Forskningsprojekt! Vi jämför 30 planeter i Starfield
Jag får erkänna att jag är dålig på att konsumera fz i videoform och har därför inte sett så många fz-videos. De gånger jag tittar är det i regel på grund av något specifikt spel som jag är intresserad av. Jag vill dock lämna lite feedback här och det är att jag tycker att Waakaah gör ett riktigt bra jobb, med välgrundade omdömen, förståeliga beskrivningar av sin upplevelse och toppat med bra ljud- och video-kvalitet. Well done!
Verkar lida lite av NMS-syndromet. VARENDA planet/solsytem hur långt ut i tomma rymden du än befinner dig verkar ha tidigare blivit besökt av någon..känns ju sådär lagom trovärdigt...
Ja det är en miss. Vissa planeter borde inte alls ha några POIs överhuvudtaget. Blir lite fånigt också när det är ensamma points, hade varit trevligt om de ibland kunde hänga ihop.
Att verkligen få till den där ”magnificent desolate” de ville få till krävs att planeterna är helt tomma.
Bra video. Tycker överlag att planeterna har de fått till på ett bra sätt, men för mycket poi.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Jag har inte ännu lagt märke till repetition i övergivna baser, även om repetitionen säkert finns där, har kanske för dåligt minne vad gäller baserna. Den blir desto tydligare i en viss typ av grotta som dyker upp hela tiden som har samma layout (med några forskarlik och att man behöver hoppa upp till en högre höjd för att gå ut på andra sidan), i abandoned mech graveyard och abandoned mine eller vad det nu heter, där man hoppar ner i ett hål som blir laddningsskärm.
Det är "dessvärre" inte upptäckarglädje som får mig att besöka randomplaneter/-månar utan det är för att farma XP från faunan och för att farma legendaries av fiender i övergivna baser.
Abandoned Mines verkar vara ganska repetetiva i layout. Stora mantis insekter med olika färg har jag stött på massor. Finns mycket sånt.
Men i min 267 timmar eller så playtrhough så hade jag aldrig något behov av att någonsin bygga en outpost. Hade ändå resurser till att fixa vilket skepp jag än ville samt uppgradera allt. Så outposts mekaniken känns lite obalanserad.
Abandoned Mines verkar vara ganska repetetiva i layout. Stora mantis insekter med olika färg har jag stött på massor. Finns mycket sånt.
Men i min 267 timmar eller så playtrhough så hade jag aldrig något behov av att någonsin bygga en outpost. Hade ändå resurser till att fixa vilket skepp jag än ville samt uppgradera allt. Så outposts mekaniken känns lite obalanserad.
Det är precis det jag frågat om i andra trådar, varför ska man ha outposts?
Jag köpte allt jag ville ha och jag har allt maxat. Alla vapen, all armor plus skeppet lite.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Finns det någonsin någonting i grottor? Jag förstår inte deras funktion.
Brukar spawnas in nodes med chans till lite mer rare minerals eller flora/fauna. Ibland även loot boxes. men man måste ibland kika på högre eller lägre elevation för att hitta/komma åt så bra att ha boost pack skillen.
Det är precis det jag frågat om i andra trådar, varför ska man ha outposts?
Jag köpte allt jag ville ha och jag har allt maxat. Alla vapen, all armor plus skeppet lite.
Ja eller hur? Jag köper inte riktigt argumentet att man ska bygga dem för att inreda osv som ett eget hem. Enklaste sättet att få tag på det om ens eget skepp inte duger är att ta start Traitet Dream Home när man skapar sin karaktär. Då så får man ett av de allra finaste husen i spelet direkt från början och kan börja inreda samt ha storage eller crafting där. Ett hus som inte kommer kräva elförsörjning, vakter osv. Outposts måste du offra skillpoints för att nyttja mekaniken till max och fixa elförsörjning osv till byggnader och funktioner samt försvara.
(Dream home huset kan man köpa senare i spelet i Neon om man har cash ifall man inte väljer traitet. Men det blir betydligt dyrare än om man skulle betala av lånet på Dream Home. Man kan ju även helt strunta i att betala av lånet och ändå använda huset eftersom att det enda som händer är att man betalar 500 credits varje vecka när man ska öppna dörren.)
Spelvärlden har heller inte något behov av mineraler då det inte är en simulerad ekonomi. Visst du kan sälja stora mängder till sphipyards. Men det är bara mineral sinks som du tjänar pengar på. Pengar som man inte behöver mer av vid den punkt då man kanske har tillgång till outposts.
Så jag förstår faktiskt inte alls vad mekaniken finns för. Var det detta de spenderade det extra året på att lägga till som filler content fast spelmekaniken redan var klar i spelet i övrigt? Känns lite som man bara bockat av features på en lista utan någon design för hur pusselbitarna skall hålla ihop med varandra.
Abandoned Mines verkar vara ganska repetetiva i layout. Stora mantis insekter med olika färg har jag stött på massor. Finns mycket sånt.
Men i min 267 timmar eller så playtrhough så hade jag aldrig något behov av att någonsin bygga en outpost. Hade ändå resurser till att fixa vilket skepp jag än ville samt uppgradera allt. Så outposts mekaniken känns lite obalanserad.
Fan du har spenderat nästan hälften av timmarna sen early access i starfield, det är fan inte illa haha. Började du vid release är det helt bonkers
Fan du har spenderat nästan hälften av timmarna sen early access i starfield, det är fan inte illa haha. Började du vid release är det helt bonkers
Började vid early access
Jag får erkänna att jag är dålig på att konsumera fz i videoform och har därför inte sett så många fz-videos. De gånger jag tittar är det i regel på grund av något specifikt spel som jag är intresserad av. Jag vill dock lämna lite feedback här och det är att jag tycker att Waakaah gör ett riktigt bra jobb, med välgrundade omdömen, förståeliga beskrivningar av sin upplevelse och toppat med bra ljud- och video-kvalitet. Well done!
Tack! Jag uppskattar det verkligen! <3
Abandoned Mines verkar vara ganska repetetiva i layout. Stora mantis insekter med olika färg har jag stött på massor. Finns mycket sånt.
Men i min 267 timmar eller så playtrhough så hade jag aldrig något behov av att någonsin bygga en outpost. Hade ändå resurser till att fixa vilket skepp jag än ville samt uppgradera allt. Så outposts mekaniken känns lite obalanserad.
Hela crafting-grejen är extremt jobbig tycker jag. Det behövs nån obskyr grej för att bygga som jag inte har och som jag inte kan crafta av det som finns där jag är utan jag behöver åka och utforska någon annan planet eller åka och köpa det...
Även om jag inte har samma mängd timmar ännu så har jag försökt tycka om att bygga outposts men lagt ner det helt... Jag satte lite vapen-ställ och cool förvaring i mitt penthouse i New Atlantis och köper allt jag behöver - precis som en rik medborgare borde göra
Jag tycker Starfield är jättekul som singleplayer RPG-spel men som nån annan nämnt så tycker jag det är extremt konstigt att vart jag än landar så finns det nått som är byggt av människor....