Sony: Heavy Rain är interaktivt drama
ett Givet köp, längtar tills det Släpps
Det är bra att de officiellt kallar spelet för ett interaktivt drama så att recensionerna sedan slipper gnälla att "det är inte ett spel, det är en interaktiv film, så vi tar bort 10 poäng från betyget!!!". Detta hände nämligen med Dreamfall.
"When corporations create the music we all lose."
"we're calling it interactive drama, and it's about trying to create an emotional connection with the game."
Är det inte detta alla spel med någon sorts story försöker göra? Samma med skönlitteratur? Blir så trött på spel utvecklare som slänger såna här uttryck runt omkring sig, men dom har ju Fahrenheit i sin historia så det kan nog bli bra, sålänge dom inte går apeshit mot slutet igen.
Vem lyfte på stenen och släppte ut dig i slutet på 2008, ForrestFox?
http://www.fz.se/artiklar/20080825/heavy-rain/
Oh yes, det här är såklart ett givet köp!
ForrestFox, du tänker på Vampire Rain. Heavy Rain är den spirituella uppföljaren till Fahrenheit. Jag tror och hoppas på att detta spel kommer bli rätt bra.
Spirituell uppföljare.... Intressant uttryck det där. Det märks ju tydligt att det används bara för att få mer sålda ex av sitt spel. Var ju likadant med Bioshock.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.