Den officiella tråden för oss som (bokstavligen) vill byta jobb

Den officiella tråden för oss som (bokstavligen) vill byta jobb

Är du också en av alla de stackare som knegar och står i med ett jobb som inte längre känns tillfredsställande nog? Jag har på senare tid insett mer och mer att jag helst av allt vill bli allsvensk fotbollstränare, men istället blev jag en sketen journalist inom kvasi-gränslandet pr/marknadsföring som vi i vanlig folkmun kallar "speljournalistik".

Därför lanserar jag nu idén om FZ:s OFFICIELLA JOBBYTARTRÅD. Du som är FZ-medlem och allsvensk fotbollstränare ombeds kontakta mig, så byter vi helt enkelt jobb – hands down! Främst är jag bara intresserad av att byta jobb till allsvenska lag, men om det visar sig vara lågt intresse kan jag tänka mig att ta över ett lag i Superettan istället.

Visst låter det spännande?

Jag tänker mig ett jobb inom IFK Göteborg, men Kalmar FF skulle också gå bra. Det jag, från min sida, kan erbjuda är ett spännande halvtidsarbete med fokus på nyhetsrapportering, med inslag av skäll från chef Tompa och ständig stress över att hinna skriva tillräckligt med artiklar varje dag. Ibland kommer du att få åka utomlands eller recensera spel. Tiderna är minst sagt flexibla, så du får stor frihet att planera vardagarna och i undantagsfall får du tillåtelse att ta en dag off.

Obs!
Den här tråden är öppen för alla medlemmar som vill byta jobb, så även om du inte vill byta med just mig så kan du bara skriva in vilket jobb du själv har och vad du söker... Sen är det bara att hålla tummarna!

Medlem

Skitbra! Jag är tyvärr inte Allsvensk tränare, men jag skulle nog vilja åtminstone temporärt byta jobb och testa något annat! Jag är videoredigerare, men jag skulle nog helst vilja bli hästpratare. Så om du kan kommunicera med hästar, så hör av er snarast!


signatur

Videomupp

Har varit svetsare och budkille och aldrig trivts med mitt jobb..iaf inte att jobba på verkstad.
Tog tjuren vid hornen vid 29 års ålder och går nu första halvåret på en 1 1/2 årig KY-utbildning innom kylteknik, och än så länge verkar det vara toppen (om än väääldigt svårt)

Summan av kanelen: det är aldrig för sent att byta riktning


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Akademiker, filmhistoriker, amatörfilmare Och utbildad erfaren kock. Jag byter gärna allt detta mot en tjänst som Valross-skötare på något zoo. No joke! Skulle ge mig sinnesfrid att få vara nära dessa fantastiska djur. All kunskap ingår i bytet. Hör av er!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Härligt, jag känner verkligen att jag skulle behöva få vidga mina vyer lite så jag söker främst jobb som astronaut. Rymdpromenaderna och att få utföra mina behov i vaccum är det som lockar mig mest med yrket. Har viss erfarenhet av rymdfärder och alienslakt sedan tidigare om det är ett plus i kanten.

Det jag kan erbjuda är ett stimulerande jobb som säljare. Du styr dina egna arbetstider och din enda riktiga arbetsuppgift är din budget. Det är stundvis stressigt men väldigt tillfredsställande när du haft en kundkontakt som lett till att du lyckats knyta ihop säcken och fått till en väldigt bra avslut och på så sätt fått hem en affär.

Du jobbar endast med provision så du bör trivas med ett prestationsjobb och iom att det bara är provisionsbaserad lön så tjänar du oftast flera gånger mer än ett vanligt 9-5 kneg - på halvtid. Förutsatt att du kan sälja dvs, annars tjänar du säkert bättre som hamburgerflippare på donken. Med andra ord; det är väldigt lätt att skilja agnarna från vetet så att säga.

Jobbet som säljare påminner väldigt mycket om att driva sitt eget bolag där din tid är dina pengar. Så gillar du att prata med och träffa nya människor och knyta nya kontaktnät så PM:a mig så fixar vi ett byte.

Kan även tänka mig att jobba som parkeringsvakt.

Medlem

Jag har inget jobb men jag kan tänka mig byta ut det mot ett välbetalt jobb.

Ni kanske tycker att det låter som en dålig deal, men ni får min blogg på "köpet", som antagligen har ett värde på omkring 0,99 öre! (Ja, 0,99 öre, inte 99 öre).

Byta?

Edit - enligt det träffsäkra, otroligt träffsäkra. Superträffsäkra bloggvarde.se är min blogg värd 2285 kronor, samtidigt som walter_iegos är värd 364 kronor. Se där, det hela är ju klockrent. Man kan nästan säga att jag GER DIG 10% tillbaka om du har ett 20 000 kronors-jobb!

Medlem

Härlig tråd :D. Jag har tyvärr inget av de eftertraktade jobben, men jag är också sjukt trött på mitt arbete som elektriker. Jag byter gärna med en monark. Har vi några såna på FZ tro? Kan absolut tänka mig att resa runt och göra reklam för Sverige, samt fastna på foton ibland där jag besökt någon strippklubb..... Och eventuellt stå och krama diktatorer.
Jag är jättebra på att undvika jobbiga frågor.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Härlig tråd :D. Jag har tyvärr inget av de eftertraktade jobben, men jag är också sjukt trött på mitt arbete som elektriker. Jag byter gärna med en monark. Har vi några såna på FZ tro? Kan absolut tänka mig att resa runt och göra reklam för Sverige, samt fastna på foton ibland där jag besökt någon strippklubb..... Och eventuellt stå och krama diktatorer.
Jag är jättebra på att undvika jobbiga frågor.

Nämen du! Nu är det ju inte mitt jobb, men det låter ju PRECIS som det jag brukar göra på min fritid! Kanske finns ett bytestillfälle här?


signatur

Videomupp

MFC
Medlem

Bank-VD så man kan sparka 2000 samtidigt som man får bonus?... nah!

Tycker man ska vara glad att man har jobb idag...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Akademiker, filmhistoriker, amatörfilmare Och utbildad erfaren kock. Jag byter gärna allt detta mot en tjänst som Valross-skötare på något zoo. No joke! Skulle ge mig sinnesfrid att få vara nära dessa fantastiska djur. All kunskap ingår i bytet. Hör av er!

Visst!
Jag påminner rätt mycket om en valross, så du kan få sköta om mig.
Duger det?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Traveller in time:

Akademiker, filmhistoriker, amatörfilmare Och utbildad erfaren kock. Jag byter gärna allt detta mot en tjänst som Valross-skötare på något zoo. No joke! Skulle ge mig sinnesfrid att få vara nära dessa fantastiska djur. All kunskap ingår i bytet. Hör av er!

Visst!
Jag påminner rätt mycket om en valross, så du kan få sköta om mig.
Duger det?

Jobbar du på Mythbusters? :o. Isf vill jag ha ditt jobb.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Härlig tråd :D. Jag har tyvärr inget av de eftertraktade jobben, men jag är också sjukt trött på mitt arbete som elektriker. Jag byter gärna med en monark. Har vi några såna på FZ tro? Kan absolut tänka mig att resa runt och göra reklam för Sverige, samt fastna på foton ibland där jag besökt någon strippklubb..... Och eventuellt stå och krama diktatorer.
Jag är jättebra på att undvika jobbiga frågor.

Va? Hur kan du inte vara nöjd med ditt jobb? Inte tillräckligt mycket spänning?

