Chrome cast med ethernet

Avstängd
Chrome cast med ethernet

Så jag bedömde mig för att koppla in kabeln i cc ultran men det gör absolut ingen nytta med buffrandet och laggandet som gör att bilden hoppar fram i tiden och sen 2 min bakåt. Grymt hävla irriterande.

Jag förstår att det är mina kära grannar som upptar Wi-Fi styrkan i området men borde inte kabelhelvetwt göra någon nytta här? Jag streamar ju iofs från mobilen men varför finns det ett uttag för ethernet om det gör absolut 0 skillnad? Har jag missat någo

Medlem

Köp en Google tv istället så slipper du casta från mobilen.

Medlem

Om du castar från mobilen använder du väl fortfarande WiFi? Eller är mobilen också ansluten med kabel.

Medlem

Det kan vara så att chromecast vill ha direktkontakt med router, ej genom en switch. Prova annars att nollställa & installera om med kabeln ansluten.


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem

Det kan inte vara chromecasten som är lite trasig? Har inte möjlighet att testa en annan chromecast?

Min CC Ultra är kopplad med sladd till en switch som sen går till min huvud mesh router. Inga problem med hopp och lagg.

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Om du castar från mobilen använder du väl fortfarande WiFi? Eller är mobilen också ansluten med kabel.

Ja tänker likadant men varför finns det ethernet uttag på Cc då? Är det inte meningen att kabeln ändå förstärker ? Det låter ju hur dumt som helst egentligen

Skrivet av Skandera:

Det kan vara så att chromecast vill ha direktkontakt med router, ej genom en switch. Prova annars att nollställa & installera om med kabeln ansluten.

Tack ska försöka det!
Ska också kolla så att uttagen är natade..

Medlem

Chromecast fungerar ju så att du kan styra den från mobilen, men den streamar själv mot internet. Så är den ansluten med kabel så använder den kabelburet internet för att streama. Det spelar ingen roll då om du använder mobilen för att casta. Men om du kör skärmdubblering från mobilen till chromecast så görs det över WiFi från din mobil och kabel via din router till chromecast. Låter snarare som problem med chromecasten eller anslutningen till den.

Avstängd
Skrivet av N00bTr00per:

Chromecast fungerar ju så att du kan styra den från mobilen, men den streamar själv mot internet. Så är den ansluten med kabel så använder den kabelburet internet för att streama. Det spelar ingen roll då om du använder mobilen för att casta. Men om du kör skärmdubblering från mobilen till chromecast så görs det över WiFi från din mobil och kabel via din router till chromecast. Låter snarare som problem med chromecasten eller anslutningen till den.

Jag använder Tv Cast appen i Apple store .
Den från 2kit consulting (pro variant)

Den tar videon från sidan och streamar den , alltså inte skärmdubblering för när jag pausar videon i mobilen fortsätter den rulla på skärmen.

Jag kan givetvis pausa videon på tvn genom att klicka paus på appens sidebar där man kan dra tidslinjen

1
Skriv svar