Grafiktyck: Final Fantasy VII Rebirth är snyggt, men märkligt ojämnt
Digital Foundry upptäcker liknande fel som i föregångaren.
#digital-foundry, #final-fantasy-vii-rebirth
Finns en "fix" som gör att grafiken i performance blir bättre. Om man väljer 1440p i ps5 menyn eller 1080p så kommer din tv beroende på hur bra den skalar upp bilden skala upp den till 4k. Jag testade detta på min sony tv med 1080p som ej har stöd för 1440p. Det blev märkbar förbättring på grafiken kontra låta ps5 köra i native 4k.
OBS det fungerar inte på monitorer som inte har stöd för uppskalning.
Ytterligare ett FF-spel man får vänta att spela tills Ps5 PRO kommer ut. 😢
FF XVI lider av samma problem! Performance mode har sjukt ostabilt fps i öppna områden. Kan dippa ner till 40 - 45 fps från 60fps. Och man vill inte lira genom det på 30-fps som det är under graphics mode. Och så är det fortfarande då jag testa häromdagen. Men ingen patch för detta..
FF7 remake är ju fortfarande oftast bländande snyggt, särskilt ljussättning av miljöer och huvudkaraktärerna. Men vissa miljöer och NPC:er kan se lite platta ut. Men som helhet är spelet oerhört vackert och detaljerat.
Så håller Rebirth liknande klass så har jag inget att klaga på.