Säkerhetsläget i Ukraina

Avstängd
Skrivet av Thane:

Kan du erkänna att Ryssland gjorde fel när de gick in i Tjetjenien och att det redan borde vara självständigt?

För annars är det ganska enkelt för Ukraina att lösa. Gå in med militär i Donbas, installera Ukraina-vänliga ledare, vänta 20år. Problem solved oavsett vad folket vill idag.

Precis, det är enkelt för Ukraina att lösa, och det är precis det man hoppats på att göra.

Alla folks rätt till självständighet är en av FN-stadgans grunder. Den rätten gäller alla, oavsett om det är Tjetjenien eller Donbas.

Det gäller Katalonien, Skottland och vad det nu kan vara. Det innebär däremot inte att jag måste ha någon åsikt i åt det ena eller andra hållet i självständighetsfrågan, annat än att erkänna rätten till det. Jag tycker själv MInsk II hade varit bästa lösningen för Ukraina, om det hade implementerats av Ukraina, men gratulerar ändå Donbas i enlighet med ovan.

Frilansare
Skrivet av neocon:

Kan inte låta bli att känna att du har en lite väl ensidig och simplistisk uppfattning om Putin. Det vore inte ovanligt, och jag såg att du hade en bokrekommendation så du har ju givetvis läst på mer än gemene man. Säger inte att bilden du har av Putin nödvändigtvis är fel, men har du lyssnat på vad Putin själv har att säga någon gång? Oliver Stones intervjuserie "The Putin Interviews" är riktigt fascinerande och rekommenderas varmt.
https://youtu.be/EYH3ml0y_9w

Jepp, och jag läste också den fullständiga transkriberingen av hans tal igår. Herregud.

Skriv svar