Spelcirkeln podcast

Medlem
Spelcirkeln podcast

Nog finns det kanske tillräckligt med podcasts om spel, men här är ännu en - som är personlig och trevlig och med rätt bra ljudkvalitet.

Spelcirkeln har funnits sen hösten 2018 och är uppe i 48 avsnitt. Vi var från början en spelcirkel (som bokcirkel fast med spel). Alltså så spoilar vi skiten ur spelen vi pratar om. Lite som podden "Efterspel" från 2016 eller nyare podden "Nytt spel plus" - två poddar jag varmt också rekommenderar (vars kreatörer jag vet är delvis aktiva här på FZ).

De flesta spelen vi tar oss an är kortare spel, ofta indie, med fokus på story eller budskap.

Vi pratar även om annat. Spelmusik exempelvis, eftersom många av oss är musiker. Eller så går vi igenom olika genres inom spel. Eller så berättar vi små noveller vi skrivit som baseras på spel (avsnitt vi kallar "Story Mode").

Vi är inga journalister eller liknande, och poddar bara för att det är fantastiskt kul att prata om spel i goda vänners lag.

- Instagram: Spelcirkelnpodden
- Facebook: Spelcirkeln - Podden
- Random podcast-appar: ja, vi finns på de flesta tror jag
- Soundcloud: Spelcirkeln

Spelcirkeln är:
* trevlig och personlig
* med flera återkommande deltagare, där jag - Alexander - oftast drar ihop allt
* en podd som släpps sporadiskt, drygt 1 gång i månaden
* ofta om singleplayer-spel och indie-spel
* med avsnitt på 60-180 minuter
* ett gäng musiker som älskar spel
* amatörer
* sponsrade av en folkölsbutik (!)

Spelcirkeln är inte:
* en nyhetspodd
* med fokus på multiplayer eller spelmekanik
* en podd som siktar mot stjärnorna
* bara med dudes bakom mikrofonerna
* särskilt aktiva på sociala medier

Om du blir överväldigad och inte vet var du ska börja så rekommenderar jag något av musikavsnitten, förslagsvis avsnitt 16 eller 47. Eller avsnitt 14 som är som en ljudbok - perfekt i sommarens hängmatta.
FYI så är vi varmare i kläderna och har något bättre ljudkvalitet från ca avsnitt 10 och framåt.

Trevlig sommar!
Prata spel!

Medlem

Kul!! Tycker det låter som en podd för mig, så ska lyssna under semestern.

Dock ser jag redan nu att ni gått i samma fälla som många andra poddar: Att avsnitten blir allt längre! För mig är det på riktigt en tröskel för att börja lyssna. Särskilt på nya poddar.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Kul!! Tycker det låter som en podd för mig, så ska lyssna under semestern.

Dock ser jag redan nu att ni gått i samma fälla som många andra poddar: Att avsnitten blir allt längre! För mig är det på riktigt en tröskel för att börja lyssna. Särskilt på nya poddar.

Kul att du kan tänka dig att ge oss en chans!

Hehe det stämmer, vi brukade hålla oss till drygt en timme men nu kör vi ofta ca 2 timmar. Har dels att göra med att vi förr släppte avsnitt varannan vecka ist för månadsvist. Kunde vara kul att försöka få till ett kortare avsnitt igen dock, som en utmaning! Vi får se hur det blir

1
Skriv svar