Dragonflight kan vara namnet på nästa World of Warcraft-expansion

Robot
Dragonflight kan vara namnet på nästa World of Warcraft-expansion

Nästa expansion avtäcks i april.

#world-of-warcraft


Fragtjuv

Nu har jag inte spelat WoW men kommer inte expansionerna jävligt tätt nu för tiden?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Nu har jag inte spelat WoW men kommer inte expansionerna jävligt tätt nu för tiden?

Vad menar du? Shadowlands annonserades 2019 så efter 3 år är det väl bannemig dags

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Nu har jag inte spelat WoW men kommer inte expansionerna jävligt tätt nu för tiden?

Nej.

Inget har förändrats sedan TBC/WotLK. Expansioner släpps med ett 2 års intervall.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Nu har jag inte spelat WoW men kommer inte expansionerna jävligt tätt nu för tiden?

Alltid varit runt 2 år mellan expansionerna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Doubt på att den släpps i år. Kanske seeent. Men blir nog försenad.
Hoppas den släpps i år dock.
Men hoppas mer på att det blir en BRA expansion. Ännu mer doubt på den dock

Medlem

Jag gillar drakar


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag gillar drakar

I like turtles.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

I like turtles.

It is dog?

Medlem

Har inte spelat Shadowlands än. Kanske väntar på Dragonflight i såna fall.

Hoppas på Wrath of the lich king hamnar på Wow Classic. Då börjar jag direkt!

Medlem

Shadowlands är första expansionen sen 2007 som jag inte spelat. Men kanske dags nu innan ny kommer då. Lite sugen är man men det släpps i andra sidan så sjukt mycket bra spel nu så det är svårt att få tiden att räcka till.

Medlem

Kommer bli svårt att slå Heavensward.

Medlem

Jaså? Finns det fortfarande så mycket blod på servrarna att det går att expandera?

Min polare har 10 års-statyetten men till och med han har lagt WoW på is. Han spelar Final Fantasy och Genshin Impact numera.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Lauchen:

svårt att få tiden att räcka till.

Det är sant. Man skulle behöva va arbetslös och sen göra tre kloner en själv för att hinna med att spela allt som släpps idag. Det släpps fler spel än vad någon någonsin kommer hinna med och beta igenom.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Tycker namnet är rätt meh, men vi får se den 19e.

Skrivet av joelthor100:

Nu har jag inte spelat WoW men kommer inte expansionerna jävligt tätt nu för tiden?

Nej, ingen skillnad mot tidigare, 2-3 år mellan varje vilket inte är särskilt ofta om man jämför med många andra spel.

Skrivet av Hanzo:

Jaså? Finns det fortfarande så mycket blod på servrarna att det går att expandera?

Min polare har 10 års-statyetten men till och med han har lagt WoW på is. Han spelar Final Fantasy och Genshin Impact numera.

Jodå, det är fortfarande en hel del som spelar. Sen är det som det alltid varit, en ökning efter att de announcear ett nytt expansion-pack, ytterligare en ökning strax innan release och sedan peak kring release, för att sedan tappa successivt efter release.

Medlem

Man kan hoppas att det är bättre än shadowlands.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Man kan hoppas att det är bättre än shadowlands.

"Hoppas det är bättre än förra expansionen" hör man ofta men det blir aldrig bättre.

Avstängd
Skrivet av Cooling23:

"Hoppas det är bättre än förra expansionen" hör man ofta men det blir aldrig bättre.

Vetefan, Jag har lirat on/off sedan '05, det är kanske högst personligen men imo:
WOTLK > TBC
MOP > CATA
LEG > WOD
BFA > LEG

Det betyder iofs inte heller att allting blir bättre hela tiden, men wow-spelare älskar att gnälla (precis som resten av alla gamers) jag själv skulle dock aldrig vilja gå tillbaka - varje expansion har infört något nytt som varit bra eller intressant - av den anledningen är classic ingenting för mig.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det är sant. Man skulle behöva va arbetslös och sen göra tre kloner en själv för att hinna med att spela allt som släpps idag. Det släpps fler spel än vad någon någonsin kommer hinna med och beta igenom.

Det är möjligt att plöjja igenom singelplayer spel som fan! Källa: flytta hem efter att ha jobbat (sa upp mig) låste in mig i källaren ungefär och börja plöjja alla playstation klassiker, köpte min första PS som var playstation 4 pro. Hade inte gameat på flera år då. Jävlar va gött de va. Det som behövs då kanske är energi och vara arbetslös. Man köper mycket snacks/monster/energidryck så klart sen röjjer på som fan. Spelade uncharted spelen > last of us > god of war (inte alla) > colossus > gta 5 > och alla andra exklusiva ps spel som släppts. Är sugen att göra nått sånt igen för xboxs gamepass det skulle va grejjer.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Kommer bli svårt att slå Heavensward.

Final fantasy? Ser ju ut som skit.. däremot är inte shadowlands jättebra så man är hooked därav att det flyter på för final fantasy online just nu

Medlem

Season 4 kommer också för PVP spelare så det lär nog dröja iaf 1 år from nu innan denna expansion släpps.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av General White:

Vetefan, Jag har lirat on/off sedan '05, det är kanske högst personligen men imo:
WOTLK > TBC
MOP > CATA
LEG > WOD
BFA > LEG

Det betyder iofs inte heller att allting blir bättre hela tiden, men wow-spelare älskar att gnälla (precis som resten av alla gamers) jag själv skulle dock aldrig vilja gå tillbaka - varje expansion har infört något nytt som varit bra eller intressant - av den anledningen är classic ingenting för mig.

Det är nog rätt personligt, jag skulle säga såhär:
WOTLK = TBC, WOTLK fixade mycket med klassbalans, gear, QoL. I princip allt sånt är rakt av bättre. Men raider, dungeons och världen tyckte jag var bättre i TBC.
MOP < CATA Farmville, WoW goes asien, nej tack.
LEG > WOD Instämmer
BFA < LEG BFA var imho riktigt dålig. Gillade necken, men det mesta var kasst. Och hur totalt trasigt var inte spelet mot slutet?`

Jag hoppas de tar ett rejält steg tillbaka mot hur spelet fungerade i WOTLK i nästa expansion.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Det är möjligt att plöjja igenom singelplayer spel som fan! Källa: flytta hem efter att ha jobbat (sa upp mig) låste in mig i källaren ungefär och börja plöjja alla playstation klassiker, köpte min första PS som var playstation 4 pro. Hade inte gameat på flera år då. Jävlar va gött de va. Det som behövs då kanske är energi och vara arbetslös. Man köper mycket snacks/monster/energidryck så klart sen röjjer på som fan. Spelade uncharted spelen > last of us > god of war (inte alla) > colossus > gta 5 > och alla andra exklusiva ps spel som släppts. Är sugen att göra nått sånt igen för xboxs gamepass det skulle va grejjer.

Det må vara sant, men försöker man spela MMORPGs så är man torsk!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Final fantasy? Ser ju ut som skit..

Visst grafiken är inte det bästa men allt annat i Final Fantasy är fantastiskt.

Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Visst grafiken är inte det bästa men allt annat i Final Fantasy är fantastiskt.

Haha som vad? Alla dessa cat och dragongirls? All erotic roleplaying? Spelet är fullt av skumma snubbar

Medlem
Skrivet av Json_81:

Det är nog rätt personligt, jag skulle säga såhär:
WOTLK = TBC, WOTLK fixade mycket med klassbalans, gear, QoL. I princip allt sånt är rakt av bättre. Men raider, dungeons och världen tyckte jag var bättre i TBC.
MOP < CATA Farmville, WoW goes asien, nej tack.
LEG > WOD Instämmer
BFA < LEG BFA var imho riktigt dålig. Gillade necken, men det mesta var kasst. Och hur totalt trasigt var inte spelet mot slutet?`

Jag hoppas de tar ett rejält steg tillbaka mot hur spelet fungerade i WOTLK i nästa expansion.

Legion var en riktig uppryckning för WoW, gillade den expansionen mycket. BoF var väl ok dock sämre än Leg i mitt tyckte. Har tröttat på att grinda så köra bara expansionerna i slutet när det går fortare att låsa upp saker.

1
Skriv svar