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Fargo:

Härlig tråd :D. Jag har tyvärr inget av de eftertraktade jobben, men jag är också sjukt trött på mitt arbete som elektriker. Jag byter gärna med en monark. Har vi några såna på FZ tro? Kan absolut tänka mig att resa runt och göra reklam för Sverige, samt fastna på foton ibland där jag besökt någon strippklubb..... Och eventuellt stå och krama diktatorer.
Jag är jättebra på att undvika jobbiga frågor.

Va? Hur kan du inte vara nöjd med ditt jobb? Inte tillräckligt mycket spänning?

Haha, tänkte precis skriva samma sak. Ouch!

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Fargo:

Härlig tråd :D. Jag har tyvärr inget av de eftertraktade jobben, men jag är också sjukt trött på mitt arbete som elektriker. Jag byter gärna med en monark. Har vi några såna på FZ tro? Kan absolut tänka mig att resa runt och göra reklam för Sverige, samt fastna på foton ibland där jag besökt någon strippklubb..... Och eventuellt stå och krama diktatorer.
Jag är jättebra på att undvika jobbiga frågor.

Va? Hur kan du inte vara nöjd med ditt jobb? Inte tillräckligt mycket spänning?

Du anar inte hur många gånger jag hört den där mycket usla och värdelösa ordvitsen.

Medlem
Skrivet av Fargo:

http://images.cheezburger.com/completestore/2010/2/9/12910253...

Jobbar du på Mythbusters? :o. Isf vill jag ha ditt jobb.

Hahaha

Klockrent blidmontage, fast jag får nog göra dig besviken. Är musiker o trivs med det, tänkte det kunde avlasta tanten (som mest ser ut som en sälunge) om jag hade en valrosskötare


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Hade kontakt med en elektriker i sthlm. Han hade fortfarande watt bland oss om(h) han inte hade fått sladd och volta över en bro där vattnet var för ström(t)...bilen var hyrd från Hertz...Nä nu ska jag gå o lägga en kabel, måtte jag inte glömme o spole efteråt
Gööööteborg
Ber om ursäkt redan nu

P.S Vi tror att han var både på lyset och kanelen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hade kontakt med en elektriker i sthlm. Han hade fortfarande watt bland oss om(h) han inte hade fått sladd och volta över en bro där vattnet var för ström(t)...bilen var hyrd från Hertz...Nä nu ska jag gå o lägga en kabel, måtte jag inte glömme o spole efteråt
Gööööteborg
Ber om ursäkt redan nu

P.S Vi tror att han var både på lyset och kanelen

Får väl dock medge att det var lite vitsigt....

Medlem

Jag vill jobba som speljournalist eller fotograf... idag är jag projektledare och skriver mest massa rapporter i excel...nån som vill byta?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Fargo:

Härlig tråd :D. Jag har tyvärr inget av de eftertraktade jobben, men jag är också sjukt trött på mitt arbete som elektriker. Jag byter gärna med en monark. Har vi några såna på FZ tro? Kan absolut tänka mig att resa runt och göra reklam för Sverige, samt fastna på foton ibland där jag besökt någon strippklubb..... Och eventuellt stå och krama diktatorer.
Jag är jättebra på att undvika jobbiga frågor.

Va? Hur kan du inte vara nöjd med ditt jobb? Inte tillräckligt mycket spänning?

Du anar inte hur många gånger jag hört den där mycket usla och värdelösa ordvitsen.

Du, har du ett barn? Isåfall rekommenderar jag dig att inte lära honom/henne idrott själv. Låt skolan ta hand om det. Annars har jag känslan över att ditt barn kommer känna sig lite för mycket unik på idrotten när läraren säger. Gör en volt!

"Fröken, fröken! Jag har inte fått ett batteri!"

Skrivet av Siken:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Fargo:

Härlig tråd :D. Jag har tyvärr inget av de eftertraktade jobben, men jag är också sjukt trött på mitt arbete som elektriker. Jag byter gärna med en monark. Har vi några såna på FZ tro? Kan absolut tänka mig att resa runt och göra reklam för Sverige, samt fastna på foton ibland där jag besökt någon strippklubb..... Och eventuellt stå och krama diktatorer.
Jag är jättebra på att undvika jobbiga frågor.

Va? Hur kan du inte vara nöjd med ditt jobb? Inte tillräckligt mycket spänning?

Du anar inte hur många gånger jag hört den där mycket usla och värdelösa ordvitsen.

Du, har du ett barn? Isåfall rekommenderar jag dig att inte lära honom/henne idrott själv. Låt skolan ta hand om det. Annars har jag känslan över att ditt barn kommer känna sig lite för mycket unik på idrotten när läraren säger. Gör en volt!

"Fröken, fröken! Jag har inte fått ett batteri!"

Haha den där fick ju min att framstå som klart underhållande. Tack Siken för att du sänkte ribban ytterligare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Var det en after work som spårade ut som var grogrunden för den här tråden?
Sebastian, vi kan ta en öl ihop och snacka om hur missnöjda vi är med valen vi gjort.

(Jag har studieskulder på över en kvarts miljon, och endast högskolepoäng som inte är meriterande på 99,9% av arbetsmarknaden.)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Fargo:

Härlig tråd :D. Jag har tyvärr inget av de eftertraktade jobben, men jag är också sjukt trött på mitt arbete som elektriker. Jag byter gärna med en monark. Har vi några såna på FZ tro? Kan absolut tänka mig att resa runt och göra reklam för Sverige, samt fastna på foton ibland där jag besökt någon strippklubb..... Och eventuellt stå och krama diktatorer.
Jag är jättebra på att undvika jobbiga frågor.

Jag är monark! Dock endast kung över min egen disk som jag sköter halvbra. Disken växer nämligen exponentiellt och obehindrat. Min disk behöver en redig karl för att tuktas. Är du rätt man för jobbet?


signatur

Have a good time!

Medlem

Kan det inte vara så att din disk är ditt territorium, och expanderingen är dina marker som uttökas? Vore inte det positivt?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Kan det inte vara så att din disk är ditt territorium, och expanderingen är dina marker som uttökas? Vore inte det positivt?

When you put it that way.. hmm.
Om du vill kan du få bli min general (leda disken).


signatur

Have a good time!

Medlem

Off topic: "kvasi-gränslandet pr/marknadsföring som vi i vanlig folkmun kallar "speljournalistik"."

Är det så du ser på det?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

jag svarvar brutalt svåra saker för det mesta, eller ritar streck i cad. men gillar det på ngt sätt ..dagarna känns som 10 minuter långa ibland ..så man är tillbaks vid datorn hemma rätt fort ..
.. enda som suger med mitt jobb är INGA BRUDAR (AARGH)AARGH) ser nästan ingen tjej på hela dagarna..
;/

:´()

om ni vet ngt jobb där man måste kommunicera med snygga brudar hela dagarna, och inte kräver nån hög utbildning ..så kom gärna med förslag

Medlem
Skrivet av riktigninja:

om ni vet ngt jobb där man måste kommunicera med snygga brudar hela dagarna, och inte kräver nån hög utbildning ..så kom gärna med förslag

Assisterande tränare för semiproffsdamlag i valfri sport? Modebloggrecensent?

Heltidsstudier + deltidsjobb som spärrvakt i tunnelbanan bytes för övrigt mot valfritt jobb med bra lön där man får ge sig ut i skog och mark. Det jag lockar med är ett lugnt jobb där du uppmuntras att ta med egen dator till jobbet. Få äckligt bra betalt per timme för att spela dina favoritspel! Det enda negativa är att det ibland kommer kunder och stör (om man nu inte väljer att jobba nattpass på en förortsstation).


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Jag kan erbjuda student-relaterad stress och skytte-undervisning. Någon intresserad? Skulle gärna ha ett jobb inom polisen, antingen NI eller IT-forensik. Finns det någon sådan här?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar