Vad gör ni nu?

Medlem

Ska precis hämta mitt tevatten.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Sitter och läser på r/ElectricScooters, inser att jag borde gå och lägga mig


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Sitter och kodar lite diverse funktionalitet och har ikväll lärt mig att RegExp i .NET har en option som aktiverar multiline matchning (\n räknas alltså inte som ett tecken utan terminator (EOL) och wildcard matchning med ".*" funkar inte som standard att göra matchningar över flera rader. :oP

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkligen inget tivoli. Det jobbigaste är nog att hur mycket jag än försöker så biter inget. Började gymma i slutet på Maj i kombination med löpträning, promenader, bättre matvanor och att fixa till mina rutiner i stort. Kroppen mår bättre, men psykiskt har inget mycket hänt sedan dess. Det är en rätt så kort period ändå, men känner inte att jag ens blivit 0.1% bättre.

Det med mycket annat jag prövat såsom att träffa mer folk då jag jobbar hemma länge hjälper bara inte. Och jag har börjat komma till en punkt nu där jag inte riktigt vet vad jag ska göra. Om jag bara ska fortsätta och hoppas det blir bättre, men frågan är ju hur länge man orkar stå ut. Att bara gå runt och må dåligt, att inte riktigt veta varför och hur man bekämpar problemet är verkligen inte kul.

Testat att prata med kurrator / psykolog? De kan ofta hjälpa en med att ta reda på varför man mår dåligt osv. Mår själv ofta skit med depression osv. Ofta skönt att bara prata av sig om inte annat.

Medlem

Kom precis hem från jobbet och är totalt slutkörd, jobbat 46 timmar sedan i fredagskväll och satana! De kommande två dagarna kommer bara spenderas i källaren iförd shorts och fotbollströja framför Tales of Vesperia....Är så jävla trött på värmen nu att jag ska göra allt i min makt att spendera så lite tid som möjligt i solen...

Moderator | Testpilot
Skrivet av xdrive:

Testat att prata med kurrator / psykolog? De kan ofta hjälpa en med att ta reda på varför man mår dåligt osv. Mår själv ofta skit med depression osv. Ofta skönt att bara prata av sig om inte annat.

Flera gånger utan större utdelning tyvärr.

Ska sägas att det känns som att det börjar bli lite bättre, men jag vågar inte riktigt gå in i de tankarna heller. Rätt vad det är så är man fast i hålet igen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av greb1989:

Kom precis hem från jobbet och är totalt slutkörd, jobbat 46 timmar sedan i fredagskväll och satana! De kommande två dagarna kommer bara spenderas i källaren iförd shorts och fotbollströja framför Tales of Vesperia....Är så jävla trött på värmen nu att jag ska göra allt i min makt att spendera så lite tid som möjligt i solen...

Amen broder! 46 timmar var förvisso saftigare än mig, men drygt 90 timmar den senaste veckan i alla fall och nu är jag ledig till på tisdag. Jippie.

Medlem

Bävar inför en emotionellt jobbig begravning imorgon. Min fru är dessutom sjuk och kan inte följa med som stöd.

Skrivet av Loxus:

Bävar inför en emotionellt jobbig begravning imorgon. Min fru är dessutom sjuk och kan inte följa med som stöd.

Jag vill att du ska veta att livet kan slå dig till marken. Sure, du kanske ligger kvar och gråter en stund. Men jävlar anamma när du kommer på fötter igen, då ska dem få se på saker! För det gäller att du tar dig upp, det spelar ingen roll hur många gånger du faller eller hur lång tid det tar att resa sig. Det som spelar roll är att du fortsätter, Du är stark, du klarar detta, & Beklagar sorgen,

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Jag vill att du ska veta att livet kan slå dig till marken. Sure, du kanske ligger kvar och gråter en stund. Men jävlar anamma när du kommer på fötter igen, då ska dem få se på saker! För det gäller att du tar dig upp, det spelar ingen roll hur många gånger du faller eller hur lång tid det tar att resa sig. Det som spelar roll är att du fortsätter, Du är stark, du klarar detta, & Beklagar sorgen,

Tänkte direkt på detta.
https://youtu.be/D_Vg4uyYwEk?t=100

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Jag vill att du ska veta att livet kan slå dig till marken. Sure, du kanske ligger kvar och gråter en stund. Men jävlar anamma när du kommer på fötter igen, då ska dem få se på saker! För det gäller att du tar dig upp, det spelar ingen roll hur många gånger du faller eller hur lång tid det tar att resa sig. Det som spelar roll är att du fortsätter, Du är stark, du klarar detta, & Beklagar sorgen,

Helt rätt. Loxus, vet att det kommer att vara svårt och för det beklagar jag. men tänk på att fundera på dom goda tiderna ni antagligen hade? efter ett tag blir det bättre och då kan du köra på det som Poisonin sa.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Tandvärks-iknande känsla i foten. Tog ett felsteg på promenad. Sissådär-skoj.

