Payday 3 gick med vinst efter bara två veckor
Är dom bara lite lyhörda till kritiken så känns det som de kan vända skutan utan alltför mycket jobb, sen gäller det ju att komma ikapp 2an i innehåll.
Payday 3 är på många sätt mycket bättre än 2:an, och med tanke på deras tidigare sätt att förvalta sina titlar så ser jag ingen anledning till att dom *inte* kan vända på skutan.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
(Bara -45 % på mina Starbreeze nudå. )
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
* Tydlig girig DLC strategi - sälja till fullpris och leverera 70% och hoppas på att fansen öppnar plånboken
Om du anser att $39.99 är fullpris år 2023 där dom flesta spel startar på $59.99 eller mer, då är det tyvärr du som har en skev bild på marknaden. Call of Duty 3, Battlefield 2042 etc. släpptes med $69.99 prislapp. Och ja, dom säljer också DLCs.
Folk måste släppa den här idén om att spel ska kosta 200-300kr nuförtiden, en studio anställer mellan 200-500 personer och har en produktionstid på 3-4år. En studio för 20år sedan hade en snarlik prislapp men anställde 20-50 pers. Det är helt orimligt att tro att man kan behålla samma prislapp på spelen för alltid.
Jag hade gärna köpa mina spel för 1kr men jag förstår samtidigt att det är helt omöjligt.
Om du anser att $39.99 är fullpris år 2023 där dom flesta spel startar på $59.99 eller mer, då är det tyvärr du som har en skev bild på marknaden. Call of Duty 3, Battlefield 2042 etc. släpptes med $69.99 prislapp. Och ja, dom säljer också DLCs.
Folk måste släppa den här idén om att spel ska kosta 200-300kr nuförtiden, en studio anställer mellan 200-500 personer och har en produktionstid på 3-4år. En studio för 20år sedan hade en snarlik prislapp men anställde 20-50 pers. Det är helt orimligt att tro att man kan behålla samma prislapp på spelen för alltid.
Jag hade gärna köpa mina spel för 1kr men jag förstår samtidigt att det är helt omöjligt.
Jag håller med dig till stor del, men det var inga 200-500 personer som arbeta på Payday 3 i 3-4år.
Jag håller utkik efter fler patchar och Unreal Engine 5 uppgraderingen fortfarande! Har inga större problem med spelet bortsett från lite strul hit och dit, men orkar inte vara upprörd över det då jag och mina vänner hade planen från första början att avvakta och vänta ett tag. Hoppas bara det inte går i graven, det är allt!
Jag håller med dig till stor del, men det var inga 200-500 personer som arbeta på Payday 3 i 3-4år.
Nej jag vet, min andra paragraf handlade om spelbranschen generellt.
Tyvärr tickar detta spel för många bajs-boxar för mig.
* Krav på Inloggning
För att stödja cross play över plattformarna behöver de ha en egen kontohantering. Du kan tycka att det är bajs men det finns en rimlig anledning till det.
Om du anser att $39.99 är fullpris år 2023 där dom flesta spel startar på $59.99 eller mer, då är det tyvärr du som har en skev bild på marknaden. Call of Duty 3, Battlefield 2042 etc. släpptes med $69.99 prislapp. Och ja, dom säljer också DLCs.
Du hängde upp dig på priset och ja jag opponerar mig mot att en halvtafflig B- eller C+ produktion som Payday är, kostar än hälften än en trippel A produktion kostar i handeln.
Jag är övertygad om att en trippel/dubbel A produktion som Alan Wake 2 i slutändan kommer kosta mindre än er/din (?) produktion om jag skulle köpa alla DLCer.
Du glömde kommertera de mer viktiga av mina tre bajs-boxar vilka är än mer viktiga än själva priset.
Hur var det nu, finns det här på Game Pass? I så fall så är väl kan det väl vara så att en stor del av inkomsterna ifrån att de låter spelet släppas där från dag 1?
Hur som helst så upp 12 % idag just nu.
https://d112y698adiu2z.cloudfront.net/photos/production/softw...
(Bara -45 % på mina Starbreeze nudå. )
Haha, för min del är Starbreeze-aktierna jag har nu enbart -75,60% sedan köp
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Suck. Typiskt investerare att kvida. På bara 2 veckor har de fått tillbaka allt de spenderat på att utveckla spelet och hållit gud vet hur många spelutvecklare med arbete under tiden. Allt de tjänar på spelet hädan efter är ren vinst...och ändå kvids det.
De anställda slutar inte ta lön bara för att spelet är släppt, såvida det det är upp till bevis. Effektivt DLC mjölkande eller effektiv utveckling av nästa spel. Starbreeze trend är rätt tydlig, det blir aldrig någon långsiktig vinst. Allt kapital bränns av och de klarar sig till nästa mediokra release med en nätrullare.
Du hängde upp dig på priset och ja jag opponerar mig mot att en halvtafflig B- eller C+ produktion som Payday är, kostar än hälften än en trippel A produktion kostar i handeln.
Ja du ljög och sa att PD3 såldes för fullpris, det reagerade jag på.
Jag är övertygad om att en trippel/dubbel A produktion som Alan Wake 2 i slutändan kommer kosta mindre än er/din (?) produktion om jag skulle köpa alla DLCer.
Ja och det kommer leva kortare, förstår inte din poäng? Jag jobbar heller inte på Starbreeze, jag gjorde det för +6-7år sedan och ingen har blivit mer bränd av den studion än jag, men credit where credit is due.
Du glömde kommertera de mer viktiga av mina tre bajs-boxar vilka är än mer viktiga än själva priset.
Always online/starbreeze konto krävs för att hålla koll på cross-progression som alla kräver nuförtiden, ironiskt nog så vill ingen tolerera det trots att alla har haft stabilt fiber sedan tidigt år 2000.
Jag jobbar heller inte på Starbreeze, jag gjorde det för +6-7år sedan och ingen har blivit mer bränd av den studion än jag, men credit where credit is due.
Då måste vi ha träffats ett par gånger, jag var där och hälsa på i tåffel studion. 🤭