén va med overwatch va att man byta runt Heroes för att kontra andra laget.
Enbart för att tvinga folk in i comp läget och spela som dom.
Intressant, väldigt få i communityn som tyckte Symmetra var bättre förr men smaken är som baken. Auto-aim/aim-lock är inget jag personligen förespråkar i ett competitive FPS, men hursom.
2-2-2 eller role lock är också en smaksak huruvida man tycker det är bra eller dåligt för din egna spelupplevelse, men det har utan tvekan höjt matchkvaliteten i spelet. Spelet var balanserat kring 2-2-2 även när det inte var låst. Det var ett lottohjul varje gång du köade, mötte du ett lag som hade tanks och supports medan du hade random DPS onetricks kunde du inte vinna. Detta är en bättre lösning, enligt mig då.
Helt ärligt, brukar inte bry mig så mycket om hur utvecklare utvecklar sitt spel, men utvecklarna av overwatch är fan helt och hållet inkompetena.
Utveckla gärna, är intresserad att höra!
Beror väll på vilken nivå man spelar, stöter på sådana relativt konstant själv, och då är det bara att hoppas på att man har en lika skicklig skytt själv ellar spela kring sköldar om banan tillåter. Svårt att springa ner en Widow på både höjd och distans för övrigt, det som jag menar går fort är striderna inte att alla rör sig snabbare - vilket Widow är en del av.
Widow kan vara jobbig, men det finns gott om karaktärer att kontra henne. Tror tvärtom att hon kommer bli svagare i 5v5, och allt bevis av det jag spelat i beta och sett i pro play verkar backa upp det. Hon har sina maps, Circuit Royal/Junkertown/Dorado etc, men är långt ifrån obalanserad i nuläget i alla fall.