17 år gamla Star Wars: Empire at War patchat – minnesbegränsning skrotad
Det gör inte mycket för grund-spelet, mer än att datorer så klart tycker mer om att köra 64-bitars program, men för mods så betyder det massor då detta varit en stark begränsning. Nu måste de dock uppgradera sina mods, men främst framtida mods kan sätta högre ambition än tidigare.
Tänk om Ironclad/Stardock kunde göra detsamma med Sins of a Solar Empire, det blir också gärna en trög kraschfest när man kör en större mod och/eller stora banor. Sins of a Solar Empire 2 i all ära, men ettan har ett par rätt trevliga moddar.
Det här är fortfarande rätt skapligt imponerande av Petroglyph, det kräver ju faktiskt lite arbete att gå över till 64-bit och att de lägger ner det på ett så gammalt spel som säljs till ett så billigt pris i form av en gratis patch förtjänar de kudos för. Inget "Empire at War Special Edition" som säljs igen till ett högre pris alltså (Bethesda style).
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Tänk om Ironclad/Stardock kunde göra detsamma med Sins of a Solar Empire, det blir också gärna en trög kraschfest när man kör en större mod och/eller stora banor. Sins of a Solar Empire 2 i all ära, men ettan har ett par rätt trevliga moddar.
Det här är fortfarande rätt skapligt imponerande av Petroglyph, det kräver ju faktiskt lite arbete att gå över till 64-bit och att de lägger ner det på ett så gammalt spel som säljs till ett så billigt pris i form av en gratis patch förtjänar de kudos för. Inget "Empire at War Special Edition" som säljs igen till ett högre pris alltså (Bethesda style).
Har faktiskt inte ens provat tvåan, men som du säger har ettan riktigt bra moddar! Haft riktigt roligt med olika Star Wars moddar och Halomodden.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Har faktiskt inte ens provat tvåan, men som du säger har ettan riktigt bra moddar! Haft riktigt roligt med olika Star Wars moddar och Halomodden.
Är ju bara i ganska tidig early access än så länge, och det är mycket som antingen är copy-paste från ettan eller i teststadiet.
Det är dock bra mycket bättre optimerat, ettan blir ju katastrofalt trög redan när man kör med 5-6st spelare/AI och kommer till endgame.
En riktigt trippy nyhet är att himlakroppar rör sig i en omloppsbana runt sin stjärna, och mindre sådana kan ha omloppsbanor runt typ gasjättar (vilket är mer revolutionerande än det låter, för den som inte spelat spelet), så phase lanes skiftar/tillkommer/försvinner under spelets gång och du kan i princip tappa nästan all kontakt (kommer alltid finnas minst en phase lane aktiv dock, den till den planet som är på kortast avstånd för tillfället) med kolonier som du tagit. ^^
Jag stänger själv oftast av den funktionen (vilket är möjligt i den senaste builden av spelet, då blir det som vanligt - planeter står still och phase lanes är fasta), för hur originell den än är (det var kul att pröva!) så blir det helt hopplöst att försvara och förstärka system när de flyttar på sig.
Har lagt extrema mängder tid på SoaSE och moddat en del själv genom åren, så jag hade mer än gärna velat se att Ironclad gör en Petroglyph, men det känns dessvärre inte så sannolikt i och med att uppföljaren är på väg inte minst. Och det senaste har jag ledsnat lite också, då de släppt en del små fjuttiga patcher till ettan som tar sönder en hel del moddar.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Detta är riktigt bra gjort.
Förstår att studios vill ha pengar. Men tråkigt att man ska behöva bettala 200kr för en patch.