Sony köper Crunchyroll för 1 miljard dollar

Medlem

Robotech kommer att komma till Funimation. I en bättre utgåva än dem DVD remaster's som kom för flera år sedan.

Medlem

Nämnvärt är väl att crunchy började som pirat sida, med bra management kan man komma långt.

Tror inte jag kan kolla på Robotech för att jag vant mig vid japansk tal Freeman.

Det finns så varierad anime så för mig är "jag gillar inte anime" samma sak som att säga "jag gillar inte filmer".

Quake-konnässsör

Netflix kanske inte precis konkurrerar med Crunchyroll, men jag ser att mer och mer anime kommer ut på Netflix och det är ju najs. Var prenumerant på Crunchyroll för några år sedan, men blev så trött på att de ständigt gjorde reklam för serier som inte ens hade fått licens i Europa och enbart i usa, och efter det blev man irriterad och sen försvann prenumerationen.

Roligt att blev en sådan stor affär ändå, vet att Crunchyroll även har beställt serier som man följer, får hoppas att de serierna kommer ut även efter denna affär med Sony.

Medlem

Oj det var som tusan.
Ja Sony är juh ett underhållningsföretag i grund o botten o ägnar sig även åt mer saker än Playstation som man ibland lätt glömmer bort med tanke på hur stora de är med just Playstation delen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av realcyngken:

Nämnvärt är väl att crunchy började som pirat sida, med bra management kan man komma långt.

Tror inte jag kan kolla på Robotech för att jag vant mig vid japansk tal Freeman.

Det finns så varierad anime så för mig är "jag gillar inte anime" samma sak som att säga "jag gillar inte filmer".

Mer värt det att se Macross istället. Vilket är japanska namnet på serien som importerades som Robotech. Robotech 2 var någon helt annan serie än Macross, så inte canon. Men de försökte föra in de där andra serierna i någon sorts egen Robotech canon vilket bara blev en ologisk röra.

Tex mer moderna Macross Frontier som utspelar sig efter originalet. Släpptes 2008. Finns en serie och två filmer. Mycket bra enligt min mening.

Opening:

Före Frontier så släpptes serien Macross 7 1994. Det var uppföljar serien till Macross som fortsatte "metaploten". Före det kom det endel miniserier och filmer som rörde gränslandet runt första serien men som inte fortsätter metaplot. Den blev mest känd för musiken med Bandet Firebomber i serien som kommit ut sedan på massor av skivor tydligen. Alla var inte ett fan då en del tyckte det gick överstyr med fokuset på musiken i serien, men andra gillade det. Frontier anses bättre generellt.

Opening

Sedan 2002 kom det ut en Prequel miniserie på fem avsnitt. Macross Zero. Som utspelar sig före första serien just efter Macross kraschat på jorden då det uppstår en konflikt mellan FN och anti FN styrkor om vad som skall göras av vraket. Karaktärer från Första serien finns med här som Roy Focker etc. Ger även en tydlig början till Metaplot.

Senaste serien, som utsepelar sig 8 år efter Macross Frontier är Macross Delta. Den har jag ej sett än så vet ej om den är bra eller ej. Men släpptes 2016.

opening:

Quake-konnässsör

@Aletheides, Macross Frontier is good shit det.

Avstängd

Enda jag haft det för förut var naruto. Hade ett tag under boruto med men det är inte lika bra.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar