Microsoft ämnar köpa Activision Blizzard för 68 miljarder dollar

Skribent
Skrivet av Miindz:

Tänk om WoW hade ingått i Game Pass? Lol

Hade kunnat bli riktigt bra faktiskt. Microsoft gör bra grejer numera.

Eller tänk om WoW släpps på Xbox Game pass, dvs på konsol. haha

Den tanken är ju helt sinnessjuk egentligen, men inte helt orimlig nu då det finns flera MMO på game pass.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av tarantino:

Halleluja. Bobby Kotick kommer att stanna kvar på Activision Blizzard efter Xbox Acquisition
"Tillsammans kommer Bobby och Phil att arbeta tillsammans för att säkerställa övergången till detta spännande nya kombinerade företag."

Källan?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Avstängd

Definitivt en game changer. WoW till konsol?

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Hoppsan!

Det här kommer att innebära en väldig massa postiva saker:

  • Activision/Blizzard kommer att rensas ut då MS har en helt annan syn på arbetsklimat och inkludering etc. Kotick har sin exit-strategi ordnad.

  • En jäkla massa spel kommer till Game Pass!

  • Många studios kommer att kunna sätta igång med riktiga projekt istället för att vara supportstudios på Call of Duty.

  • Blizzard kan fokusera på att göra riktiga spel

.

Ska bli fantastiskt spännande att följa det här nu!

Jag hoppas de plockar upp Raven ur CoD-träsket och låter dem börja göra egna spel igen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

måste säga är enda sätte rädda Activition blizzard är nog detta. Hittils har det get postive effect. När MS öppnar plåndboken, ännu.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag hoppas de plockar upp Raven ur CoD-träsket och låter dem börja göra egna spel igen.

Verkligen, det finns oerhört mycket potential i den här affären bortom "omg CoD". Activision har ju strypt en mängd studios de senaste åren.

För att inte tala om Blizzard som kanske kan hitta tillbaka nu när det fokuseras mer seriöst.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av vamp:

Ni måste verkligen släppa det här med enskilda produkter. Det här uppköpet är en del i en betydligt större strategi än bara XSX och XSS. Du spenderar inte 68 miljarder för att förändra nuläget, du spenderar 68 miljarder för att ändra framtiden.

Jag hoppas du har rätt och detta inte är ett postulat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Issue:

https://nordic.ign.com/xbox-series-x-1/53009/news/bobby-kotic...

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Verkligen, det finns oerhört mycket potential i den här affären bortom "omg CoD". Activision har ju strypt en mängd studios de senaste åren.

För att inte tala om Blizzard som kanske kan hitta tillbaka nu när det fokuseras mer seriöst.

Kan vi börjar våga hoppas på ett nytt Jedi Knight?

Eller kanske till och med att Starcraft Ghost återupplivas?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Exceptionellt bra timing man kan undra om Microsoft betalt för smutskastning av Activision/Blizzard? Troligen inte utan dom passade väl på. Vad blir nästa stor affär. Nintendo köper Sega. Sony köper Ubisoft?

Sega kommer förr eller senare hamna under MS, konstigt att dom inte redan gjort det. Deras samarbete kommer sluta i det.

Medlem

Vågar man hoppas på att det blir bättring på Call of Duty serien? Har gått utför sedan många år tillbaka...

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Hoppsan!

Det här kommer att innebära en väldig massa postiva saker:

  • Activision/Blizzard kommer att rensas ut då MS har en helt annan syn på arbetsklimat och inkludering etc. Kotick har sin exit-strategi ordnad.

  • En jäkla massa spel kommer till Game Pass!

  • Många studios kommer att kunna sätta igång med riktiga projekt istället för att vara supportstudios på Call of Duty.

  • Blizzard kan fokusera på att göra riktiga spel

.

Ska bli fantastiskt spännande att följa det här nu!

Crash, Spyro, Conkers <3, Starcraft. Massor av bra IP också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ett mer än gigantiskt uppköp. Ändrar absolut ingenting för mig, aldrig köpt xbox och närmsta jag kommit att gilla Activision är StarCraft 2, som jag inte kört senaste 2 åren. Jag hoppas Microsoft kan vara brutal i att köra ut de som påverkat arbetsmiljön negativ.

Medlem

Det här var en bra överraskning.
Sen får vi väl se om det igenom.

Medlem
Skrivet av Issue:
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lilagröt:

Microsoft släpper väl de flesta spelen utanför sin egna butik. Så det är nog ingen risk att cod blir Xbox exklusivt. Däremot kanske Playstation konsolerna blir utan.

Jag skulle ha varit tydligare och skrivit konsolexklusivt. Att de kommer släppas på PC ser jag som en självklarhet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag undrar om alla är lika pepp på gamepass när Microsoft väl höjer priset på tjänsten för att finansiera alla inköp? En stor del av planen är nog att få in så många användare på tjänsten som möjligt med hjälp av ett lågt pris, sedan kommer prishöjningen.

Jag har både xbox och playstation för att förekomma arga xbox fanboys.

Medlem

Nu är min nästa dröm EA. Oh hehehe mohahahaha.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Detta kan bli sista chansen för Blizzard att bli bra igen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan vi börjar våga hoppas på ett nytt Jedi Knight?

Eller kanske till och med att Starcraft Ghost återupplivas?

Ooh, ja nu är allt möjligt! Så som Xbox har hanterat sina övriga studios så är inget omöjligt. Det kommer att innebära en oerhörd kreativ frihet för Actiblizz-studios som de inte är vana vid. Grym potential i detta.


signatur

Jump in.

Medlem

Fy fan. Fan boys kan tycka vad dom vill, men detta är en snuskig deal.
Netscape-vibbar, går all in för monopol. Helt otroligt dåligt för branchen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NuZ:

Crash, Spyro, Conkers <3, Starcraft. Massor av bra IP också

Japp. Bra studios, massor av IP. Det här kommer att bli riktigt trevligt.


signatur

Jump in.

Medlem

Metaverse xbots assemble.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det känns som att vi har gått in i en ny era på något sätt och den känns inte jättemysig.

Dex
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan vi börjar våga hoppas på ett nytt Jedi Knight?

Eller kanske till och med att Starcraft Ghost återupplivas?

Skrivet av Mortaigne:

Japp. Bra studios, massor av IP. Det här kommer att bli riktigt trevligt.

Alla snackar mycket om befintliga IP och vad dom kan göra med dom. Är det bara jag som är mer nyfiken på vad studiona kan göra för något nytt istället?
Är redan så mycket remasters/remakes/uppföljare osv i branschen och jag är mer hoppfull att sådana här uppköp gör att studiona får satsa på något helt nytt istället och skapa nya IP och inte bara köra vidare på gamla spår.

Medlem

Wow sub med Xbox subscription.
Ja jätte jätte tack

Edit
Är det redan klart eller?
https://mobile.twitter.com/xbox/status/1483431175041347584

Steam nästa? 😂😂

Skribent
Skrivet av Dex:

Alla snackar mycket om befintliga IP och vad dom kan göra med dom. Är det bara jag som är mer nyfiken på vad studiona kan göra för något nytt istället?
Är redan så mycket remasters/remakes/uppföljare osv i branschen och jag är mer hoppfull att sådana här uppköp gör att studiona får satsa på något helt nytt istället och skapa nya IP och inte bara köra vidare på gamla spår.

Ja absolut, det håller jag med om.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tänk OM dom nu skulle dubbla priset på GamePass.... Säg att det kommer kosta 300kr/mån. Är det värt det?
Jag är fan inte sugen på att lägga 300kr/mån på GamePass för att de köpt upp en studio där jag personligen redan äger de flesta spelen. Jag hade varit nöjd att betala nuvarande summa för att spela Starfield och andra Bethesda spel i framtiden. För vem vet, kanske inte får spela Diablo förens 2025😂

Det känns som vi som spelar på alla plattformar bara kommer få bränna mer pengar...

Medlem

Kommer Microsoft tillslut bli för spel vad universal+Spotify är för musiken?
Finns inte spelet på gamepass så kommer ingen spela det?
Kommer nog inte bli så eftersom det är stor skillnad på medierna, men man börjar fundera lite...

Medlem
Skrivet av Whisp:

Kommer Microsoft tillslut bli för spel vad universal+Spotify är för musiken?
Finns inte spelet på gamepass så kommer ingen spela det?
Kommer nog inte bli så eftersom det är stor skillnad på medierna, men man börjar fundera lite...

Haha då får de nog köpa upp rätt så mycket mer. Bara Ubisoft och EA har ju bibliotek som täcker typ topp 10 av mest sålda spel varje år.
Men om de ändå har den utvecklingen så fine, betalar hellre för en tjänst än 3-4. Låt dom äga allt😅

Skriv svar