Medlem

Jag fick feber på natten så kunde inte gå på begravningen. Nu mår jag skit över det istället 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag fick feber på natten så kunde inte gå på begravningen. Nu mår jag skit över det istället 🤷‍♂️

gör inte det. vi kan inte hjälpa när vi blir sjuka. hoppas du mår bättre snart 🐷


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Gråter över avsaknaden av Daim i min Daimglass..


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Idag är det LAN! 2 gånger om året brukar vi samlas ett gäng grabbar och spela lite tillsammans.

Inledde med Killing Floor 2, och nu ska vi alldeles strax hoppa in i Warcraft 3.

Våga vägra växa upp!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Flera gånger utan större utdelning tyvärr.

Ska sägas att det känns som att det börjar bli lite bättre, men jag vågar inte riktigt gå in i de tankarna heller. Rätt vad det är så är man fast i hålet igen.

Har du provat medicin? Antidepp?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Stirrar på en fästing som nomsar i mitt knäveck


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Sitter på jobbet och funderar på att säga upp mig

Medlem

Dricker lite bärs och spelar king arthur knights tale


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Flera gånger utan större utdelning tyvärr.

Ska sägas att det känns som att det börjar bli lite bättre, men jag vågar inte riktigt gå in i de tankarna heller. Rätt vad det är så är man fast i hålet igen.

Jag tycker du ska testa och få stesolid utskrivet eller xanor. Ja det är stark skit men när min depression var som värst var det de enda som hjälpte. Men tänk på att göra en plan med din läkare innan. Tro mig allt kommer bli okej


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Mackan4762:

Sitter på jobbet och funderar på att säga upp mig

DO IT! Fantastiskt tillfredsställande att säga upp sig från jobbet, iallafall om man inte trivs.

Det vill säga om du har en plan på vad du ska göra istället annars är det dumt att säga upp sig!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

DO IT! Fantastiskt tillfredsställande att säga upp sig från jobbet, iallafall om man inte trivs.

Det vill säga om du har en plan på vad du ska göra istället annars är det dumt att säga upp sig!

Tyvärr inga planer ännu har tänkt att söka in mig på en lokförare utbildning som SJ har, låter mer lockande än att fortsätta att jobba som en undersköterska :S

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

DO IT! Fantastiskt tillfredsställande att säga upp sig från jobbet, iallafall om man inte trivs.

Det vill säga om du har en plan på vad du ska göra istället annars är det dumt att säga upp sig!

Jag sa faktiskt upp mig från ett jobb en gång utan att ha något annat jobb.. hade sparat ihop lite ”dra åt helvete pengar”. Var sjukt tillfredsställande.. hatade det jobbet från dag 1.. hade tänkt vara hemma och inte göra något ett tag. Fick nytt jobb två dagar senare🙃

Medlem

Sitter och samlar idéer och inspiration till en montage-video av DayZ som jag tänkte sätta ihop ganska snart.
Vill gärna ha något finurligt intro och jag funderar starkt att göra nåt av Ratata's låt "Någonting".

Medlem

Nyss hemkommen från jobbet...Lite spännande hur livet ändå ter sig ibland. Har under sommaren arbetat som personlig assistent. Ett arbete som jag aldrig tidigare haft ens en tanke på att testa, men så föll det sig som så i våras att jag av en tidigare arbetsgivares fru fick frågan om jag kunde tänka mig att hjälpa till i hennes bolag....Jag var riktigt osäker först och hade redan jobb fixat, men jag testade på det och har inte ångrat det en enda sekund! Har trivts som fisken i vattnet sedan första dagen och även om det kanske aldrig blir något som jag vill syssla med resten av livet så kommer det funka perfekt under tiden jag pluggar...Är så glad över att jag vågade testa på något nytt i stället för att köra på det "säkra" kortet.

På torsdag drar plugget igång igen och det är en ganska så skön känsla av att kunna gå in i den här terminen med vetskapen om att jag inte kommer behöva plocka en enda krona av CSN.

Medlem
Skrivet av Mackan4762:

Sitter på jobbet och funderar på att säga upp mig

När du sitter och tänker på det så brukar det hända. Klara bara ut ekonomin/jobb innan om du inte har ett bra fuckoff kapital.

Att byta jobb brukar ofta leda till något bättre, men det kan ta ett tag innan du är på rätt plats. Har lämnat 3 gånger när jag kände mig missnöjd, första gången av kulturen i organisationen, andra gången pg av en chef med fel i huvudet och nu senast p.g. av löften som inte blev infriade och jag kände mig seriöst besviken.

Medlem

Beundras över att bli post 1501

Medlem

Sitter och väntar på att Star Trek Online ska patchas, underhåll har pågått sedan 15 taget, började ladda ner patchen 17:30, snart 1.5 h senare är den inte klar. De som laddat hem patchen säger att servern har kraschat, och nu säger launchern att allt är nere i någon timma till.... great. #Clusterfuck

Medlem

Spelar Deaths Door. Bra men lite för labyrintigt. Svårt att navigera. Men man låser upp smarta genvägar allt eftersom vilket underlättar. Saknar en karta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar