Rykte: Amazon och Sony diskuterar God of War-serie

Robot
Rykte: Amazon och Sony diskuterar God of War-serie

Och den sägs vara med riktiga skådespelare, inte animerad.

#Amazon, #God-of-war, #nyhetstips, #tv-serie


Medlem

Faktiskt inte helt negativt inställd till det...

Iaf om det inte ser ut som Clash of the Titans utan helst senast GoW...

I havn't really seen anything like that?

Kanske bättre som film dock... Ska det va live-action och inte se pajjigt utan episkt ut så lär det ska till en ordentlig budget.

Typ lite Pacific Rim fast midgård och titaner ist för stilla havet och aliens... Episkt!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Christopher Judge är mitt självklara val som Kratos!

Han är ju den legendariska karaktären Teal'C från Stargate SG-1, så varför inte inte låta han oxo axla & växa ett skogskägg som huvudpersonen i den här serien?

Teal'C dricker kaffe
https://www.youtube.com/watch?v=1htKBjuUWec


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem
Skrivet av Zebulone:

Christopher Judge är mitt självklara val som Kratos!

Han är ju den legendariska karaktären Teal'C från Stargate SG-1, så varför inte inte låta han oxo axla & växa ett skogskägg som huvudpersonen i den här serien?

Teal'C dricker kaffe
https://www.youtube.com/watch?v=1htKBjuUWec

Nja nog för att hans röst gör sig bra till Kratos men han har helt fel etnicitet

Skribent

Nu är vi ute på hal is. Håll er i skinnet och låt det inte spåra ur.

Medlem
Skrivet av Cane:

Nja nog för att hans röst gör sig bra till Kratos men han har helt fel etnicitet

Kratos har ju ask-grå hudfärg, inte direkt naturligt. Tror definitivt det hade gått att lösa med smink/CGI och om de nu kör skäggvarianten tror jag Christopher Judge hade funkat bra.

Tror inte det hade fått lika mycket backlash som tex den svarta dvärgdrottningen i Lotr (DET ÄR INGET JAG BRYR MIG OM!) uhum... Som sagt just pga att han faktiskt gör rösten till Kratos och är lustigt nog mycket mer känd för det än den originala röstskådespelaren plus att Judge är omtyckt av både GoW och Stargate fans. Det är tom Judge some kommer upp när man söker på Kratos VA och inte Terrence Connor Carson som även fast han gjorde rösten tidigare har så har jag svårt att tro att många känner till vem han är.

Ett större problem är väl att han börjar bli lite gammal?

Medlem
Skrivet av Zebulone:

Christopher Judge är mitt självklara val som Kratos!

Hur rörlig är han nu?

En av anledningarna till att Ragnarök blev försenat är för att Judge genomgick en ryggoperation, en knäoperation och bytte ut båda höftlederna. Han kunde inte gå innan detta.

Quake-konnässsör
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu är vi ute på hal is. Håll er i skinnet och låt det inte spåra ur.

Låt det spåra ur, det kommer bli roligt.

Inte för att jag tycker att en serie behövs, vet inte vad det kan bidra till heller. Kanske tiden innan Kratos blev Kratos, för gud-dödande scener lär de aldrig få till bra i serien skulle jag tro.

Tor
Medlem
Skrivet av Zebulone:

Christopher Judge är mitt självklara val som Kratos!

Hade jag lätt också kunnat tänka mig faktiskt.

Skrivet av Fiigaro:

Tror inte det hade fått lika mycket backlash som tex den svarta dvärgdrottningen i Lotr (DET ÄR INGET JAG BRYR MIG OM!)

DET ÄR JU BRISTEN PÅ SKÄGG SOM ÄR PROBLEMET! xD

Medlem

En skäggig Rocky Balboa

Medlem

Svåriheten med castingen är väl att hitta någon som både har fysiken och en passande röst och som bör vara en hyfsad skådis.

Jason Momoa? Han är den enda jag kan komma på.

Skribent

Gerard Butler? Vet inte hur hans fysik ser ut idag, men han är ju van vid att spela skäggig spartan. Passande röst också.

Medlem

Tom Hardy, om han fixar fysiken en del kanske skulle funka. Mad Max gjorde han ändå bra, och Bane i Batman var han rätt biffig utan att ha överdrivna muskler som typ Jackman i Wolverine rollerna då han inte drack vatten på flera dagar för att musklerna ska synas bättre eller vafan han gjorde. I batman ändrade de hans röst så det kommer ju knappast vara några problem i GoW, han måste bara lik-målas först XD

Medlem

På ren fysik Henry Cavill men han har för snällt ansikte. Kanske om man kunde sätta Mads Mikkelsen ansikte på Cavill och låta Christopher Judge lägga rösten?

Edit.
Jon Bernthal kan nog funka. Eventuellt Dave Bautista.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Kratos har ju ask-grå hudfärg, inte direkt naturligt. Tror definitivt det hade gått att lösa med smink/CGI och om de nu kör skäggvarianten tror jag Christopher Judge hade funkat bra.

Tror inte det hade fått lika mycket backlash som tex den svarta dvärgdrottningen i Lotr (DET ÄR INGET JAG BRYR MIG OM!) uhum... Som sagt just pga att han faktiskt gör rösten till Kratos och är lustigt nog mycket mer känd för det än den originala röstskådespelaren plus att Judge är omtyckt av både GoW och Stargate fans. Det är tom Judge some kommer upp när man söker på Kratos VA och inte Terrence Connor Carson som även fast han gjorde rösten tidigare har så har jag svårt att tro att många känner till vem han är.

Ett större problem är väl att han börjar bli lite gammal?

Fast handlar väl inte så mycket om just hudfärg utan mer att man tar en vit person och låter en svart spela honom. Skulle aldrig vara okej på andra hållet så det är viktigt att vara konsekvent. Att använda CGI/makeup för att göra honom "vit" hade ju varit ohört osmakligt.

Känns som man borde kunna hitta en vettig skådis med ursprung från Grekland och områdena runt omkring, de är ju redan så kraftig underrepresenterade så ännu värre då att stjäla en roll från dem-

Medlem

Darko Peric från Casa de papel. 'nuff said.


signatur

Är ofta så tyst att man kan höra ett helt ton knappnålar falla.
Spelat spel sen Lode Runner var det nya heta...

Medlem
Skrivet av svartetulpan:

På ren fysik Henry Cavill men han har för snällt ansikte. Kanske om man kunde sätta Mads Mikkelsen ansikte på Cavill och låta Christopher Judge lägga rösten?

Edit.
Jon Bernthal kan nog funka. Eventuellt Dave Bautista.

Jon Bernthal hade nog kunnat fungera, inget stort fan av Dave Bautista men han hade jag nog också kunnat se som Kratos

Medlem

Jag har odlat skägg sen förra sommaren, får jag kandidera för huvudrollen?

Gnällkuk
Skrivet av almblad:

Låt det spåra ur, det kommer bli roligt.

Inte för att jag tycker att en serie behövs, vet inte vad det kan bidra till heller. Kanske tiden innan Kratos blev Kratos, för gud-dödande scener lär de aldrig få till bra i serien skulle jag tro.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Cate Blanchett - hon kan fan göra vad som helst.

Medlem

Som någon annan tidigare nämnde - Tror Jason Momoa hade kirrat Kratos bra!

Medlem
Skrivet av Cane:

Nja nog för att hans röst gör sig bra till Kratos men han har helt fel etnicitet

Inte helt och hållet fel ändå, va?

Kratos ska väl vara grek antar jag... Greker är väl typ mittemellan afrikan och norrlänning?

Om inte du tänkt att en 'helvit' skådespelare också vore fel etnicitet.

Mitt förslag?

Zach Galifianakis... Det enda som skulle kännas helt rätt och riktigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av MLundin:

Som någon annan tidigare nämnde - Tror Jason Momoa hade kirrat Kratos bra!

Nästan så att han är som gjord för rollen

Sen är han inte direkt en grym skådespelare... Men Kratos har ju ändå inte direkt ett gigantiskt känsloregister... Arg och/eller sur.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Cane:

Fast handlar väl inte så mycket om just hudfärg utan mer att man tar en vit person och låter en svart spela honom.

Men va? Låter lite som att det handlar om hudfärg ändå?

Varför spelar det någon roll? Dagens greker är inte samma som antikens greker, de finns inte kvar endast landet folk bor på.

Hela poängen med att vara skådespelare är att man ska kunna spela andra karaktärer. Man måste inte rama in folk baserat på etnicitet.

Med ditt argument borde inte Christopher Judge ha spelat kratos i spelen heller för han är inte grek. När en röst används är det ok för då syns det inte men när man ser karaktären (även fast man kan lösa det med smink och CGI) då är det helt plötsligt ett problem. Inte nog med att Kratos är inte ens människa utan en gud, redan där är han fortfarande inte en vanlig grek.

Känns bara som ett BS argument för alla TV serier och filmer innehåller folk med olika etniciteter som spelar olika karaktärer. Vikings är ett bra exempel, många nordiska skådespelare men det är amerikaner där också. Inte ok antar jag?

Tycker den här diskussionen är skum, känns som all hybris kommer från 9gag, Twitter och massa blask medier.

Medlem

Gäsp. Vad kommer här näst? Horizon the movie?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Pablo Shrieber är en bra kandidat tycker jag (han spelar för närvarande Master Chief i kommande Halo-serien bl.a.)

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Gerard Butler? Vet inte hur hans fysik ser ut idag, men han är ju van vid att spela skäggig spartan. Passande röst också.

Jag tänkte just skriva att Gerard B får förbereda sig på många sit-ups framöver

eld
Medlem
Skrivet av Cane:

Fast handlar väl inte så mycket om just hudfärg utan mer att man tar en vit person och låter en svart spela honom. Skulle aldrig vara okej på andra hållet så det är viktigt att vara konsekvent. Att använda CGI/makeup för att göra honom "vit" hade ju varit ohört osmakligt.

White chicks är sjukt rolig!

.

Terrenace C Carson, kratos voice actor fram tills nya god of war:

Shad Gaspard, kratos body-double och action-mocap artist i god of war:

Cristopher Judge, röst och mocap i god of war:

Och sen självaste kratos utan familj i ansiktet:

Jag tror det finns en röd tråd här någonstans.

1
Skriv svar