Hitta på alternativa spel- och filmtitlar (och skissa dem!)

Medlem
Hitta på alternativa spel- och filmtitlar (och skissa dem!)

Jag såg en rolig TikTok här om dagen, om en alternativ framtid där Disney förlorat rättigheten till alla sina varumärken. Därför var de tvungna skapa nya, billiga kopior. Mickey Mouse ersattes av Ricky Rodent och Guarians of the Galaxy följdes upp av The Custodians of the Solar System. Tyvärr hittar jag inte videon längre, men jag älskade konceptet.

Tänkte rent av att man skulle kunna göra en lek av det. Hitta på sämsta tänkbara kombination av titlar och undertitlar för kända spel- och filmfranchises. Kanske till och med skissa alternativa logotyper och omslag i photoshop/gimp/paint?

Jag börjar! Kan någon gissa vad som döljer sig bakom dessa tre "mästerverk"?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1 Red dead redemption 2 ?
2 doctor strange in the multiverse of madness ?
3 spider-man no way home ?

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

1 Red dead redemption 2 ?
2 doctor strange in the multiverse of madness ?
3 spider-man no way home ?

Rätt hela vägen! Jag kanske gjorde det alldeles för lätt?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av Nomman:

Rätt hela vägen! Jag kanske gjorde det alldeles för lätt?

Wohoo 😊 Nja var lite osäker på red dead men ändå snyggt jobbat med alla 3 👍 btw god jul 🙂

Medlem

Gjorde denna för ett tag sedan, så det blir svårt att göra en lek av den, men vill visa upp den:

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Wohoo 😊 Nja var lite osäker på red dead men ändå snyggt jobbat med alla 3 👍 btw god jul 🙂

Detsamma 🎅

Skrivet av Ichinin:

Gjorde denna för ett tag sedan, så det blir svårt att göra en lek av den, men vill visa upp den:
https://lh3.googleusercontent.com/Y-E8KVov-2kBmj1lMbVS42kAPUz...

Får error på bilden, tyvärr. Knas med länken?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Detsamma 🎅

Får error på bilden, tyvärr. Knas med länken?

Kollade med private window där jag är utloggad från googles tjänster, kanske funkar bättre nu?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Kollade med private window där jag är utloggad från googles tjänster, kanske funkar bättre nu?

Nu funkar det! Klockren, skulle inte tacka nej till need for speed in space xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar