Svenska fantasy-actionspelet Ravenbound släpps 30 mars

Robot
Svenska fantasy-actionspelet Ravenbound släpps 30 mars

Skapat av Generation Zero-utvecklarna Systemic Reaction.

#Ravenbound, #Systemic-reaction


Avstängd

sjukt tråkigt det inte är coop

Moderator | Testpilot

Får se. Tyckte faktiskt det kändes ofärdigt under de senaste testerna. Ofta är det ju dock så att alfor och betor är äldre versioner man testar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Testade tidigare Beta, men jag tyckte tyvärr det var väldigt själ-löst och styltiga kontroller. Jag kom inte ens igenom tutorial innan jag avslutade och avinstallerade. Storyn minns jag inte ens om den presenterades för mig.

Medlem

Har helt missat detta, tycker det ser riktigt kul ut men kommentarerna ovan avskräcker lite. Blir att wishlista i alla fall och avvakta FZ recensionen.

Medlem
Skrivet av oggeman:

Testade tidigare Beta, men jag tyckte tyvärr det var väldigt själ-löst och styltiga kontroller. Jag kom inte ens igenom tutorial innan jag avslutade och avinstallerade. Storyn minns jag inte ens om den presenterades för mig.

Kan bara instämma. Var nyfiken på detta innan Steam Next Fest. Testade demo då och det var verkligen stela kontroller.
Jag hade tappat sugen till jag var klar med tutorialen tyvärr.

Medlem

Oj, så ovanligt, ett svenskt spel utan ordentlig story som bara handlar om att spöa bossar...

Medlem

Tyckte världen kändes artificiell, med jämnt utspridda nästen med en handfull likadana fiender i varje. Kändes repetitivt redan vid första nästet.


signatur

Memento Mori

Gnällkuk

Visste inte ens att de hade släppt ett spel efter generation zero.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Från skaparna av Generation Zero. Jaha, då vet vi att det blir skit mao.

Medlem

Demon var riktigt rolig, hoppas de släpper "Always online"-skräpet med tiden.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Visste inte ens att de hade släppt ett spel efter generation zero.

Jag visste inte att dem var klara med Second Extinction. små kul spel i co-op men saknade innehåll i min mening. Borde dubblerat innehåll och karaktärer för att det skulle hålla i några månader iaf. Samt en del buggstädning fanns kvar sist jag spelade.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Från skaparna av Generation Zero. Jaha, då vet vi att det blir skit mao.

Tycker ändå att Generation Zero var rätt kul ändå. Cool setting med svenskt 80-tal. Påminner mig om serien Tripoderna.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Tripods_(TV_series)

Avstängd
Skrivet av Lauchen:

Tycker ändå att Generation Zero var rätt kul ändå. Cool setting med svenskt 80-tal. Påminner mig om serien Tripoderna.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Tripods_(TV_series)

Jag köpte spelet då jag tänkte precis som du. Dock så tröttnade jag lika snabbt och världen var väldigt tom och händelselös.

Medlem

Jag gissar att jag hade en ganska liknande upplevelse som många andra som testade generation-zero, Lockades utav 80-tals sverige stilen men tappade intresse så fort man började engagera i spelets combat och gameplay loop. Fanns potential definitivt där dock.

Testade Ravenbound demot, är nog liknande där, super intressant om man tittar på det över någons axel, men om man engagerar med combat osv så känns det off. Men hoppas combat och encounters har förbättrats sen demot, kommer definitivt testa full-versionen om ändå bara för att stötta svenska utvecklare.

1
Skriv svar