Få aaa single player spel till pc

Avstängd
Få aaa single player spel till pc

Resident Evil 4 remake, Jedi Survivor, miserabla Redfall, och ett par till, thats it. Avskyr multiplayer. Fantastiska (givetvis syftar jag på single player delen) aaa spel som GTA dröjer ju tiotals år. Funderar på att köpa konsol. Köpa en super gaming pc för minst 25000kr är ju som att kasta pengarna i sjön. Kommer det inom en snar framtid många fantastiska aaa single player till pc eller är det konsol som gäller?


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Jag tycker det mesta verkar komma till PC idag. Till och med Sony släpper sina spel på PC, även om det dröjer lite.

Vilket AAA single player är det du saknar på PC som finns på konsol (förutom alla Nintendos spel 😀 )

Det stora problemet med PC är snarare att kvaliteten på PC ports ofta inte är den bästa vid release.

Avstängd

Köpa en konsol är ju verkligen att kasta pengar i sjön.

Medlem

Efter att ha klurat på samma för single-player så slutade det med konsoll. Nu är jag inte så mycket AAA. Men kändes ändå som att utbudet för soffan var större.
Innan hade jag alltid bägge men valde att inte uppgradera den stationära utan den sover i garaget. Laptopen klarar xcom och civ. Några fps till xsx funkar med tangentbord och mus, det räcker för mig

Releasehästryttare

Föreslår en nerfrysning till åtminstånde augusti då spelsläppen börjar igen om du enbart letar aaa spel!

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Resident Evil 4 remake, Jedi Survivor, miserabla Redfall, och ett par till, thats it. Avskyr multiplayer. Fantastiska (givetvis syftar jag på single player delen) aaa spel som GTA dröjer ju tiotals år. Funderar på att köpa konsol. Köpa en super gaming pc för minst 25000kr är ju som att kasta pengarna i sjön. Kommer det inom en snar framtid många fantastiska aaa single player till pc eller är det konsol som gäller?

Gör det som känns rätt. Men köper du en konsol så får du kanske max 1 extra AAA singleplayerspel per år om ens det... som sagt i tråden kommer det mesta från både xbox och PS på PC nuförtiden. Även om man får vänta på obestämd tid på spelen från PS. Men tidsglappet minskar stadigt.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Ja jag blir lite fundersam på vilka AAA spel du saknar som inte finns på PC? Allt som kommer till Series kommer till pc och sony pumpar ut det mesta till PC efter PS5 releasen. Nämn några titlar du gärna skulle vilja spela på PC.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Att enbart titta på antalet AAA-spel som släppts per plattform ger dock en rätt skev syn på spelmarknaden. Jag skulle ändå argumentera för att PC är mer värt i längden; det finns otroligt mycket mer indie-spel att välja bland, du är inte begränsad till nuvarande generationens spel, spel är ofta billigare, och de är ofta mer anpassningsbara (Bara Field of View är fortfarande inte en självklarhet i många konsolspel), och du behöver inte betala en månadsprenumeration för att kunna spela online.

Är spelet dåligt optimerat på konsol? Vänta på en patch och håll tummarna.
Är spelet dåligt optimerat på PC? Vänta på en patch och håll tummarna, eller försök lösa det själv genom moddning, byt ut hårdvara, uppdatera drivrutiner, ominstallera spelet på snabbare hårddisk, eller om du känner dig modig/desperat - kringgå DRM-stödet.

Just nu sitter jag vid datorn med en SNES-kontroll och spelar igenom Super Mario Bros. 3 direkt genom webbläsaren. Jag kan lyssna på musik, titta på film/serier, och chatta med folk samtidigt som jag spelar. Jag har en ultrawide monitor, som jag använder för att spela typ Diablo 3 på en halva av skärmen. Övre delen av andra halvan av skärmen har någon film/serie/video som rullar, och nedre halvan har en Discord-chatt igång som jag kan följa utan någonsin behöva tabba ut. För att inte tala om möjligheten till andra sysselsättningar som att skriva, plugga, redigera bilder, rita, skapa filmer, koda, animera, etc

Du sitter hellre i soffan med en trådlös handkontroll och bara trycker igång ett spel? Fine, det argumentet kan jag köpa. Som svar på det har jag Steam Link, vilket fortfarande passar helt utmärkt så länge Steam Link-uppkopplingen är trådad och inte trådlös. Alternativt kan du alltid bara flytta datorn, eller dra en HDMI-sladd från datorn till TVn beroende på hur ditt hem ser ut.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Att enbart titta på antalet AAA-spel som släppts per plattform ger dock en rätt skev syn på spelmarknaden. Jag skulle ändå argumentera för att PC är mer värt i längden; det finns otroligt mycket mer indie-spel att välja bland, du är inte begränsad till nuvarande generationens spel, spel är ofta billigare, och de är ofta mer anpassningsbara (Bara Field of View är fortfarande inte en självklarhet i många konsolspel), och du behöver inte betala en månadsprenumeration för att kunna spela online.

Är spelet dåligt optimerat på konsol? Vänta på en patch och håll tummarna.
Är spelet dåligt optimerat på PC? Vänta på en patch och håll tummarna, eller försök läsa det själv genom moddning, byt ut hårdvara, uppdatera drivrutiner, ominstallera spelet på snabbare hårddisk, eller om du känner dig modig/desperat - kringgå DRM-stödet.

Just nu sitter jag vid datorn med en SNES-kontroll och spelar igenom Super Mario Bros. 3 direkt genom webbläsaren. Jag kan lyssna på musik, titta på film/serier, och chatta med folk samtidigt som jag spelar. Jag har en ultrawide monitor, som jag använder för att spela typ Diablo 3 på en halva av skärmen. Övre delen av andra halvan av skärmen har någon film/serie/video som rullar, och nedre halvan har en Discord-chatt igång som jag kan följa utan någonsin behöva tabba ut. För att inte tala om möjligheten till andra sysselsättningar som att skriva, plugga, redigera bilder, rita, skapa filmer, koda, animera, etc

Du sitter hellre i soffan med en trådlös handkontroll och bara trycker igång ett spel? Fine, det argumentet kan jag köpa. Som svar på det har jag Steam Link, vilket fortfarande passar helt utmärkt så länge Steam Link-uppkopplingen är trådad och inte trådlös. Alternativt kan du alltid bara flytta datorn, eller dra en HDMI-sladd från datorn till TVn beroende på hur ditt hem ser ut.

Bra skrivet. En PC är möjligheternas maskin. Konsolerna är begränsade men ofta ganska smidiga.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Devan:

Föreslår en nerfrysning till åtminstånde augusti då spelsläppen börjar igen om du enbart letar aaa spel!

Glöm inte tina upp mig sen.

Medlem

Är ju ganska enkelt att kolla om spelen du ser fram emot är PS5 eller Switch (lol)-exklusiva, annars kommer de nästan alltid till PC. Konsolerna håller dessutom tillbaks utvecklingen såpass mycket att modern PC-hårdvara idag kommer räcka långt in på nästa konsolgeneration innan du behöver byta ut någonting.

Om någonting är pengar i sjön så är det en utdaterad 7000kr-konsol som redan stått och samlat damm i tre år och ryktas ersättas med en Pro-modell. Talar man Sony så har ju plattformen nästan fler konsolmodeller än bra exklusiva spel.

Releasehästryttare
Skrivet av noyart:

Glöm inte tina upp mig sen.

Ge det 1000 år så har man mycket spel att ta igen och grafiken borde vara bättre då

Medlem

Spelar själv bara single-player och känner igen mig delvis i det du säger, men det har ju blivit åtskilligt mycket bättre senaste åren, mest pga PlayStations intåg så det är svårt att klaga på utbudet ändå.

Det jag kan sakna är storskaliga FPS mer inriktade mot SP såsom Doom, Prey. Finns mest Call of Duty och boomer shooters.

Sen finns det titlar från konsol som man inte har spelat än som jag kan sakna, Gears of War.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Sen finns det titlar från konsol som man inte har spelat än som jag kan sakna, Gears of War.

Alla gears spelen ligger på gamepass och går att köra med kontroll på pc.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Asså, det stämmer ju in princip inte alls. konsolexklusivity (PS / Xbox) finns knappt, och de spel som kommer först till konsol kommer ju till PC nuförtiden "oavsett".
Senaste Horizon och God Of War finns inte än på PC. Men det är nog enbart en tidsfråga.
Annars kan jag bara tänka på Last Of Us II och Bloodborne.

Men samtditigt, med tanke på vad en konsol kostar mot enbart ett GPU i jämförelse, så är konsol visserligen ingen dåligt köp om man är mest ut efter ett fåtal spel per år och inte bryr sig om "mindre" spel som enbart finns på PC (som för visso kommer oftast förr eller senare till konsol också om de är framgångsrika).

Medlem
Skrivet av robbis:

Alla gears spelen ligger på gamepass och går att köra med kontroll på pc.

Jag hittar inget stöd för det påståendet, fortfarande 1, 4 och 5 vad jag kan få fram.
Kontroll är ointressant för mig tyvärr.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

PC har det största och bästa spelutbudet alla kategorier.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jag hittar inget stöd för det påståendet, fortfarande 1, 4 och 5 vad jag kan få fram.
Kontroll är ointressant för mig tyvärr.

Okey sorry. Alla låg där utom ettan som kräver xbox


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Spelar själv bara single-player och känner igen mig delvis i det du säger, men det har ju blivit åtskilligt mycket bättre senaste åren, mest pga PlayStations intåg så det är svårt att klaga på utbudet ändå.

Det jag kan sakna är storskaliga FPS mer inriktade mot SP såsom Doom, Prey. Finns mest Call of Duty och boomer shooters.

Sen finns det titlar från konsol som man inte har spelat än som jag kan sakna, Gears of War.

Du kan spela alla Gears of War spel på PC idag.

Medlem
Skrivet av robbis:

Okey sorry. Alla låg där utom ettan som kräver xbox

<Uppladdad bildlänk>

Behövs väl även Game Pass Ultimate för att köra via Cloud? Inte enbart Game Pass.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av robbis:

Okey sorry. Alla låg där utom ettan som kräver xbox

<Uppladdad bildlänk>

Remastern av ettan finns till PC. Har ett delvis annat namn dock. Tvåan och trean är dock ej spelbara på PC - om man inte vill streama då...

Medlem
Skrivet av robbis:

Okey sorry. Alla låg där utom ettan som kräver xbox

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Dajvan:

Du kan spela alla Gears of War spel på PC idag.

Skrivet av Tobhah:

Remastern av ettan finns till PC. Har ett delvis annat namn dock. Tvåan och trean är dock ej spelbara på PC - om man inte vill streama då...

Ja, som sagt, olika bud.

Man vill ju kanske ha en riktig PC version kan jag tycka.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar