Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag är i samma sits. Springer mycket och gärna minst en timme varje gång, men jag drog på mig en skada i juli (överansträngt muskelfäste vid knät) så det har varit noll löpning sedan dess.

Nu har skadan äntligen läkt och jag är igång igen med löpträningen, men när det gäller huvudet så är det tvärtom hos mig — huvudet vill jättemycket!

Jag vill komma i maratonform igen så att jag kan springa massa lopp men jag får tvinga mig att ta det lugnt för kroppens skull. Gäller att bygga upp i lagom takt och tänka långsiktigt, dock lättare sagt än gjort ibland. 😅

Ah men huvudet vill springa och springa mycket.. men mitt problem är dels lite rädsla att slita sönder mig.. och just nu är jag kanske 13-14 minuter från mitt pb på milen. Sen tror jag aldrig jag kommer ner till det igen, ålder och träningsvilja än finns inte riktigt där längre🙂
Hade ett rejält bakslag igår igen.. har känts bra ett tag, men igår var det jobbig och gjorde ont av att bara vara stilla.. men bättre idag igen..

jag har lyxen att ha löpband hemma med vilket underlättar rehab rätt mycket i mitt fall

Medlem

Vårt sedvanliga sensommarLAN gick av stapeln igår, fem trogna +30-grabbar som spelade gamla godingar i dryga 12 timmar.
Har precis packat upp hela burken igen så nu går jag in i nästa vecka med nyfunnen energi (:


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

<Uppladdad bildlänk>

Vårt sedvanliga sensommarLAN gick av stapeln igår, fem trogna +30-grabbar som spelade gamla godingar i dryga 12 timmar.
Har precis packat upp hela burken igen så nu går jag in i nästa vecka med nyfunnen energi (:

Ser väldigt trevligt ut!
Det var säkert 10-11 år sedan man släpade med sig burken till kompisar senast.
Däremot brukar vi alltid nuförtiden återkomma till att spela mutliplayer på samma skärm när vi ses hos varandra.
Har hittat nyfunnen kärlek till Tekken-serien. Tekken 6 och Tag Tournament 2 satt vi och nötte 7-8h i streck. Fantastiskt kul och enkelt att komma in i.
Roligt också att polarens barn har kommit upp i lagom ålder till spelande med oss. Fick stryk av en 6åring i Jurassic Park Warpath (PS1) nu sist. 😅

OnT:
Ska brygga kvällskaffe och fortsätta redigera på en Indiana Jones 4 parodi, där vi har dubbat över rösterna och gjort om karaktärerna till riktiga psykfall. 🤣

Medlem

Jag kokar potatis. Eller ja, ligger i sängen med nallen och väntar på att potatisen ska koka färdigt. 😅

Medlem

Påväg hem. Har lite att stå i men tänker bara på Sea of Stars. Körde lite igår och det kändes väldigt bra och jag vill gärna spela mer. Får liknande vibbar som jag fick av Dead Cells sett till kvalitet och fingerspitzengefühlen.

Reflekterar också över att ett "simpelt" spel från en liten studio kan ge liknande eller starkare känslor som ett trippel A med extra allt kan ge. Ex så känner jag minst lika mycket glädje för Sea of Stars som jag gjorde för Diablo 4. Det bevisar, för mig, att allt fluff i form av avancerad teknik/grafik egentligen inte spelar så stor roll.

Kan kanske vara värt att skapa en tråd i stil med "Små upplevelser som har gett stora känslor" eller en krönika "David vs Goliat: Indie kontra AAA"?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Funderar på vilken pizza jag ska köpa på lokala haket. Har ca 6 min promenad på mig att bestämma. Capriociosa lockar, mem en Hawaii är ju aldrig fel eller kanske en med kyckling på. 🤔

Medlem
Skrivet av Shadee:

Funderar på vilken pizza jag ska köpa på lokala haket. Har ca 6 min promenad på mig att bestämma. Capriociosa lockar, mem en Hawaii är ju aldrig fel eller kanske en med kyckling på. 🤔

Hawaii!

Glöm inte chilisåsen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sitter och väntar på bussen hem och blir uppäten av myggor medan jag lyssnar på en ljudbok.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skribent
Skrivet av Freakon:

Hawaii!

Glöm inte chilisåsen.

Blev en Du Chef. Äter på plats så finns ingen chilisås här, men köpte en fin en häromdagen i en kinabutik på Söder i Stockholm!

Du Chef

Chilisås mm.

Edit: det är tabasco på pizzan iaf!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Blev en Du Chef. Äter på plats så finns ingen chilisås här, men köpte en fin en häromdagen i en kinabutik på Söder i Stockholm!

Du Chef
<Uppladdad bildlänk>

Chilisås mm.
<Uppladdad bildlänk>

Edit: det är tabasco på pizzan iaf!

Du har det bra!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Påväg hem. Har lite att stå i men tänker bara på Sea of Stars. Körde lite igår och det kändes väldigt bra och jag vill gärna spela mer. Får liknande vibbar som jag fick av Dead Cells sett till kvalitet och fingerspitzengefühlen.

Reflekterar också över att ett "simpelt" spel från en liten studio kan ge liknande eller starkare känslor som ett trippel A med extra allt kan ge. Ex så känner jag minst lika mycket glädje för Sea of Stars som jag gjorde för Diablo 4. Det bevisar, för mig, att allt fluff i form av avancerad teknik/grafik egentligen inte spelar så stor roll.

Kan kanske vara värt att skapa en tråd i stil med "Små upplevelser som har gett stora känslor" eller en krönika "David vs Goliat: Indie kontra AAA"?

Kul att höra att spelet är bra! Har Steam och Playstationkod som jag ej aktiverat än (var med i Kickstartern). Har fastnat i Hollow Knight igen, så Sea of Stars får vänta. 🙄

Medlem
Skrivet av Shadee:

Kul att höra att spelet är bra! Har Steam och Playstationkod som jag ej aktiverat än (var med i Kickstartern). Har fastnat i Hollow Knight igen, så Sea of Stars får vänta. 🙄

Åh, Hollow Knight. Underbart spel. Sea of Stars kommer att smaka mumma efter du är klar med det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har precis spelat igenom Dear Esther för första gången.

Trodde verkligen inte att jag skulle fastna i en walking sim, som jag installerade och drog igång mest av ren tristess. Men efter ett tag så kom jag på mig själv med att vilja veta hur det slutade. (Ja, det finns ett narrativ.)

Tog mig lite mindre än två timmar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

gjort smoothie

1 citron
3 dadlar
4 äpplen
näve blåbär
några dl vatten

mmmmmmmmmmm...

samt skriver jag i denna tråd

Medlem

Sitter på Max och väntar på de tio hamburgare jag beställt att ta med. Och är så trött i skallen att jag först skrev Mortymax som mitt inloggningsnamn.

Medlem

kör lite bloodhound gang från ens barndom till eu4


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Lyssnar något generat och ofrivilligt till ljudet av när grannarna tillverkar barn... 😅
Märks tydligt att det är ganska tunna väggar i den här gamla lägenhetslängan. 😛

Medlem
Skrivet av Razken:

Lyssnar något generat och ofrivilligt till ljudet av när grannarna tillverkar barn... 😅
Märks tydligt att det är ganska tunna väggar i den här gamla lägenhetslängan. 😛

Klappa takten åt dem, så de hör det tydligt.

Medlem

Avrundar sista tiden på jobbet efter ett 12-timmars kväll/nattpass


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Försökt sova, försöken avbrutna då de misslyckats.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Razken:

Lyssnar något generat och ofrivilligt till ljudet av när grannarna tillverkar barn... 😅
Märks tydligt att det är ganska tunna väggar i den här gamla lägenhetslängan. 😛

Jag blir aldrig generad längre. Känner mest "good for them" 😁

Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag blir aldrig generad längre. Känner mest "good for them" 😁

Du får väl ta saken i egna händer och låta du också nästa gång 😉

Medlem

Svårt att sova så strökollar tuben. Scener från Tarantino-filmer. Finns en uppsjö av fantastiska scener. Tarantino är verkligen dialogernas mästare, utan tvekan.

Är sugen på att se Hateful Eight, kommer knappt ihåg den utöver början och slutet. Har dock tyvärr inte Netflix där den finns...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot

Funderar över vad jag ska göra med en vän faktiskt. Det är svårt det där när man själv upplever det som att man ger enormt mycket av sin tid och kärlek och inte får mycket tillbaka. Samtidigt kan det finnas orsaker som depression och annat som man måste ha i åtanke. Även om man till viss mån vet varför personen agerar som den gör så gör ju saker ändå ont.

Det är svårt att prata om med någon om detta också. Vem än jag skulle snacka med någon om det så vet de ju inte vad för typ av relation och historia jag och min vän har. Att berätta hela den resan skulle ta tid, och har inte den jag pratar med den informationen känner jag ofta att folk generaliserar mycket vilket inte riktigt hjälper.

Men hur långt ska det få gå? Ja, det kan väl egentligen bara jag bestämma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det känns inte så bra men jag har suttit och slösurfat på nätet typ hela dagen på jobbet.
Jag har haft en del strul med jobbdatorn senaste tiden och var i kontakt med IT-avdelning i torsdags där vi bestämde att dom skulle ringa och bestämma en tid för upphämtning av dator så snart som möjligt så dom kunde göra en ominstallation av datorn.
I fredags kom jag tillbaka efter ett jobb ute i fält och då var min dator ominstallerad. Helt utan förvarning.
Så då blev det till att försöka installera alla program jag behöver i mitt jobb. Och idag har jag suttit och väntat på att IT-avdelningen ska fixa det problem med licenser som jag haft sen i fredags. Kan tyvärr inte göra så mycket eftersom det är detta program som jag använder för att skapa nya jobb/projekt. Väldigt irriterande.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Funderar över vad jag ska göra med en vän faktiskt. Det är svårt det där när man själv upplever det som att man ger enormt mycket av sin tid och kärlek och inte får mycket tillbaka. Samtidigt kan det finnas orsaker som depression och annat som man måste ha i åtanke. Även om man till viss mån vet varför personen agerar som den gör så gör ju saker ändå ont.

Det är svårt att prata om med någon om detta också. Vem än jag skulle snacka med någon om det så vet de ju inte vad för typ av relation och historia jag och min vän har. Att berätta hela den resan skulle ta tid, och har inte den jag pratar med den informationen känner jag ofta att folk generaliserar mycket vilket inte riktigt hjälper.

Men hur långt ska det få gå? Ja, det kan väl egentligen bara jag bestämma.

Har du en så pass bra relation med den här personen att du kan vara ärlig?
Om du känner att det tär på dig kanske du bara kan säga som det är. Att du känner att er vänskap är väldigt ensidig och även om du värdesätter relationen tar det väldigt mycket av din energi att hålla igång den. Energi som du för tillfället inte har.
Men sen kan du ju också säga att om personen behöver någon att prata med är det bara att höra av sig.

Sen kan det ju också vara så att personen är introvert. Jag är själv det och mina vänner har ofta fått hålla igång våra relationer. Några har till och med sagt att jag borde börja höra av mig mer själv till dom annars kanske vår vänskap rinner ut i sanden. Men jag kan bara inte uppmana tillräckligt med energi för att orka hålla igång en massa relationer. Just nu har jag förutom min familj en nära vän och en kusin som jag umgås med. Det är allt jag behöver.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Funderar på om jag ska fortsätta Mass Effect 3, startade det igår efter att ha klarat ut första och andra delen till 100% Har spelat samtliga tre förr i dagarna, trean endast en gång. Första och andra delen är riktigt bra och underhållande spel men tredje... Vet inte om jag orkar dra igenom det dravlet en gång till. Manuset är så jävla kasst, man märker direkt att EA kom in på allvar och började pilla. Blir nog att avinstallera och börja något annat.

Riktigt synd att vad som skulle bli deras svanesång blev en brölande get som äter sten.


signatur

There is only the Emperor, and he is our Shield and Protector!

Skribent

Laddar ner CS2 🥳

Medlem

Starfeldt eller bg3?


signatur

Allätare

Moderator | Testpilot
Skrivet av OAKTHYR:

Har du en så pass bra relation med den här personen att du kan vara ärlig?
Om du känner att det tär på dig kanske du bara kan säga som det är. Att du känner att er vänskap är väldigt ensidig och även om du värdesätter relationen tar det väldigt mycket av din energi att hålla igång den. Energi som du för tillfället inte har.
Men sen kan du ju också säga att om personen behöver någon att prata med är det bara att höra av sig.

Jo det har jag. Och sådant där har vi pratat om förut men ofta vad det slutar med är att vi båda kan ibland må så dåligt att man gör saker man inte riktigt borde göra. För mig har det blivit betydligt bättre men min vän verkar stå och stampa på samma ställe.

Känns då dumt att ens nämna att man har problem i vänskapen när vi båda ( och mest då min vän) mår dåligt i perioder. Det är väl bara det att det inte riktigt hanterast på rätt sätt. Mår jag dåligt och inte vill vara med någon gör jag mitt bästa för att se till så mina vänner inte behöver oroa sig. Här blir det inte ofta så, och det lyckas alltid hända i precis "fel" tillfälle så jag blir orolig. Inte bara för vänskapen men min vän i helhet också.

Aja jag ska inte sitta här och babbla. Jag löser det där på något sätt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar