Trådlöst tangentbord inför 2022

Medlem
Trådlöst tangentbord inför 2022

Hej

Är på jakt efter ett nytt trådlöst tangentbord till min rigg.

Har ett Logitech Wave-tangentbord idag som börjar bli gammalt. Har titta runt lite på nätet och, men känner mig lite villrådig och undrar om det är någon som har erfarenhet av ett prisvärt alternativ 2022.

Har tidigare i livet mest haft Logitech, men kan tänka mig andra fabrikat.

FPS är inte det vitala för mig då jag mest spelar rollspel och/eller spel likt ANNO-serien.
RGB är mera att se som i vägen än nödvändigt. Dock bra om man kan lysa upp knapparna då jag spelar en del nattetid. men helst i ett enhetligt ljus,
Programmerbara knappar (t.ex. G1-12) är heller inget jag använder.

Det viktiga är att tangentbordet uppfyller:

- trådlöst så att det går att flytta från skrivbordet.
- Mekaniskt
- Numeriskt tangentbord
- Media-knappar (de mest centrala)
- Någorlunda lätt att rengöra.
- Handlovsstöd.
- Prisvärt ca 1000-1500 kronor. Gärna lägre.

Kopplingen bör helst vara Bluetooth.

Tacksam för förslag

Medlem

Kan verkligen inte rekommendera att kopplingen ska vara bluetooth.

Medlem

Jag kör med ett Logitech G915, stämmer överrens med allt du söker, dock en bra slant dyrare tyvärr. Tycker dock det är värt vartenda öre.

Den har både Bluetooth och dongel, vilket är smidigt för mig för att skifta mellan min egen dator och jobbdatorn. Kan dock inte rekommendera att köra Bluetooth för gaming om det är inte är ett måste av någon anledning.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag har ett anne pro 2 hemma som jag inte använder längre och precis lagt ut på blocket, skicka pm om det är något intressant. Uppfyller nog inte alla kraven ovan dock

Medlem

Hej igen

Har tittat lite på Logitech G613, är det någon som har erfarenhet av det ?

Har även titta på Logitech K270, är det någon som har erfarenhet av det ?

Utveckla gärna nackdelar med Bluetooth, bör man istället ha som jag har idag en separat dongel?

Isf är det någon som har erfrenhet Logitech Unifying?

Är det Lightspeed ersatt unifying som trådlös teknik idag?

Tacitile eller Clicky, vad är skillnaden och vilket bör man köpa?

Vad finns det för alternativ till Mekaniskt tangentbord idag, och är det så pass stor fördel att det motiverar ett mekaniskt tangentbord? Har som sagt ett gammalt tangentbord idag, som är pre-mekaniska tangentbord.

Medlem
Lite mera om G915
Skrivet av Force:

Jag kör med ett Logitech G915, stämmer överrens med allt du söker, dock en bra slant dyrare tyvärr. Tycker dock det är värt vartenda öre.

https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/product...

Den har både Bluetooth och dongel, vilket är smidigt för mig för att skifta mellan min egen dator och jobbdatorn. Kan dock inte rekommendera att köra Bluetooth för gaming om det är inte är ett måste av någon anledning.

Hej

Såg ditt inlägg och noterade at detta tangentbord går att få både med och utan numeriskt tangentbord.
Vad är din erfarenhet av detta tangentbord, är det prisvärt och isf skall man välja TACTILE eller CLICKY-variant?
Vad är skillnaden?

Medlem

Jag har haft ett par trådlösa logitech g613 om jag inte missminner mig. Bägge hade problem med "chattering" efter ett tag. Synd, för i övrigt var dom grymma. En snabb googling visar att jag inte var ensam.

Medlem
Skrivet av frippeak:

Hej

Såg ditt inlägg och noterade at detta tangentbord går att få både med och utan numeriskt tangentbord.
Vad är din erfarenhet av detta tangentbord, är det prisvärt och isf skall man välja TACTILE eller CLICKY-variant?
Vad är skillnaden?

Precis, jag kör med numeriskt då jag skriver en del siffror i jobbet och måste ha en sådan känner jag då!

Jag tycker det är mycket prisvärt, haft det i ca 6 månader, och det fungerar väldigt bra. Tactile har fortfarande en del motstånd, och man känner ordentligt att man har tryckt ner en tangent, fast det är tydligare på Clicky fast då låter det betydligt mer också. Jag kör på Tactile själv.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag använder följande. Helt trådlöst, bakgrundsbelyst med vitt ljus. Ingen RGB eller annat lull. Den enda nackdelen är att ljuset släcks när du inte använder det, och så tänds det när du håller händerna över det. Finns ingen möjlighet att ha det tänt konstant. Dock inte mekaniska brytare. Men för denna pengen så får du offra något om du vill ha kvalitet också.

https://www.pricerunner.se/pl/111-5052200/Tangentbord/Logitec...

Om du vill ha handledsstöd så är det billigare att köpa till separat.

https://www.pricerunner.se/pl/1618-3200104541/Okategoriserat/...


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar